Bossemor!!
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Bossemor!!

    Måste få lite virkhjälp här nu Jag har kollat så jag kan låna virknål av svärmor men GARN? Vad använder du för garn? Verkar ju finnas en sisådär 1000 olika varianter.

    Kram!
    /Milan - förbereder sig mentalt för virkning
    Goungar -02 -04 -07
  2. 1
    Bossemor!! Måste få lite virkhjälp här nu Jag har kollat så jag kan låna virknål av svärmor men GARN? Vad använder du för garn? Verkar ju finnas en sisådär 1000 olika varianter.

    Kram!
    /Milan - förbereder sig mentalt för virkning
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Jag använder samma garn till virkning som till stickningen...men det kanske inte hjälper så mycket !
    Det står 100 g =274 m på etiketten och att man ska använda virknål och stickor i storlek 4 till.
    Lycka till!
  4. 2
    Jag använder samma garn till virkning som till stickningen...men det kanske inte hjälper så mycket !
    Det står 100 g =274 m på etiketten och att man ska använda virknål och stickor i storlek 4 till.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Tack Återkommer garanterat med fler frågor innan detta är över...stackare dig! KRAM
  6. 3
    Tack Återkommer garanterat med fler frågor innan detta är över...stackare dig! KRAM
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    På etiketten brukar det också fonnas en liten tecknad bild av en lite stickad fyrkant med sticka i maskorna överst. Begripligt? Under eller över samt på sidan brukar det stå 2 siffror. De står för masktäthet, antal maskor (över/under) och antal varv som på den angivna sticktjockleken ska bli 10x10 cm. Begripligt? Det är i alla fall det bästa sättet att jämföra garner och lista ut om man kan ha ett annat garn till mönstret man har utan att behöva ändra något.

    Och om man inte känner för att mixtra med sådant själv kan man alltid gå till en garn affär och säga att jag har ett mönster där det ska vara det här garnet, vad kan jag ha istället alt. jag har det här garnet hemma, vad kan jag använda för mönster. Har man då masktäthet och sticktjocklek blir de jätteglada!
  8. 4
    På etiketten brukar det också fonnas en liten tecknad bild av en lite stickad fyrkant med sticka i maskorna överst. Begripligt? Under eller över samt på sidan brukar det stå 2 siffror. De står för masktäthet, antal maskor (över/under) och antal varv som på den angivna sticktjockleken ska bli 10x10 cm. Begripligt? Det är i alla fall det bästa sättet att jämföra garner och lista ut om man kan ha ett annat garn till mönstret man har utan att behöva ändra något.

    Och om man inte känner för att mixtra med sådant själv kan man alltid gå till en garn affär och säga att jag har ett mönster där det ska vara det här garnet, vad kan jag ha istället alt. jag har det här garnet hemma, vad kan jag använda för mönster. Har man då masktäthet och sticktjocklek blir de jätteglada!
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5
    Aha!!! Gud vad man lär sig mycket på denna sidan ! Tack!
  10. 5
    Aha!!! Gud vad man lär sig mycket på denna sidan ! Tack!
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Så här står det på garnet oxå...
    10X10 cm, 30 R, 22 M
    Allt taget från etiketten !
  12. 6
    Så här står det på garnet oxå...
    10X10 cm, 30 R, 22 M
    Allt taget från etiketten !

Liknande trådar

  1. Var är Bossemor???
    By _annsan_ in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 14:42
  2. Bossemor!
    By Msichana in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 13:52
  3. Bossemor!
    By Imsavimsa in forum Flerhandikapp
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 22:30
  4. Bossemor!
    By _annsan_ in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 12:12
  5. Bossemor
    By Maria m. Hampus in forum Hjärnskador
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 11:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar