Har ni börjat fundera på
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Har ni börjat fundera på

    barnvagn redan? Jag har kollat runt lite men inte bestämt mig för vad jag vill ha. Brio Happy ligger närmast hittills men det är ju ett tag kvar än. Tyckte Brio Sing var så fin och tuff när jag såg den på bild men i verkligheten tyckte jag den var allt för bred och klumpig.
    Hörde mig för på babyland om leveranstid och den var ca 12 veckor både för Emmaljunga och Brio.... det är ju som när man köper ny bil
    Har heller inte bestämt mig för om jag vill lägga ut en hel del pengar på ny vagn eller köpa en bättre begagnad.
    Hur tänker ni?

    Ha en bra dag alla.
    KRAM
  2. 1
    Har ni börjat fundera på barnvagn redan? Jag har kollat runt lite men inte bestämt mig för vad jag vill ha. Brio Happy ligger närmast hittills men det är ju ett tag kvar än. Tyckte Brio Sing var så fin och tuff när jag såg den på bild men i verkligheten tyckte jag den var allt för bred och klumpig.
    Hörde mig för på babyland om leveranstid och den var ca 12 veckor både för Emmaljunga och Brio.... det är ju som när man köper ny bil
    Har heller inte bestämt mig för om jag vill lägga ut en hel del pengar på ny vagn eller köpa en bättre begagnad.
    Hur tänker ni?

    Ha en bra dag alla.
    KRAM
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Det blir en Baby traveller för min del, babyproffsens egna. Har haft den som sittvagn till stora killen och vart super nöjd!!! Så nu köper vi till liggdelen (995:-) och har en komplett liggvagn.

    Har man börjat köra tre hjuling kan man inte sluta, så skönt att köra!
  4. 2
    Det blir en Baby traveller för min del, babyproffsens egna. Har haft den som sittvagn till stora killen och vart super nöjd!!! Så nu köper vi till liggdelen (995:-) och har en komplett liggvagn.

    Har man börjat köra tre hjuling kan man inte sluta, så skönt att köra!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Vi kommer att ha samma vagn som vår minsting hade, även om den är 7år gammal, så är den som ny - den får duga! Ett tag i allafall

    Soliga kramar!!
  6. 3
    Vi kommer att ha samma vagn som vår minsting hade, även om den är 7år gammal, så är den som ny - den får duga! Ett tag i allafall

    Soliga kramar!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Vi har köpt en begagnad vagn av en kompis, så det är redan klart. Vi skall hämta hem den i augusti. En Brio Duo Kombi som plockades ut sent 2006. Jättefin och grå, precis som jag ville ha. :-) Och billig, behöver bara betala 1000:- för den (snacka om kompispris!) och då slänger de med en bärsele, en åkpåse och en badbalja också! ;-)
  8. 4
    Vi har köpt en begagnad vagn av en kompis, så det är redan klart. Vi skall hämta hem den i augusti. En Brio Duo Kombi som plockades ut sent 2006. Jättefin och grå, precis som jag ville ha. :-) Och billig, behöver bara betala 1000:- för den (snacka om kompispris!) och då slänger de med en bärsele, en åkpåse och en badbalja också! ;-)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    jo då

    För min del blir det en syskonvagn som jag måste införskaffa. Letar för fullt begagnade men de är så attans dyra ligger nästan bara 500 kronor under ny priset på vagnarna o då är de ju redan användna o nötta, så börjar kännas som att det är värt o köpa en ny vagn istället och lägga ut en 500 extra istället så får man ju garanti o annat oxå med i köpet.

    Tidigare barn har jag enbart kört på begagnade vagnar dyraste vagnen kostade mig 700 kronor. Funkar hur bra som helst o man får pengar över till annat oxå
  10. 5
    jo då För min del blir det en syskonvagn som jag måste införskaffa. Letar för fullt begagnade men de är så attans dyra ligger nästan bara 500 kronor under ny priset på vagnarna o då är de ju redan användna o nötta, så börjar kännas som att det är värt o köpa en ny vagn istället och lägga ut en 500 extra istället så får man ju garanti o annat oxå med i köpet.

    Tidigare barn har jag enbart kört på begagnade vagnar dyraste vagnen kostade mig 700 kronor. Funkar hur bra som helst o man får pengar över till annat oxå
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Vi tar vår Emmaljunga Duo Combi marinblå vagn som införskaffades till äldste sonen i januari 02. Den har härbärgerat äldste sonen, lillebror och nu senast barnens lilla kusin. Får hänga med så länga som babyn behöver liggvagn. Sedan kan jag tänka mig att vi byter till ngt smidigare än sittdelen.

    /alacs
  12. 6
    Vi tar vår Emmaljunga Duo Combi marinblå vagn som införskaffades till äldste sonen i januari 02. Den har härbärgerat äldste sonen, lillebror och nu senast barnens lilla kusin. Får hänga med så länga som babyn behöver liggvagn. Sedan kan jag tänka mig att vi byter till ngt smidigare än sittdelen.

    /alacs
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    Ja snacka om billigt,

    1000 kr för en nästan ny vagn, bärsele, åkpåse och badbalja. Du har en snäll kompis
    Ha en bra dag.
    Kram
  14. 7
    Ja snacka om billigt, 1000 kr för en nästan ny vagn, bärsele, åkpåse och badbalja. Du har en snäll kompis
    Ha en bra dag.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8

    Låter ju bra att du

    har sparat. Jag har sålt allting efter sonen så det är bara att köpa nytt eller begagnat.
    Hade ju bestämt mig för att jag inte ville ha fler, men visp så gick det 7 år och jag ångrade mig Så kan det gå.
    Ha en bra dag. Hoppas ni har det bra i Västra Nyland.

    Kram
  16. 8
    Låter ju bra att du har sparat. Jag har sålt allting efter sonen så det är bara att köpa nytt eller begagnat.
    Hade ju bestämt mig för att jag inte ville ha fler, men visp så gick det 7 år och jag ångrade mig Så kan det gå.
    Ha en bra dag. Hoppas ni har det bra i Västra Nyland.

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Om det bara

    skiljer 500 kr på ny och gammal så skulle jag också välja att köpa en ny vagn som du skrev då har man även garanti på vagnen.

    Mvh
  18. 9
    Om det bara skiljer 500 kr på ny och gammal så skulle jag också välja att köpa en ny vagn som du skrev då har man även garanti på vagnen.

    Mvh
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Kollat runt lite och det lutar åt en Emmaljunga Cerox med ligginsats. Har inte tänkt köpa någon ny utan har kollat runt lite på blocket och så.MEN man vet aldrig, hux flux har man köpt en ny!!!
  20. 10
    Kollat runt lite och det lutar åt en Emmaljunga Cerox med ligginsats. Har inte tänkt köpa någon ny utan har kollat runt lite på blocket och så.MEN man vet aldrig, hux flux har man köpt en ny!!!
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Vi har sparat allting .... men lite nytt kommer vi att skaffa. Men just vagnen är så snygg ännu.

    Allting är bra här, nästa vecka ska vi till Ekenäs och fira 1 maj, picknick. Ser så fram emot det! Då kommer även övrig släkt få veta om pyret. SPÄNNANDE!

    KRAMIS
  22. 11
    Vi har sparat allting .... men lite nytt kommer vi att skaffa. Men just vagnen är så snygg ännu.

    Allting är bra här, nästa vecka ska vi till Ekenäs och fira 1 maj, picknick. Ser så fram emot det! Då kommer även övrig släkt få veta om pyret. SPÄNNANDE!

    KRAMIS
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Vi får besök ifrån

    Ekenäs (eller egentligen Tenala eller heter allt Raseborg nu???) till valborg. Mamma kommer och stannar nästan 2 veckor. Det skall bli kul. Hon passar på att komma när sonen fyller 8 och hennes andra barnbarn 18.
    Kram från mig
  24. 12
    Vi får besök ifrån Ekenäs (eller egentligen Tenala eller heter allt Raseborg nu???) till valborg. Mamma kommer och stannar nästan 2 veckor. Det skall bli kul. Hon passar på att komma när sonen fyller 8 och hennes andra barnbarn 18.
    Kram från mig
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Det heter väl Raseborg nu, men jag säger nog Tenala, Ekenäs, Karis osv..... annars blir man helt borttappad
    Pappas släkt kommer från Tenala.

    Så roligt med besök! Min yngsta bli 7 år den 5maj, men vi firar honom redan den 1:a, när alla ändå är samlade.

    Saknar alltid Ekenäs på sommaren.... fin sommarstad!
    KRAMIS
  26. 13
    Det heter väl Raseborg nu, men jag säger nog Tenala, Ekenäs, Karis osv..... annars blir man helt borttappad
    Pappas släkt kommer från Tenala.

    Så roligt med besök! Min yngsta bli 7 år den 5maj, men vi firar honom redan den 1:a, när alla ändå är samlade.

    Saknar alltid Ekenäs på sommaren.... fin sommarstad!
    KRAMIS
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14

    Ja jag tänker också säga allt

    för sig annars vet man ju inte vart man skall ta sig Min son fyller 8 den 6.5
    Ja Ekenäs är verkligen fint på sommaren men dötrist på vintern. Skulle inte vilja flytta tillbaka. Vem vet vi kanske känner varandra, jag är uppvuxen i Tenala kyrkby. Studerade på Handelsläroverket 89-92.
    Vilken skola gick du i?
  28. 14
    Ja jag tänker också säga allt för sig annars vet man ju inte vart man skall ta sig Min son fyller 8 den 6.5
    Ja Ekenäs är verkligen fint på sommaren men dötrist på vintern. Skulle inte vilja flytta tillbaka. Vem vet vi kanske känner varandra, jag är uppvuxen i Tenala kyrkby. Studerade på Handelsläroverket 89-92.
    Vilken skola gick du i?
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15
    Jag är uppvuxen i Österby, gick sedan i högstadiet i centrum. Efter det i Gymnasiet.
    När var du född, jag är 76:a. Kanske vi gått nåt år tillsammans i högstadiet?

    Jag har heller ingen längtan att flytta tillbaka till Ekenäs, bor hellre i en lite "större" stad där inte alla vet allt om alla OCH ja, vintern är så trist där.
  30. 15
    Jag är uppvuxen i Österby, gick sedan i högstadiet i centrum. Efter det i Gymnasiet.
    När var du född, jag är 76:a. Kanske vi gått nåt år tillsammans i högstadiet?

    Jag har heller ingen längtan att flytta tillbaka till Ekenäs, bor hellre i en lite "större" stad där inte alla vet allt om alla OCH ja, vintern är så trist där.
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16

    Nej jag gick högstadiet i

    Tenala, är född -73 så när jag slutade Handels började du gymnasiet. Spännande, vi har säkert setts någonstans på någon krog eller något. Jag flyttade första gången till Sverige 94 och jobbade här somrarna 94-96 sen på vintern under samma tid jobbade jag på Teneriffa. Så jag har inte bott så aktivt i Tenala/Ekenäs sen 94 förutom en sväng mellan 97-98 innan jag flyttade hit. Bodde då på Björnäsgatan i en etta.
  32. 16
    Nej jag gick högstadiet i Tenala, är född -73 så när jag slutade Handels började du gymnasiet. Spännande, vi har säkert setts någonstans på någon krog eller något. Jag flyttade första gången till Sverige 94 och jobbade här somrarna 94-96 sen på vintern under samma tid jobbade jag på Teneriffa. Så jag har inte bott så aktivt i Tenala/Ekenäs sen 94 förutom en sväng mellan 97-98 innan jag flyttade hit. Bodde då på Björnäsgatan i en etta.
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Nej, har inte bott på Björknäsgatan. Bodde hemma tills jag flyttade ihop med min pojkvän efter Gymnasiet. Flyttade då till Langansböle. Gifte mig sommaren -98, men det var kort äktenskap
    Men jag fick en underbar son från den tiden

    Till Lojo flyttade jag i maj 2001.
  34. 17
    Nej, har inte bott på Björknäsgatan. Bodde hemma tills jag flyttade ihop med min pojkvän efter Gymnasiet. Flyttade då till Langansböle. Gifte mig sommaren -98, men det var kort äktenskap
    Men jag fick en underbar son från den tiden

    Till Lojo flyttade jag i maj 2001.
  35. Medlem sedan
    Dec 1999
    #18

    Jag har haft 32 st vagnar

    Till alla 3 barnen .Som mest 5 st samtidigt. Just nu vet jag att jag ska ha en UJ i. Brio happy och teutonia mistral s kan jag nog oxå tänka mig att ha . men jag vill ha en rosa vagn iaf .
    Rox House 081013
  36. 18
    Jag har haft 32 st vagnar Till alla 3 barnen .Som mest 5 st samtidigt. Just nu vet jag att jag ska ha en UJ i. Brio happy och teutonia mistral s kan jag nog oxå tänka mig att ha . men jag vill ha en rosa vagn iaf .
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19

    Ja där ligger jag i lä,

    har endast haft 3 st totalt till min son.....
  38. 19
    Ja där ligger jag i lä, har endast haft 3 st totalt till min son.....
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20

    Så du bodde där, nej det

    ringer ingen klocka. Din föredetta är alltså från Ekenäs också. Känner du Ken från Österby, tror han är -77:a?
    Ha en trevlig helg.
    Mvh
    Veronica
  40. 20
    Så du bodde där, nej det ringer ingen klocka. Din föredetta är alltså från Ekenäs också. Känner du Ken från Österby, tror han är -77:a?
    Ha en trevlig helg.
    Mvh
    Veronica
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Men jag har börjat fundera...
    By Tillys in forum Kärlek & relationer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 09:38
  2. Nån som har börjat fundera?
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 17:32
  3. Har ni börjat fundera...
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 11:22
  4. Har ni börjat fundera
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 21:06
  5. Börjat fundera
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 13:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar