Hallå igen!
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hallå igen!

    Har haft lite tradera-auktioner ute, vilket tagit mycket tid, men nu är nästan alla avslutade, så nu har jag tid att hänga här igen! Ella har utvecklats mycket, men några steg har hon inte tagit ännu. Hon har börjat stå längre stunder utan stöd (ca 20-30 s), spela på läppen, snurra runt i varv medan hon sitter på rumpan och klättra upp i sin vagn själv. Hon har också börjat sova aningen bättre och på morgonen har hon börjat stiga upp 6.30 i stället för kl 6. Inte så dumt!

    Vi har fått dagisplats till henne, samma dagis som storebror går på. Vi hade verkligen tur, för det fanns bara en plats kvar och den erbjöds ett annat par. De tackade nej och så fick vi den!

    Igår var vi på kalas för en av storebrors dagiskompisar. Kalaset hölls i en gymnastiksal och barnen hade jätteroligt. Ella hade också superkul. Särskilt gillade hon att ramla i den stora mattan. Se själva på youtube...

    http://www.youtube.com/watch?v=ydBr9qLZeUw

    En annan youtube med Ella:
    http://www.youtube.com/watch?v=FOTU-LE3Cn8
  2. 1
    Hallå igen! Har haft lite tradera-auktioner ute, vilket tagit mycket tid, men nu är nästan alla avslutade, så nu har jag tid att hänga här igen! Ella har utvecklats mycket, men några steg har hon inte tagit ännu. Hon har börjat stå längre stunder utan stöd (ca 20-30 s), spela på läppen, snurra runt i varv medan hon sitter på rumpan och klättra upp i sin vagn själv. Hon har också börjat sova aningen bättre och på morgonen har hon börjat stiga upp 6.30 i stället för kl 6. Inte så dumt!

    Vi har fått dagisplats till henne, samma dagis som storebror går på. Vi hade verkligen tur, för det fanns bara en plats kvar och den erbjöds ett annat par. De tackade nej och så fick vi den!

    Igår var vi på kalas för en av storebrors dagiskompisar. Kalaset hölls i en gymnastiksal och barnen hade jätteroligt. Ella hade också superkul. Särskilt gillade hon att ramla i den stora mattan. Se själva på youtube...

    http://www.youtube.com/watch?v=ydBr9qLZeUw

    En annan youtube med Ella:
    http://www.youtube.com/watch?v=FOTU-LE3Cn8
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Så kul att se dig!
    Vilken fin liten tjej du har, det verkar kanonkul att leka i gympasalen!
    Perfekt med dagisplats, när är det dags för Ella att börja?
  4. 2
    Så kul att se dig!
    Vilken fin liten tjej du har, det verkar kanonkul att leka i gympasalen!
    Perfekt med dagisplats, när är det dags för Ella att börja?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hej! Tack! Ja, det var roligt. Tänkte kanske kopiera det konceptet sen i sommar när Filip fyller år.

    Ella ska börja i augusti. Känns tidigt, men Johan kan inte vara föräldraledig och om vi väntar till januari är det inte säkert att det finns plats. Filip började också tidigt och det gick bra.

    Förresten, vi kanske ska till Köpenhamn om några dagar/eller i helgen. Vet du några affärer där som säljer Molo, Katvig, Ida t eller småfolk? Har kollat in några danska webshoppar, men alla verkar vara på andra orter än Köpenhamn.
  6. 3
    Hej! Tack! Ja, det var roligt. Tänkte kanske kopiera det konceptet sen i sommar när Filip fyller år.

    Ella ska börja i augusti. Känns tidigt, men Johan kan inte vara föräldraledig och om vi väntar till januari är det inte säkert att det finns plats. Filip började också tidigt och det gick bra.

    Förresten, vi kanske ska till Köpenhamn om några dagar/eller i helgen. Vet du några affärer där som säljer Molo, Katvig, Ida t eller småfolk? Har kollat in några danska webshoppar, men alla verkar vara på andra orter än Köpenhamn.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Astrid ska också börja i augusti, vilket anses sent här, tänk så olika det kan vara!
    Japp, jag vet en massa bra butiker , vart tänkte ni gå? Håller ni er kring Strøget, eller rör ni på er?
  8. 4
    Astrid ska också börja i augusti, vilket anses sent här, tänk så olika det kan vara!
    Japp, jag vet en massa bra butiker , vart tänkte ni gå? Håller ni er kring Strøget, eller rör ni på er?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Hehe är det bra butiker kan vi röra på oss ;-) Förra gången vi var i KPH och gick på ströget hittade jag bara mina favoriter i ett stort varuhus, inga småbutiker.
  10. 5
    Hehe är det bra butiker kan vi röra på oss ;-) Förra gången vi var i KPH och gick på ströget hittade jag bara mina favoriter i ett stort varuhus, inga småbutiker.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Jag återkommer under dagen, vi ska strax ut (och kanske gå i farliga småbutiker )
  12. 6
    Jag återkommer under dagen, vi ska strax ut (och kanske gå i farliga småbutiker )
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7

    Köpenhamnshopping

    Illum och Magasin har bra barnklädesavdelningar, i stort sett alla danska märken finns där. Englebørn på Amagertorv, mitt emot Illums Bolighus, har en del fint. På Fiolstræde (gatan som går förbi Vår Frue Kirke, där Frederik och Mary gifte sig) finns två eller tre OK butiker. Hugin og Mugin på Kompagnistrædet (den smala gatan som går parallellt med Strøget) är inte heller dum. I början på Købmagergade (den som går upp mot Nørreport från Amagertorv) strax efter Kultorvet, om du går från Strøget finns en fin butik, med Petit Bateau, Kenzo, Katvig och lite blandat, jag tror att den heter Quickstep, den ligger på höger sida, ganska nära Nørreport. Min favoritbutik är dock en liten butik som heter Urban Living som ligger lite off om man är på Strøget. Den ligger på Frederiksborggade, det är gatan som fortsätter på andra sidan Nørreport station mot sjöarna. De säljer inredningsprylar, barnmöbler och har en massa av de danska märkena.
    Skulle du ha krokarna förbi Nørrebro ( god glass finns på Paradis på Skt Hans Torv, där finns också bra caféer!) finns en kanonbutik på Elmegade, gatan som går från Nørrebrogade till Skt Hans Torv, som heter Elmebørn!
  14. 7
    Köpenhamnshopping Illum och Magasin har bra barnklädesavdelningar, i stort sett alla danska märken finns där. Englebørn på Amagertorv, mitt emot Illums Bolighus, har en del fint. På Fiolstræde (gatan som går förbi Vår Frue Kirke, där Frederik och Mary gifte sig) finns två eller tre OK butiker. Hugin og Mugin på Kompagnistrædet (den smala gatan som går parallellt med Strøget) är inte heller dum. I början på Købmagergade (den som går upp mot Nørreport från Amagertorv) strax efter Kultorvet, om du går från Strøget finns en fin butik, med Petit Bateau, Kenzo, Katvig och lite blandat, jag tror att den heter Quickstep, den ligger på höger sida, ganska nära Nørreport. Min favoritbutik är dock en liten butik som heter Urban Living som ligger lite off om man är på Strøget. Den ligger på Frederiksborggade, det är gatan som fortsätter på andra sidan Nørreport station mot sjöarna. De säljer inredningsprylar, barnmöbler och har en massa av de danska märkena.
    Skulle du ha krokarna förbi Nørrebro ( god glass finns på Paradis på Skt Hans Torv, där finns också bra caféer!) finns en kanonbutik på Elmegade, gatan som går från Nørrebrogade till Skt Hans Torv, som heter Elmebørn!
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Illum har förresten ett barnvänligt café högst upp, man får ta in barnvagn, det finns micro, barnstolar och skötbord, det är OK att amma där och vuxenmaten är god! Man kommer enklast dit genom att ta glashissarna som är direkt till höger om man går in där de säljer blommor på Købmagergade.

    Tänk på att allt är stängt på torsdag och att en hel del butiker har stängt på fredag. Både Illum och Magasin har dock öppet på söndag, och på Magasin är det 25% på en massa varor t.o.m söndag!
  16. 8
    Illum har förresten ett barnvänligt café högst upp, man får ta in barnvagn, det finns micro, barnstolar och skötbord, det är OK att amma där och vuxenmaten är god! Man kommer enklast dit genom att ta glashissarna som är direkt till höger om man går in där de säljer blommor på Købmagergade.

    Tänk på att allt är stängt på torsdag och att en hel del butiker har stängt på fredag. Både Illum och Magasin har dock öppet på söndag, och på Magasin är det 25% på en massa varor t.o.m söndag!
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Fel, hissarna är till vänster... Nu ska jag sluta spammandet...
  18. 9
    Fel, hissarna är till vänster... Nu ska jag sluta spammandet...
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Frk M! Tack för jättebra shoppingtips! Ska noga anteckna dem. Tyvärr blev det så att vi inte ska åka just nu till KPH, men när vi åker ska jag ha med mig anteckningarna :-)
  20. 10
    Frk M! Tack för jättebra shoppingtips! Ska noga anteckna dem. Tyvärr blev det så att vi inte ska åka just nu till KPH, men när vi åker ska jag ha med mig anteckningarna :-)

Liknande trådar

  1. Hallå igen
    By asil in forum Höftluxationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 23:19
  2. Hallå igen!
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 04:20
  3. hallå igen
    By leolo in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 17:19
  4. Hallå igen
    By Annica_x in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 20:34
  5. Hallå... jag är här nu igen!
    By maria in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 22:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar