Sååå frustrerad! *ang. cykling*
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Sååå frustrerad! *ang. cykling*

    Elias är förmodligen sveriges enda nästansexåring som varken vill eller kan lära sig cykla, och jag är så frustrerad så jag vet inte hur jag ska bära mig åt! Med förnuftet ka jag förstå att vi inte borde tvinga eller tjata på honom, men jag VET att det vore så kul för honom att kunna vara med sina kompisar. Han är så envis och så rädd! Vi hade stödhjul, men kom inte framåt, så vi bytte till en sån där pinne vi höll i, men det gick inte alls. Nu har vi satt tillbaka stödhjulen igen... Gahhh!! Envisa unge!!

    Tips, råd, några glada tillrop någon???

    Kram Malin som strax ska åka och förlösa bebisar
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  2. 1
    Sååå frustrerad! *ang. cykling* Elias är förmodligen sveriges enda nästansexåring som varken vill eller kan lära sig cykla, och jag är så frustrerad så jag vet inte hur jag ska bära mig åt! Med förnuftet ka jag förstå att vi inte borde tvinga eller tjata på honom, men jag VET att det vore så kul för honom att kunna vara med sina kompisar. Han är så envis och så rädd! Vi hade stödhjul, men kom inte framåt, så vi bytte till en sån där pinne vi höll i, men det gick inte alls. Nu har vi satt tillbaka stödhjulen igen... Gahhh!! Envisa unge!!

    Tips, råd, några glada tillrop någon???

    Kram Malin som strax ska åka och förlösa bebisar
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Ja du

    jag tycker förnuftet ska få råda i detta fallet. Alltså, tvinga honom inte till något han inte vill och är rädd för,det tror jag bara gör saken värre. Här har vi flera på kvarteret som är snart sex, eller fyllda sex, som har stödhjulen på och de hakar på alla andra i alla fall. Det går bra, så nog kan han säkert vara med de andra ändå. Grannen mitt emot lärde sig inte cykla utan stödhjul förren han var sju år och då gick det hur bra som helst. Helt plötsligt kunde han bara. Elias verkar ju vara så långt fram i mycket annat, så låt honom ta det i sin takt. Jag förstår hur du tänker, men försök att inte tvinga fram något. Rätt var det är så vill han prova utan och då kanske han fixar det direkt istället. Du ska se att han snart susar fram på bara två hjul
    kram och snusa gärna lite bebis åt mig
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  4. 2
    Ja du jag tycker förnuftet ska få råda i detta fallet. Alltså, tvinga honom inte till något han inte vill och är rädd för,det tror jag bara gör saken värre. Här har vi flera på kvarteret som är snart sex, eller fyllda sex, som har stödhjulen på och de hakar på alla andra i alla fall. Det går bra, så nog kan han säkert vara med de andra ändå. Grannen mitt emot lärde sig inte cykla utan stödhjul förren han var sju år och då gick det hur bra som helst. Helt plötsligt kunde han bara. Elias verkar ju vara så långt fram i mycket annat, så låt honom ta det i sin takt. Jag förstår hur du tänker, men försök att inte tvinga fram något. Rätt var det är så vill han prova utan och då kanske han fixar det direkt istället. Du ska se att han snart susar fram på bara två hjul
    kram och snusa gärna lite bebis åt mig
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    Malin!

    Här är en till som inte vill lära sig cykla. Emilia är också så envis så det stänker om det och vill liksom inte prova. Vi har satt en pinne på och min pappa har varit här för att gå bakom henne. Hon är lite feg och så fort det lutar åt ett håll lite för mycket så blir hon liksom nervös. Jag har funderat fram och tillbaka ang stödhjul och vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon har en cykel hos farmor och farfar, med stödhjul fast den är mindre än den hon har här. Nästa måndag ska dom på cykelutflykt med dagis men Emilia har hela tiden sagt att hon inte vill eller ska följa med.
    Jag får hoppas att hon lär sig cykla i sommar. Dom sa på skolan att dom helst ville att barnen kunde cykla när dom började förskoleklass.
  6. 3
    Malin! Här är en till som inte vill lära sig cykla. Emilia är också så envis så det stänker om det och vill liksom inte prova. Vi har satt en pinne på och min pappa har varit här för att gå bakom henne. Hon är lite feg och så fort det lutar åt ett håll lite för mycket så blir hon liksom nervös. Jag har funderat fram och tillbaka ang stödhjul och vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon har en cykel hos farmor och farfar, med stödhjul fast den är mindre än den hon har här. Nästa måndag ska dom på cykelutflykt med dagis men Emilia har hela tiden sagt att hon inte vill eller ska följa med.
    Jag får hoppas att hon lär sig cykla i sommar. Dom sa på skolan att dom helst ville att barnen kunde cykla när dom började förskoleklass.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Har själv haft en sån envis grabb som inte lärde sig cykla förrän i ettan och då var det mamma som bara gav sig den på det - själv var han inte intresserad alls. Av den andledningen började jag rätt tidigt med Olivia (som är ungefär så envis som brorsan) innan hon fick den starka viljan och kunde övertala mamma att man inte alls behöver kunna, utan klarar sig bra ändå. Vi lyckades aldrig få honom att själv vilja, även om alla andra kunde.

    Det blev lite bekymmer när de skulle på cykelutflykter på skolan, inte så kul tyckte jag när han skulle sitta på frökens barnsits och alla andra cyklade själv. Det hände flera gånger det första året.

    Vet inte om jag är väl pessimistisk, men det är inte säkert att det bara ordnar sig. Ni får försöka se hur ni kan traggla med Elias såsmåningom (det är ju ingen riktig brådska ännu). Starka barn är duktiga på att förhandla, ni får försöka att möta honom någonstans på vägen.

    Kramis!
  8. 4
    Har själv haft en sån envis grabb som inte lärde sig cykla förrän i ettan och då var det mamma som bara gav sig den på det - själv var han inte intresserad alls. Av den andledningen började jag rätt tidigt med Olivia (som är ungefär så envis som brorsan) innan hon fick den starka viljan och kunde övertala mamma att man inte alls behöver kunna, utan klarar sig bra ändå. Vi lyckades aldrig få honom att själv vilja, även om alla andra kunde.

    Det blev lite bekymmer när de skulle på cykelutflykter på skolan, inte så kul tyckte jag när han skulle sitta på frökens barnsits och alla andra cyklade själv. Det hände flera gånger det första året.

    Vet inte om jag är väl pessimistisk, men det är inte säkert att det bara ordnar sig. Ni får försöka se hur ni kan traggla med Elias såsmåningom (det är ju ingen riktig brådska ännu). Starka barn är duktiga på att förhandla, ni får försöka att möta honom någonstans på vägen.

    Kramis!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Nej då, INTE ensam! Prövade idag, utan lyckat resultat. Vincent har helt enkelt varken motivation eller koordination att fixa cyklingen ännu. Han är heeeelt lost! Nåja, det kommer väl...Känn ingen panik, jag får släppa det där själv nu och pröva om ett tag igen....
  10. 5
    Nej då, INTE ensam! Prövade idag, utan lyckat resultat. Vincent har helt enkelt varken motivation eller koordination att fixa cyklingen ännu. Han är heeeelt lost! Nåja, det kommer väl...Känn ingen panik, jag får släppa det där själv nu och pröva om ett tag igen....
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Här är en till..
    Vi provade att ta bort stödhjulen i höstas och hade då en sån pinne som vi höll i, men stödhjulen åkte på efter några dagar bara.. hon var livrädd. Även om hon cyklar ganska ofta med stödhjul så är hon fortfarande osäker med dom oxå.. minsta lilla lutning blir hon rädd.. backar klarar hon skapligt. Vi väntar nog tills i sommar innan vi provar igen. Jag var runt 7 när jag själv lärde mig cykla.
  12. 6
    Här är en till..
    Vi provade att ta bort stödhjulen i höstas och hade då en sån pinne som vi höll i, men stödhjulen åkte på efter några dagar bara.. hon var livrädd. Även om hon cyklar ganska ofta med stödhjul så är hon fortfarande osäker med dom oxå.. minsta lilla lutning blir hon rädd.. backar klarar hon skapligt. Vi väntar nog tills i sommar innan vi provar igen. Jag var runt 7 när jag själv lärde mig cykla.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Lugna dig! Varför sådan panik?
    William cyklar med stödhjul och det funkar hur bra som hellst. Och vi har inte haft tillfälle att ta bort stödhjulen och känner ärligt talat ingen som hellst panik över det iallafall. Det är ju knappast som man släpper iväg dem när dom lärt sig cykla utan stödhjul med bara sina kompisar iallafall. För dom har ju inte trafikvett förrän dom är över 10 år.

    Hela förra sommaren gjorde vi långa cykelturer i naturen här där vi bor, och William cyklade med sin cykel med stödhjul och tyckte det var jätteroligt.

    Så tagga ner, det kommer när han är redo för det. Tror bara att det tar längre tid om man som förälder försöker tvinga och forsera.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  14. 7
    Lugna dig! Varför sådan panik?
    William cyklar med stödhjul och det funkar hur bra som hellst. Och vi har inte haft tillfälle att ta bort stödhjulen och känner ärligt talat ingen som hellst panik över det iallafall. Det är ju knappast som man släpper iväg dem när dom lärt sig cykla utan stödhjul med bara sina kompisar iallafall. För dom har ju inte trafikvett förrän dom är över 10 år.

    Hela förra sommaren gjorde vi långa cykelturer i naturen här där vi bor, och William cyklade med sin cykel med stödhjul och tyckte det var jätteroligt.

    Så tagga ner, det kommer när han är redo för det. Tror bara att det tar längre tid om man som förälder försöker tvinga och forsera.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Lisan lärde sig ju ganska snabbt, men hon är också rätt modig när det gäller såna saker. Hennes kompis var däremot jätterädd för att prova cykla själv. Hon tyckte t o m det var läskigt med stödhjulen som vippade till och ville hålla i sin mamma som helst skulle gå bredvid. De fick henne till slut att våga prova genom att låta henne välja en docka om hon lärde sig. Sådant har alltid motiverat henne bra och gjorde det även denna gången. Alla knep är bra utom de dåliga, tänker jag... Vad brukar motivera Elias? Vad kan få honom att fokusera på något annat än det läskiga? Tänk också på att man kan testa att justera stödhjulens höjd lite. Det är en klurig sak för höjer man för mycket kan barnet köra med slagsida för att få stöd, och med båda stödhjulen i marken känner de inte av sin egen balans heller.

    Häftigt med din praktik på förlossningen! Sämre saker kan man ju ägna sin tid åt.
  16. 8
    Lisan lärde sig ju ganska snabbt, men hon är också rätt modig när det gäller såna saker. Hennes kompis var däremot jätterädd för att prova cykla själv. Hon tyckte t o m det var läskigt med stödhjulen som vippade till och ville hålla i sin mamma som helst skulle gå bredvid. De fick henne till slut att våga prova genom att låta henne välja en docka om hon lärde sig. Sådant har alltid motiverat henne bra och gjorde det även denna gången. Alla knep är bra utom de dåliga, tänker jag... Vad brukar motivera Elias? Vad kan få honom att fokusera på något annat än det läskiga? Tänk också på att man kan testa att justera stödhjulens höjd lite. Det är en klurig sak för höjer man för mycket kan barnet köra med slagsida för att få stöd, och med båda stödhjulen i marken känner de inte av sin egen balans heller.

    Häftigt med din praktik på förlossningen! Sämre saker kan man ju ägna sin tid åt.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9

    Hej Magda!

    Jo, du har rätt, Elias är duktig på mycket annat och det är inte bråttom. Här i området är Elias den enda av de ca 8 barn i 5-7 årsåldern som leker ihop, som inte kan cykla och jag märker på Elias att han drar sig undan och inte vill vara med och leka och jag tror att det beror på att han känner sig lite utanför.

    Det kommer säkert!

    Kram Malin
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  18. 9
    Hej Magda! Jo, du har rätt, Elias är duktig på mycket annat och det är inte bråttom. Här i området är Elias den enda av de ca 8 barn i 5-7 årsåldern som leker ihop, som inte kan cykla och jag märker på Elias att han drar sig undan och inte vill vara med och leka och jag tror att det beror på att han känner sig lite utanför.

    Det kommer säkert!

    Kram Malin
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Skönt att höra

    att det finns fler... Den känslan får man inte häromkring.

    Kram
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  20. 10
    Skönt att höra att det finns fler... Den känslan får man inte häromkring.

    Kram
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    *suck*

    Ja, så envis är Elias, så det är inte alls säkert att det bara "kommer"...

    Funderar på att köpa en sparkcykel så att han får öva lite på fart och balans, vad tror du om det??

    Kram Malin
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  22. 11
    *suck* Ja, så envis är Elias, så det är inte alls säkert att det bara "kommer"...

    Funderar på att köpa en sparkcykel så att han får öva lite på fart och balans, vad tror du om det??

    Kram Malin
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12

    Skönt att höra...

    ...att det finns fler. Nej, det är ju egentligen inte bråttom, men det är så synd om han ska bli utanför pga det...

    Kram Malin
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  24. 12
    Skönt att höra... ...att det finns fler. Nej, det är ju egentligen inte bråttom, men det är så synd om han ska bli utanför pga det...

    Kram Malin
  25. Medlem sedan
    Feb 2002
    #13

    Låter som Elias...

    Det kommer väl tids nog, kanske...

    Kram Malin
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  26. 13
    Låter som Elias... Det kommer väl tids nog, kanske...

    Kram Malin
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14

    Först måste jag

    säga att jag uppfattar ditt svar rätt så aggressivt, och det känns lite onödigt.

    Jag har inte uttryckt att jag har någon panik, bara att jag är frustrerad över att han inte vill och att jag tror att han skulle ha stor glädje av det.

    För er fungerar det bra med stödhjulen, skönt för er, men Elias tyckter inte om att vara den enda som inte kan cykla på "riktigt". Och jo, här i vårat bilfria radhusområde kan man släppa barnen att cykla själva runt husen, utan problem. Och nej, allt kommer inte när de är redo för det... Alla barn är inte så enkla. Det har inte funkat när det gäller blöjor t.ex när det gäller Elias. En del barn behöver en extra push för att våga/vilja göra saker, därmed inte sagt att de behöver tvång, för det är något helt annat

    Jag är väldigt nedtaggad, så det behöver du inte oroa dig för! ;-)
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  28. 14
    Först måste jag säga att jag uppfattar ditt svar rätt så aggressivt, och det känns lite onödigt.

    Jag har inte uttryckt att jag har någon panik, bara att jag är frustrerad över att han inte vill och att jag tror att han skulle ha stor glädje av det.

    För er fungerar det bra med stödhjulen, skönt för er, men Elias tyckter inte om att vara den enda som inte kan cykla på "riktigt". Och jo, här i vårat bilfria radhusområde kan man släppa barnen att cykla själva runt husen, utan problem. Och nej, allt kommer inte när de är redo för det... Alla barn är inte så enkla. Det har inte funkat när det gäller blöjor t.ex när det gäller Elias. En del barn behöver en extra push för att våga/vilja göra saker, därmed inte sagt att de behöver tvång, för det är något helt annat

    Jag är väldigt nedtaggad, så det behöver du inte oroa dig för! ;-)
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15

    Hej Ia!

    Vi har försökt med att motivera honom, men han verkar inte tycka att det finns något som är värt det...

    Elias är en känslig och försiktig kille på många vis, som ofta behöver en liten push för att våga prova och sedan brukar det ofta gå bra, men den här gången känns det lite mörkt. Allt brukar lösa sig i sinom tid, men jag tror att det skulle hjälpa honom så mycket om han vågade lära sig.

    Jag det är fantastiskt att få förlösa!! De där små hala liven, första skriket osv. Myyys och adrenalinpåslag!!

    Kram!
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  30. 15
    Hej Ia! Vi har försökt med att motivera honom, men han verkar inte tycka att det finns något som är värt det...

    Elias är en känslig och försiktig kille på många vis, som ofta behöver en liten push för att våga prova och sedan brukar det ofta gå bra, men den här gången känns det lite mörkt. Allt brukar lösa sig i sinom tid, men jag tror att det skulle hjälpa honom så mycket om han vågade lära sig.

    Jag det är fantastiskt att få förlösa!! De där små hala liven, första skriket osv. Myyys och adrenalinpåslag!!

    Kram!
  31. Medlem sedan
    Feb 2002
    #16

    En annan sak...

    Tänkte just när jag skrev det här, att säkert kommer någon att reta sig på mitt inlägg, men avfärdade det för jag tänkte att de flesta härinne känner mig ganska bra och många har träffat mig och vet att jag inte är någon panikig och uppjagad morsa som tvingar mina barn att göra saker mot deras vilja. Bara en parantes... ;-)
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  32. 16
    En annan sak... Tänkte just när jag skrev det här, att säkert kommer någon att reta sig på mitt inlägg, men avfärdade det för jag tänkte att de flesta härinne känner mig ganska bra och många har träffat mig och vet att jag inte är någon panikig och uppjagad morsa som tvingar mina barn att göra saker mot deras vilja. Bara en parantes... ;-)
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17
    Ja men det vore väl en bra idé *lägger mig i* :-). Eller en sån där fin springcykel! http://www.springcykel.se - de ska ju vara kanon för balansen har jag förstått!

    Lycka till med motivationen!!!
  34. 17
    Ja men det vore väl en bra idé *lägger mig i* :-). Eller en sån där fin springcykel! http://www.springcykel.se - de ska ju vara kanon för balansen har jag förstått!

    Lycka till med motivationen!!!
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18
    Det ska vi göra till Anton
    Han är inte heller säskillt intresserad av att läara sig... eller han vill kunna men han vill inte öva?

    En sparkcykel gör ju att de faktiskt kan hänga med de andra barnen rätt bra

    Kram på dig Coola Malin ;o)
  36. 18
    Det ska vi göra till Anton
    Han är inte heller säskillt intresserad av att läara sig... eller han vill kunna men han vill inte öva?

    En sparkcykel gör ju att de faktiskt kan hänga med de andra barnen rätt bra

    Kram på dig Coola Malin ;o)
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Oj oj, då missfattade jag ditt inlägg totalt. Jag uppfattade det som du var frustrerad över att han inte kunde leka med sina kompisar eftersom han inte kunde cykla utan stödhjul. Och uppfattade det så att alla 5-åringar i hela världen kunde cykla utan stödhjul. Men så är det ju inte, och det var det jag också ville förmedla tillika många andra härinne, men mitt inlägg retade du dig på och det är ju synd för dig och mig enbart. Men det kanske är så att eftersom jag inte numera skriver härinne särskillt ofta så är jag inte heller välkommen att vara här inne i sekten, utan det är bara vissa som får svara och eftersom dom känner dig mera än mig, för just dig har jag inte träffat men jag har träffat många andra i denna sekt IRL.

    Det jag uppfattade att din kille inte alls själv är frustrerad över att han inte kan cykla utan stödhjul. Och om han inte är intresserad att cykla med eller utan stödhjul vad ska ni göra åt saken, ta det lugnt tills dess att han visar att han vill lära sig, eller så får ni försöka pucha honom om ni tycker att det är viktigt att han kan cykla.

    Förlåt att jag delade med mig om hur min son har hanterat cyklandet, och jag är ledsen att det intresserar dig noll.

    Jag ber om ursäkt och ska inte störa er mera.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  38. 19
    Oj oj, då missfattade jag ditt inlägg totalt. Jag uppfattade det som du var frustrerad över att han inte kunde leka med sina kompisar eftersom han inte kunde cykla utan stödhjul. Och uppfattade det så att alla 5-åringar i hela världen kunde cykla utan stödhjul. Men så är det ju inte, och det var det jag också ville förmedla tillika många andra härinne, men mitt inlägg retade du dig på och det är ju synd för dig och mig enbart. Men det kanske är så att eftersom jag inte numera skriver härinne särskillt ofta så är jag inte heller välkommen att vara här inne i sekten, utan det är bara vissa som får svara och eftersom dom känner dig mera än mig, för just dig har jag inte träffat men jag har träffat många andra i denna sekt IRL.

    Det jag uppfattade att din kille inte alls själv är frustrerad över att han inte kan cykla utan stödhjul. Och om han inte är intresserad att cykla med eller utan stödhjul vad ska ni göra åt saken, ta det lugnt tills dess att han visar att han vill lära sig, eller så får ni försöka pucha honom om ni tycker att det är viktigt att han kan cykla.

    Förlåt att jag delade med mig om hur min son har hanterat cyklandet, och jag är ledsen att det intresserar dig noll.

    Jag ber om ursäkt och ska inte störa er mera.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Och som ett litet tillägg. Jag fattade inte att han var frustrerad också när han var den enda som hade stödhjul, men när jag läser tillbaka står det inget om det utan har verkar rätt nöjd. Och jag använder kanske ord som panik, du använder ord som Sååå frustrerad, och det är för mig typ samma ord, eller samma känsla iallafall.

    Men precis som någon sa så är ju en sparkstötting, den lär dom ju upp balansen på bra har jag förstått.

    Det är väl jättebra att dom har ett område helt utan bilar där dom kan cykla omkring på.

    När jag skrev tagga ner så menar jag att ta det lugnt gör inte så stor affär av det så kommer han snart också fräsa omkring på cykeln.

    Men jag är helt övertygad om att han inte är ensam om att inte kunna eller vilja cykla, har ju en eget sånt barn här hemma, som sätter ner en fot så fort det vinglar till lite.

    Tyckte inte att jag var aggressiv, isånnafall skulle jag väl inte skrivit hur vi har gjort med tanke på att våran son inte heller cyklar utan stödhjul?! Däremot tyckte jag att du läste in saker i det, och svarade med saker som du inte hade skrivit i första inlägget om att han blev utanför osv. Och att du minnsan har träffat många här inne, hallå det har jag också även om det var ett tag sedan nu. Vad har det med saken att göra?

    Men jag ber om ursäkt om du tyckte att jag var aggressiv, för det var inte avsikten alls i mitt första inlägg. Men jag kan erkänna att jag blev såå frustrerad av det svar jag fick tillbaka från dig.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  40. 20
    Och som ett litet tillägg. Jag fattade inte att han var frustrerad också när han var den enda som hade stödhjul, men när jag läser tillbaka står det inget om det utan har verkar rätt nöjd. Och jag använder kanske ord som panik, du använder ord som Sååå frustrerad, och det är för mig typ samma ord, eller samma känsla iallafall.

    Men precis som någon sa så är ju en sparkstötting, den lär dom ju upp balansen på bra har jag förstått.

    Det är väl jättebra att dom har ett område helt utan bilar där dom kan cykla omkring på.

    När jag skrev tagga ner så menar jag att ta det lugnt gör inte så stor affär av det så kommer han snart också fräsa omkring på cykeln.

    Men jag är helt övertygad om att han inte är ensam om att inte kunna eller vilja cykla, har ju en eget sånt barn här hemma, som sätter ner en fot så fort det vinglar till lite.

    Tyckte inte att jag var aggressiv, isånnafall skulle jag väl inte skrivit hur vi har gjort med tanke på att våran son inte heller cyklar utan stödhjul?! Däremot tyckte jag att du läste in saker i det, och svarade med saker som du inte hade skrivit i första inlägget om att han blev utanför osv. Och att du minnsan har träffat många här inne, hallå det har jag också även om det var ett tag sedan nu. Vad har det med saken att göra?

    Men jag ber om ursäkt om du tyckte att jag var aggressiv, för det var inte avsikten alls i mitt första inlägg. Men jag kan erkänna att jag blev såå frustrerad av det svar jag fick tillbaka från dig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Cykling på ca 1 mil....
    By jojje22 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 08:26
  2. Cykling??
    By Malou in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:45
  3. Cykling
    By cecilianig in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 08:31
  4. Cykling?
    By Tindra bf april/maj in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 18:01
  5. Jag blir sååå frustrerad *långt*
    By johanna in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar