Sova middag?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Sova middag?

    Sover era tvååringar middag fortfarande? Vi har slutat att lägga Viggo på dan för att han ska somna bättre på kvällarna å det funkar faktiskt. Däremot så kämpar vi inte emot om han somnar, så ibland sover han en kortis på dan. Men jag är bara nyfiken på hur ni gör?
    Storebror Viggo 060205 & Lillasyster Tinja 101030
  2. 1
    Sova middag? Sover era tvååringar middag fortfarande? Vi har slutat att lägga Viggo på dan för att han ska somna bättre på kvällarna å det funkar faktiskt. Däremot så kämpar vi inte emot om han somnar, så ibland sover han en kortis på dan. Men jag är bara nyfiken på hur ni gör?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Oh, ja! Ville sover drygt en timme direkt efter lunch. Sen brukar han lägga sig mellan 19 och 19.30 och sover till framåt 7 med avbrott först för att komma in till oss och sen för att äta välling framåt 5.
  4. 2
    Oh, ja! Ville sover drygt en timme direkt efter lunch. Sen brukar han lägga sig mellan 19 och 19.30 och sover till framåt 7 med avbrott först för att komma in till oss och sen för att äta välling framåt 5.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Absolut!

    Salma skulle bryta ihop fullständigt om hon inte sov på dagen. Ca två timmar sover hon direkt efter lunch. Sen somnar hon för natten vid 20 och vaknar kl 08 på morgonen. Vi har haft det så otroligt lyxigt med hennes sömn så jag inser ju att det enda rättvisa är att nästa barn som väntas här i dagarna blir en sov-katastrof, haha....
  6. 3
    Absolut! Salma skulle bryta ihop fullständigt om hon inte sov på dagen. Ca två timmar sover hon direkt efter lunch. Sen somnar hon för natten vid 20 och vaknar kl 08 på morgonen. Vi har haft det så otroligt lyxigt med hennes sömn så jag inser ju att det enda rättvisa är att nästa barn som väntas här i dagarna blir en sov-katastrof, haha....
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Ja & nej

    Hemma sover hon inte middag längre, det var ganska längesen.
    På dagis sover hon mellan 30-60 minuter. Inte alltid hon sover där heller dock
  8. 4
    Ja & nej Hemma sover hon inte middag längre, det var ganska längesen.
    På dagis sover hon mellan 30-60 minuter. Inte alltid hon sover där heller dock
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Sover ca en timme, sedan väcks hon på dagis. Anledningen är att hon är vaken 2-3 timmar varje natt annars. Väcks hon inte så sover hon lätt 2-3 timmar på dagen. Sedan vi drog ner på middagsvilan har hon sovit bättre på natten (somnar i all fall om lite fortare), men nu har hon börjat vara vaken 2-3 timmar igen så hon är nog mogen för att sluta sova på dagen.
  10. 5
    Sover ca en timme, sedan väcks hon på dagis. Anledningen är att hon är vaken 2-3 timmar varje natt annars. Väcks hon inte så sover hon lätt 2-3 timmar på dagen. Sedan vi drog ner på middagsvilan har hon sovit bättre på natten (somnar i all fall om lite fortare), men nu har hon börjat vara vaken 2-3 timmar igen så hon är nog mogen för att sluta sova på dagen.
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Jens sover allt mellan 1½ timme till 3½ timme mitt på dan. Dock är 3½ timme mer om han är lite halvsjuk eller så
    Så genomsnittet ligger nog på runt 2 timmar. Han går och lägger sig vid kl 19, vaknar vid 07-08 (beroende på om han måste upp pga att den ena storasystern ska lämnas på dagis). Stort sömnbehov precis som systrarna, de sov middag länge och där funkade dagarna inte utan.
  12. 6
    Jens sover allt mellan 1½ timme till 3½ timme mitt på dan. Dock är 3½ timme mer om han är lite halvsjuk eller så
    Så genomsnittet ligger nog på runt 2 timmar. Han går och lägger sig vid kl 19, vaknar vid 07-08 (beroende på om han måste upp pga att den ena storasystern ska lämnas på dagis). Stort sömnbehov precis som systrarna, de sov middag länge och där funkade dagarna inte utan.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Javisst. Han sover 3 timmar om han får bestämma... men det får han inte för då är han vaken till 22.. Ca 2 timmar brukar det bli. Han somnar ca 20 o går upp 630/7 om han får vakna själv. Sover ok för det mesta men brukar komma över nån gång under natten.
  14. 7
    Javisst. Han sover 3 timmar om han får bestämma... men det får han inte för då är han vaken till 22.. Ca 2 timmar brukar det bli. Han somnar ca 20 o går upp 630/7 om han får vakna själv. Sover ok för det mesta men brukar komma över nån gång under natten.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Ja, Didrik sover middag 11-12.30/13.00 varje dag.
    Vi kör samma vilotider hemma som på dagis.
    Han behöver sin vila mitt på dagen så här är det inte aktuellt att sluta än. Går upp 6 och somnar 19. Sover hela natten.
  16. 8
    Ja, Didrik sover middag 11-12.30/13.00 varje dag.
    Vi kör samma vilotider hemma som på dagis.
    Han behöver sin vila mitt på dagen så här är det inte aktuellt att sluta än. Går upp 6 och somnar 19. Sover hela natten.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Nej, Leon har slutat sova middag på dagis sedan ca två månader tillbaka. Det händer dock att han somnar i vagnen på helgerna ibland
  18. 9
    Nej, Leon har slutat sova middag på dagis sedan ca två månader tillbaka. Det händer dock att han somnar i vagnen på helgerna ibland
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Helst inte.
    Sover han mer än 20min (o det gör han om han somnar) så pajjar hela natten.
    Hemma sover han inte alls, på förskolan får han sova max 45min om han somnar där, vilket han inte alltid gör. Sover kanske varannan/var tredje dag. Gissar att han snart inte sover alls.
    Nattetid sover han 11,5h (19-6.30).
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  20. 10
    Helst inte.
    Sover han mer än 20min (o det gör han om han somnar) så pajjar hela natten.
    Hemma sover han inte alls, på förskolan får han sova max 45min om han somnar där, vilket han inte alltid gör. Sover kanske varannan/var tredje dag. Gissar att han snart inte sover alls.
    Nattetid sover han 11,5h (19-6.30).
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Nä Linnea slutade sovamiddag för 4-5 månader sen och efter det sover hon äntligen hela nätter, går och lägger sig vid 7 tiden och sover 12 timmar, underbart!
  22. 11
    Nä Linnea slutade sovamiddag för 4-5 månader sen och efter det sover hon äntligen hela nätter, går och lägger sig vid 7 tiden och sover 12 timmar, underbart!
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12
    Maja kan sova mellan 30 minuter (dock väldigt sällan) till två timmar. Somnar vid sju på kvällen oavsett om hon sovit sent på dagen!
    //C
  24. 12
    Maja kan sova mellan 30 minuter (dock väldigt sällan) till två timmar. Somnar vid sju på kvällen oavsett om hon sovit sent på dagen!
    //C

Liknande trådar

  1. Sova middag eller sova tidigt?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 15:48
  2. Kan man sova middag...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 14:09
  3. Sova middag
    By kmcb in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 13:51
  4. Sova middag
    By peaches in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 19:32
  5. sova middag?
    By Yllopgirl in forum _0407 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar