Cykla med två
Småbarn
  1. cykelmamma
    #1

    Cykla med två

    Finns det något säkert sätt att cykla med två små barn på samma cykel? Jag behöver hämta på dagis runt halv sex flera dagar i veckan och vid den tiden är det ju skönt att komma hem hyfsat fort, och då tycker jag cykeln är det bästa alternativet. Bil känns onödigt då vi har mindre än en kilometer till dagis. Gå funkar väl, men det tar lite lång tid.

    Jag har en 21-månaders och snart en bebis, så när det blir aktuellt med dagishämtning igen kommer jag att ha en ettåring och en treåring.

    Enligt min svärmor finns det någon sorts cykelsits som man kan sätta framtill på cykeln, men jag har aldrig sett något sånt. Någon som vet vad det kan vara?
  2. 1
    Cykla med två Finns det något säkert sätt att cykla med två små barn på samma cykel? Jag behöver hämta på dagis runt halv sex flera dagar i veckan och vid den tiden är det ju skönt att komma hem hyfsat fort, och då tycker jag cykeln är det bästa alternativet. Bil känns onödigt då vi har mindre än en kilometer till dagis. Gå funkar väl, men det tar lite lång tid.

    Jag har en 21-månaders och snart en bebis, så när det blir aktuellt med dagishämtning igen kommer jag att ha en ettåring och en treåring.

    Enligt min svärmor finns det någon sorts cykelsits som man kan sätta framtill på cykeln, men jag har aldrig sett något sånt. Någon som vet vad det kan vara?
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Ja jag vet att min granne hade ett barn fram, hon köpte ny cykel och sitsar för ett par år sen så det finns säkert fortfarande att få tag på. Sen finns ju alltid cykelkärror, där får det ju rum två barn där bak, dom flesta som cyklar med två barn där jag bor använder cykelkärror.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    Ja jag vet att min granne hade ett barn fram, hon köpte ny cykel och sitsar för ett par år sen så det finns säkert fortfarande att få tag på. Sen finns ju alltid cykelkärror, där får det ju rum två barn där bak, dom flesta som cyklar med två barn där jag bor använder cykelkärror.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    cykelkärra!

    vi har en och den är jättehärlig. Det blir inte ungt men väldigt stabilt.
    Min man har inget körkort så han cyklar med våra tre barn. Två i kärran och en i barnsadel. En vecka hade han en mil enkel väg till dagis (vi skulle flytta och hade redan bytt dagis) Funkade suoerbra. Även jag som är en riktig svagis har cyklat med två i kärran.,
    Vi har köpt en aluminium variant från spectra, den var dyr men längst i ryggen och ett måste då vår äldsta är väldigt lång.
  6. 3
    cykelkärra! vi har en och den är jättehärlig. Det blir inte ungt men väldigt stabilt.
    Min man har inget körkort så han cyklar med våra tre barn. Två i kärran och en i barnsadel. En vecka hade han en mil enkel väg till dagis (vi skulle flytta och hade redan bytt dagis) Funkade suoerbra. Även jag som är en riktig svagis har cyklat med två i kärran.,
    Vi har köpt en aluminium variant från spectra, den var dyr men längst i ryggen och ett måste då vår äldsta är väldigt lång.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Jag hade en fram och en bak på cykeln och det gick bra men var lite tungt och vingligt mot slutet när barnen blev tyngre. Jag hade en cykelkärra också men jag föredrog nästan alltid att bara ha cykelstolarna istället.
  8. 4
    Jag hade en fram och en bak på cykeln och det gick bra men var lite tungt och vingligt mot slutet när barnen blev tyngre. Jag hade en cykelkärra också men jag föredrog nästan alltid att bara ha cykelstolarna istället.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Hur menar ni med ett barn fram? Jag kan inte se det framför mig (funderar just nu fram och tillbaka över stol eller kärra, men detta är något helt nytt för mig).
  10. 5
    Hur menar ni med ett barn fram? Jag kan inte se det framför mig (funderar just nu fram och tillbaka över stol eller kärra, men detta är något helt nytt för mig).

Liknande trådar

  1. Nu ska jag ut och cykla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 13:14
  2. cykla
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 13:01
  3. Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 07:16
  4. Nu ska jag cykla
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 08:03
  5. Cykla?
    By P med fyra troll in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar