Tjäna pengar? (OT)
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Tjäna pengar? (OT)

    Sitter här och funderar på olika sätt att dryga ut kassan med för det är mycket som kostar med ett gammalt hus och pengarna räcker inte till allting. En andra inkomst skulle vara på sin plats men vad kan man då göra för att få in dessa pengar? Ni brukar ju vara kloka så kan ni komma med förslag? Det får gärna vara möjligt att göra utanför ordinarie arbetstid samt att det inte får innebära för mkt bortavistelse. Maken är egen företagare och aldrig hemma så jag måste kunna göra detta på hemmaplan. Brainstorma med mig! Det enda jag kommer på är hemundervisning/läxläsning, barnvakt och bakning. Det enda jag skulle kunna uppamma något intresse för är bakningen eftersom jag är rätt bra på det. Men hur når man i såna fall ut till blivande kunder? Känns lite fel att man ska behöva fundera i dessa banor när man jobbar och har 5års akademisk utbildning bakom sig men lärarlönen behöver höjas
    ~*~ Emma 010129 ~*~ Linnéa 040219
    ~*~ Ida 060605 ~*~Erik 091223
  2. 1
    Tjäna pengar? (OT) Sitter här och funderar på olika sätt att dryga ut kassan med för det är mycket som kostar med ett gammalt hus och pengarna räcker inte till allting. En andra inkomst skulle vara på sin plats men vad kan man då göra för att få in dessa pengar? Ni brukar ju vara kloka så kan ni komma med förslag? Det får gärna vara möjligt att göra utanför ordinarie arbetstid samt att det inte får innebära för mkt bortavistelse. Maken är egen företagare och aldrig hemma så jag måste kunna göra detta på hemmaplan. Brainstorma med mig! Det enda jag kommer på är hemundervisning/läxläsning, barnvakt och bakning. Det enda jag skulle kunna uppamma något intresse för är bakningen eftersom jag är rätt bra på det. Men hur når man i såna fall ut till blivande kunder? Känns lite fel att man ska behöva fundera i dessa banor när man jobbar och har 5års akademisk utbildning bakom sig men lärarlönen behöver höjas
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Sälja begagnade barnkläder på Tradera?
    Det är många inne på barnklädessnack som verkar göra en del pengar på det viset. Du kan ju även sälja andra saker än just barnkläder på Tradera.
    Det är ju inte som ett extrajobb direkt men lite pengar kan man kanske tjäna på att sälja de kläder som barnen inte längre använder och som ligger på vinden...
  4. 2
    Sälja begagnade barnkläder på Tradera?
    Det är många inne på barnklädessnack som verkar göra en del pengar på det viset. Du kan ju även sälja andra saker än just barnkläder på Tradera.
    Det är ju inte som ett extrajobb direkt men lite pengar kan man kanske tjäna på att sälja de kläder som barnen inte längre använder och som ligger på vinden...

Liknande trådar

  1. Tjäna pengar?
    By Sheratan in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-10-13, 11:32
  2. tjäna pengar
    By Monica med 3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 14:48
  3. tjäna pengar?
    By bloggare in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 21:15
  4. Tjäna pengar?
    By Pluring in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 14:27
  5. Tjäna mer pengar?
    By Tiamia in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar