Första ordet
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Första ordet

    och inte blev det vare sig mamma eller pappa. Det blev "kitje", dvs kisse. Klockrent, varje gång hon får syn på vår katt bli Emmy helt salig och säger "kitje, kitje". *skrattar*
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Första ordet och inte blev det vare sig mamma eller pappa. Det blev "kitje", dvs kisse. Klockrent, varje gång hon får syn på vår katt bli Emmy helt salig och säger "kitje, kitje". *skrattar*
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Här väntar vi ännu på första ordet! Alltid kul när orden börjar komma!
  4. 2
    Här väntar vi ännu på första ordet! Alltid kul när orden börjar komma!
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Här har lillan börjat prata lite,första ordet blev faktiskt mamma,sen pappa,bebi(när hon ser sig själv i spegeln) o det senaste Bamse vilket redan kostat oss 300:-.Var på jysk där hon såg bamse påslakan o sen var det kört.Å hur kan man neka en så liten söt människa?!Så nu har jag o lillan bamse i sängen.Gulligt.
  6. 3
    Här har lillan börjat prata lite,första ordet blev faktiskt mamma,sen pappa,bebi(när hon ser sig själv i spegeln) o det senaste Bamse vilket redan kostat oss 300:-.Var på jysk där hon såg bamse påslakan o sen var det kört.Å hur kan man neka en så liten söt människa?!Så nu har jag o lillan bamse i sängen.Gulligt.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Emmas första ord blev pappa... sen kom fafa (farfar) inte förrän på tredje plats kom mamma o vad jag grina!! nu säger hon hej o vinkar till alla galda o sura, vad mer? hon surrar i ett men jag förstår inte ett dugg ska jag ärligt erkänna =)
  8. 4
    Emmas första ord blev pappa... sen kom fafa (farfar) inte förrän på tredje plats kom mamma o vad jag grina!! nu säger hon hej o vinkar till alla galda o sura, vad mer? hon surrar i ett men jag förstår inte ett dugg ska jag ärligt erkänna =)
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Här är katten

    också populär :-) Alicia säger "ea" jätteofta (Svea heter katten).

    Ord som hon kan:

    Ea (Svea)
    Mamma
    Pappa
    Bea (bil)
    tio (storebror har försökt lära henne räkna)
    sko
    aj
    oj
  10. 5
    Här är katten också populär :-) Alicia säger "ea" jätteofta (Svea heter katten).

    Ord som hon kan:

    Ea (Svea)
    Mamma
    Pappa
    Bea (bil)
    tio (storebror har försökt lära henne räkna)
    sko
    aj
    oj
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    Här har det pratats lite ett tag. Mest tsstssa (titta) ie (kisse) schhh (häst) ia (wixa en av våra hundar) och så mamma vilket jag först nu tycker att han använder "rätt", förrut var det mest åt allting tycker jag... Han har sagt pappa en gång men det kommer väl mer snart. Han kan också säga oj och aj. det är spännande detta!! jag undrar hur deras tankar "ser ut"...
  12. 6
    Här har det pratats lite ett tag. Mest tsstssa (titta) ie (kisse) schhh (häst) ia (wixa en av våra hundar) och så mamma vilket jag först nu tycker att han använder "rätt", förrut var det mest åt allting tycker jag... Han har sagt pappa en gång men det kommer väl mer snart. Han kan också säga oj och aj. det är spännande detta!! jag undrar hur deras tankar "ser ut"...

Liknande trådar

  1. Första ordet!
    By emmaf in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 20:21
  2. Första ordet
    By Smockan m M & J in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 12:03
  3. Första ordet!!! *s*
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 13:56
  4. Första ordet!!!!
    By -Liza- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 17:30
  5. Första ordet!?
    By Sonjimus in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 11:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar