LYCKA !!!!!!!!!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    LYCKA !!!!!!!!!

    Sonen har fått plats på den skola vi sökt till.. har väntat på besked men inte fått något definitivt förrän i dag... jag chansade o mailade i morse till en lärare jag känner på skolan.. ställde inte frågan rakt ut men hon kunde visst läsa mellan raderna.. så hon ringde upp efter en kvart, då hade hon gått in o pratat med rektorn som sa att det precis blivit klart att
    han får börja där i höst.

    Jag är så himla glad så det är inte klokt.. o vårdbidrag har vi fått också för sönerna.. dvs de lägger ju ihop bådas behov o under ett år framåt kommer vi att få 3/4 men sedan blir sonen 19 o då upphör hans vårdbidrag att komma. ( det är 1/4. )

    Så då får vi ansöka igen för den yngre..men det är då det.
  2. 1
    LYCKA !!!!!!!!! Sonen har fått plats på den skola vi sökt till.. har väntat på besked men inte fått något definitivt förrän i dag... jag chansade o mailade i morse till en lärare jag känner på skolan.. ställde inte frågan rakt ut men hon kunde visst läsa mellan raderna.. så hon ringde upp efter en kvart, då hade hon gått in o pratat med rektorn som sa att det precis blivit klart att
    han får börja där i höst.

    Jag är så himla glad så det är inte klokt.. o vårdbidrag har vi fått också för sönerna.. dvs de lägger ju ihop bådas behov o under ett år framåt kommer vi att få 3/4 men sedan blir sonen 19 o då upphör hans vårdbidrag att komma. ( det är 1/4. )

    Så då får vi ansöka igen för den yngre..men det är då det.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Åååh, GRATTIS!
  4. 2
    Åååh, GRATTIS!
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Stoooort GRATTIS!!!
  6. 3
    Stoooort GRATTIS!!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Åh, grattis!!!

    Vet hur det känns .
  8. 4
    Åh, grattis!!!

    Vet hur det känns .
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    GRATTIS!
  10. 5
    GRATTIS!
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    #6
    Jag säger då det..vilket flyt du haft den sista tiden. Nu ska jag göra en riktigt glad gubbe:
  12. 6
    Jag säger då det..vilket flyt du haft den sista tiden. Nu ska jag göra en riktigt glad gubbe:
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Stort grattis, jätteroligt för er!
  14. 7
    Stort grattis, jätteroligt för er!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Grattis, grattis,,,hundra gånger grattis,,,underbart att höra
    Kram
  16. 8
    Grattis, grattis,,,hundra gånger grattis,,,underbart att höra
    Kram
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Dubbelgrattis till dig och Er!!
  18. 9
    Dubbelgrattis till dig och Er!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Grattis, till att sonen kom in på skolan. Jag vet hur skönt det kändes när min son fick en plats i en autismskola, sen kan man ju känna lite sorg också över att ens barn inte klarar av att gå i vanlig skola. Jag vill nu inte förstöra din glädje utan är glad för din och sonens skull, m.v.h Cecilia.
  20. 10
    Grattis, till att sonen kom in på skolan. Jag vet hur skönt det kändes när min son fick en plats i en autismskola, sen kan man ju känna lite sorg också över att ens barn inte klarar av att gå i vanlig skola. Jag vill nu inte förstöra din glädje utan är glad för din och sonens skull, m.v.h Cecilia.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Å vad skönt! Grattis! Här har vi inte heller fått något besked om intagning för hemsidan säger ingenting om det som räknas som IV, eller inte har intagning på meritvärde. Jag får mejla SYV:en, men nog 17 borde Bertil kunna få en av de 14 platser som finns på programmet han sökt!
  22. 11
    Å vad skönt! Grattis! Här har vi inte heller fått något besked om intagning för hemsidan säger ingenting om det som räknas som IV, eller inte har intagning på meritvärde. Jag får mejla SYV:en, men nog 17 borde Bertil kunna få en av de 14 platser som finns på programmet han sökt!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Tack allihopa!! Roligt med de som förstår ens glädje
  24. 12
    Tack allihopa!! Roligt med de som förstår ens glädje
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    "ens barn inte klarar av att gå i vanlig skola" skulle jag vilja formulera om till "den vanliga skolan inte klarar av att erbjuda en dräglig skolgång åt mitt barn". Så ser jag det i mitt barns fall i alla fall.
  26. 13
    "ens barn inte klarar av att gå i vanlig skola" skulle jag vilja formulera om till "den vanliga skolan inte klarar av att erbjuda en dräglig skolgång åt mitt barn". Så ser jag det i mitt barns fall i alla fall.
  27. Medlem sedan
    Nov 2006
    #14
    Ja jag håller med dig, det är skolan som inte har tillräckliga resurser för "våra" barn. Jag kämpar för tillfället för att dottern ska kunna gå kvar i "vanlig" klass, eftersom hon vägrar byta samt har kompisar i klassen. Tack för att du påpekade mitt ordval, jag kunde ha formulerat mig på annat sätt.
  28. 14
    Ja jag håller med dig, det är skolan som inte har tillräckliga resurser för "våra" barn. Jag kämpar för tillfället för att dottern ska kunna gå kvar i "vanlig" klass, eftersom hon vägrar byta samt har kompisar i klassen. Tack för att du påpekade mitt ordval, jag kunde ha formulerat mig på annat sätt.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15
    fast jag tycker det egentligen är samma sak..barnet klarar ju faktiskt inte av att gå i en vanlig skola som inte är anpassad..men det är ju inte barnets "fel", eller hur jag ska säga.
  30. 15
    fast jag tycker det egentligen är samma sak..barnet klarar ju faktiskt inte av att gå i en vanlig skola som inte är anpassad..men det är ju inte barnets "fel", eller hur jag ska säga.
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    Det var det jag var ute efter. Inte att det var FEL av dig Cec ilia, utan att jag vill lägga "skulden" nån annanstans än hos våra ungar (de har häcken full ändå).
  32. 16
    Det var det jag var ute efter. Inte att det var FEL av dig Cec ilia, utan att jag vill lägga "skulden" nån annanstans än hos våra ungar (de har häcken full ändå).

Liknande trådar

  1. Lycka!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 09:59
  2. Lo är här!!! *Lycka*
    By QueenOfNight in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 17:28
  3. Lycka är att...
    By LoL in forum Diabetes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 16:37
  4. *lycka*
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:13
  5. Lycka...
    By xenon in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar