Sover era 06:or på dagen?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Sover era 06:or på dagen?

    När och hur isåfall?
    Om inte, när slutade han/hon med det?

    Vi har en liten kille som jag tror befinner sig i det besvärliga gränslandet...

    Kramar på er från Stella
    Mamma till J 2006-03, R 2003-12 och lill* Flea i magen bf 7/4-2012
  2. 1
    Sover era 06:or på dagen? När och hur isåfall?
    Om inte, när slutade han/hon med det?

    Vi har en liten kille som jag tror befinner sig i det besvärliga gränslandet...

    Kramar på er från Stella
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Clara är oxå på gränsen till att sluta. Vi lägger oss alltid en stund efter maten, och ibland somnar hon men oftast inte.
    På dagis är det likandant. Känns ändå som om hon behövt sova middag, för hon blir fruktansvärt tjurig och arg på kvällarna annars. Men vad gör man om dom inte vill? Allt under solen brukar ju ordna sig, så oxå detta...

    kram
  4. 2
    Clara är oxå på gränsen till att sluta. Vi lägger oss alltid en stund efter maten, och ibland somnar hon men oftast inte.
    På dagis är det likandant. Känns ändå som om hon behövt sova middag, för hon blir fruktansvärt tjurig och arg på kvällarna annars. Men vad gör man om dom inte vill? Allt under solen brukar ju ordna sig, så oxå detta...

    kram
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Ibland

    de dagar han inte sover är han väldigt gnällig på em...inte skoj.

    Så han behöver en vila men det är inte alltid han tar den.

    Min dotter(03)kan även hon ta en vila emellanåt.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Ibland de dagar han inte sover är han väldigt gnällig på em...inte skoj.

    Så han behöver en vila men det är inte alltid han tar den.

    Min dotter(03)kan även hon ta en vila emellanåt.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Hej! Eddie måste sova middag (och vill själv). Han sover gärna över 2 timmar om han får, men jag, och de på dagis, brukar väcka honom efter ca 1,5 timme. Han somnar vid 20-tiden iallafall. Jag tror att han kommer att behöva sova middag längre upp i åldern än vad hans storebror gjorde (till strax före 3 år har jag för mig) för Eddie är väldigt aktiv och springig av sig..
  8. 4
    Hej! Eddie måste sova middag (och vill själv). Han sover gärna över 2 timmar om han får, men jag, och de på dagis, brukar väcka honom efter ca 1,5 timme. Han somnar vid 20-tiden iallafall. Jag tror att han kommer att behöva sova middag längre upp i åldern än vad hans storebror gjorde (till strax före 3 år har jag för mig) för Eddie är väldigt aktiv och springig av sig..
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Ja, men vi begränsar det till 1h, men jag tror att även vi är inne i det besvärliga gränslandet, det tar över 1 h för Simon att somna på kvällen.... så hela kvälls proceduren (med klädbyte, insmörjning (eksem), välling, saga och insomning) tar nästan 2 h ......
  10. 5
    Ja, men vi begränsar det till 1h, men jag tror att även vi är inne i det besvärliga gränslandet, det tar över 1 h för Simon att somna på kvällen.... så hela kvälls proceduren (med klädbyte, insmörjning (eksem), välling, saga och insomning) tar nästan 2 h ......
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Beror helt på hur aktiva vi är under dagen. Är hon på dagis så måste hon sova en liten stund iaf men är vi bara hemma så behöver hon oftast inte sova.
  12. 6
    Beror helt på hur aktiva vi är under dagen. Är hon på dagis så måste hon sova en liten stund iaf men är vi bara hemma så behöver hon oftast inte sova.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Ja hon sover varje dag. Det är oftast runt 1,5 timme både hemma och på dagis. Men hon kan klara sig på ca 30-1h om det skulle behövas.

    Men sover hon inte blir hon olidlig från kl 16 och är svår att få i mat.

    Så sova får hon fortfarande göra.
  14. 7
    Ja hon sover varje dag. Det är oftast runt 1,5 timme både hemma och på dagis. Men hon kan klara sig på ca 30-1h om det skulle behövas.

    Men sover hon inte blir hon olidlig från kl 16 och är svår att få i mat.

    Så sova får hon fortfarande göra.
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    ja, men helst inte mer än en halvtimme-40 minter annars kan vi inte lägga henne i vettig tid. Men hon är absolut inte redo att ta bort dagsömnen än.
  16. 8
    ja, men helst inte mer än en halvtimme-40 minter annars kan vi inte lägga henne i vettig tid. Men hon är absolut inte redo att ta bort dagsömnen än.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Gränslandet har börjat här med... För det mesta sovs det. På dagis sovs det alltid, där sover hon ganska exakt en timme och vaknar sen, ibland vaknar hon efter 40 minuter men då är hon trött på kvällen. Hemma på helgerna kan det bli lite si och så. Ibland sover hon på "rätt" tid, ibland somnar hon vid 15:30, ibland somnar hon för natten vid 18 fast då finns det risk att hon vaknar piggelin vid midnatt precis när vi skall lägga oss Som tur är är tösen av den inställsamma sorten (pepparpeppar) och kliver inte upp när vi släcker... Så summa kardemumma, we follow the flow och låter henne styra sin sömn nästan helt själv.... Vill hon sova så behöver hon antagligen det...
  18. 9
    Gränslandet har börjat här med... För det mesta sovs det. På dagis sovs det alltid, där sover hon ganska exakt en timme och vaknar sen, ibland vaknar hon efter 40 minuter men då är hon trött på kvällen. Hemma på helgerna kan det bli lite si och så. Ibland sover hon på "rätt" tid, ibland somnar hon vid 15:30, ibland somnar hon för natten vid 18 fast då finns det risk att hon vaknar piggelin vid midnatt precis när vi skall lägga oss Som tur är är tösen av den inställsamma sorten (pepparpeppar) och kliver inte upp när vi släcker... Så summa kardemumma, we follow the flow och låter henne styra sin sömn nästan helt själv.... Vill hon sova så behöver hon antagligen det...
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10
    min bellus är i gräns landet, sover hon är hon vaken hela kvällen men sover hon inte somnar hon vid 5 och är vaken hela natten
  20. 10
    min bellus är i gräns landet, sover hon är hon vaken hela kvällen men sover hon inte somnar hon vid 5 och är vaken hela natten
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11
    Bellus... fnissar.... vad gulligt. Clara är en alternativt Clarulf... inte lika charmigt som Bellus dock
  22. 11
    Bellus... fnissar.... vad gulligt. Clara är en alternativt Clarulf... inte lika charmigt som Bellus dock
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12
    Gränsland är det här med.

    Ingen dagsömn=vrål och skrik kvällen igenom.

    lagom dagsömn vissa dagar = allting är bra

    sova så mycket man vill på dagen = piggpiggpigpigg, vill inte sova alls!!


    men hur tusan skall man veta vad som är lagom och när? Jag gissar mig fram varje dag känns det som.
  24. 12
    Gränsland är det här med.

    Ingen dagsömn=vrål och skrik kvällen igenom.

    lagom dagsömn vissa dagar = allting är bra

    sova så mycket man vill på dagen = piggpiggpigpigg, vill inte sova alls!!


    men hur tusan skall man veta vad som är lagom och när? Jag gissar mig fram varje dag känns det som.
  25. Medlem sedan
    Aug 1998
    #13

    Ja Nora sover...

    middag både hemma och på dagis. Det brukar bli ca 2 tim mellan 12-14 eller kanske 13-15 när vi är hemma. Hon vaknar ca 6-7 på morgonen och lägger sig 19 på kvällen och behöver sina två timmar på dagen med. Så inget gränsland här än inte!
    Jeanette med Edwin -97, Olivia -99 och Nora 29/3-06
  26. 13
    Ja Nora sover... middag både hemma och på dagis. Det brukar bli ca 2 tim mellan 12-14 eller kanske 13-15 när vi är hemma. Hon vaknar ca 6-7 på morgonen och lägger sig 19 på kvällen och behöver sina två timmar på dagen med. Så inget gränsland här än inte!
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Ja, hon sover varje dag. Både på dagis och hemma. Dock försöker vi begränsa det till 1,5 tim. Annars somnar hon inte på kvällen. Vissa dagar vill hon inte sova middag=Extremt trött och grinig em och kväll. Mao behöver hon fortfarande sin middagslur. Fast jag tror att vi skymtar det besvärliga gränslandet i horisonten...
  28. 14
    Ja, hon sover varje dag. Både på dagis och hemma. Dock försöker vi begränsa det till 1,5 tim. Annars somnar hon inte på kvällen. Vissa dagar vill hon inte sova middag=Extremt trött och grinig em och kväll. Mao behöver hon fortfarande sin middagslur. Fast jag tror att vi skymtar det besvärliga gränslandet i horisonten...
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Tack för era svar allihopa!!!

    När vi är hemma sover plutten oftast inte. Är vi dock ute och kör bil kan han snika åt sig en kvart eller så. Det brukar dock inte störa kvällen direkt.

    Vi har kört begränsning på dagis, men nu är de nere på max 30 minuter. Jag är lite osäker på om de håller den tiden för honom eller om han sover mer än så. Vi har försökt höra efter om de kan låta bli att lägga honom, men de säger att han sitter och nicka vid lunchen och är jättetrött.

    Gränslandet... this, too, shall pass... men det är rätt jobbigt när kvällsproceduren blir så lång. Storplutten somnar på 10 minuter efter lampan släckts medans lillfisen ligger och pratar om Pippi, Tommy och Annika i minst en timme till...
    Mamma till J 2006-03, R 2003-12 och lill* Flea i magen bf 7/4-2012
  30. 15
    Tack för era svar allihopa!!! När vi är hemma sover plutten oftast inte. Är vi dock ute och kör bil kan han snika åt sig en kvart eller så. Det brukar dock inte störa kvällen direkt.

    Vi har kört begränsning på dagis, men nu är de nere på max 30 minuter. Jag är lite osäker på om de håller den tiden för honom eller om han sover mer än så. Vi har försökt höra efter om de kan låta bli att lägga honom, men de säger att han sitter och nicka vid lunchen och är jättetrött.

    Gränslandet... this, too, shall pass... men det är rätt jobbigt när kvällsproceduren blir så lång. Storplutten somnar på 10 minuter efter lampan släckts medans lillfisen ligger och pratar om Pippi, Tommy och Annika i minst en timme till...

Liknande trådar

  1. Hur mkt sover dom på dagen?
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 20:40
  2. Sover på dagen?
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 20:43
  3. Sover de på dagen?
    By Mima76 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 12:02
  4. Hur sover de på dagen?
    By bubblan in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 22:17
  5. hur sover era på dagen
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar