cykla
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    cykla

    Hur gör ni då barnet just lärt sej cykla utan stödhjul. Nu börjar cyklingen gå så bra att man börjar ha fullt upp att hinna med då hon cyklar, måste springa efter.
    Brukar ni gå eller springa efter eler cykla själv också ?
  2. 1
    cykla Hur gör ni då barnet just lärt sej cykla utan stödhjul. Nu börjar cyklingen gå så bra att man börjar ha fullt upp att hinna med då hon cyklar, måste springa efter.
    Brukar ni gå eller springa efter eler cykla själv också ?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Det beror ju på hur det ser ut. Vi cyklar till skolan och då cyklar jag brevid på cykelbana. När de var små och övade sig var vi i parken ch då fick de cykla runt själva.
  4. 2
    Det beror ju på hur det ser ut. Vi cyklar till skolan och då cyklar jag brevid på cykelbana. När de var små och övade sig var vi i parken ch då fick de cykla runt själva.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    min äldsta

    lärde sig cykla förra året, vi testade några gånger och cyklade bredvid henne. det funkade bra.
    I år cyklar vi till dagis nästan varje dag.
    Hon var iof fem när hon lärde sig cykla. jag skulle säga att det har lite med åldern att göra också...
  6. 3
    min äldsta lärde sig cykla förra året, vi testade några gånger och cyklade bredvid henne. det funkade bra.
    I år cyklar vi till dagis nästan varje dag.
    Hon var iof fem när hon lärde sig cykla. jag skulle säga att det har lite med åldern att göra också...
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Nej, men vi har satt upp regler för var hon får cykla. Är hon ute och cyklar håller jag mig inom hörhåll.
    Om (när?) hon trillar så spelar det ingen roll om jag är 1 m bort eller 100 m bort, jag kan ändå inte förhindra fallet.
  8. 4
    Nej, men vi har satt upp regler för var hon får cykla. Är hon ute och cyklar håller jag mig inom hörhåll.
    Om (när?) hon trillar så spelar det ingen roll om jag är 1 m bort eller 100 m bort, jag kan ändå inte förhindra fallet.

Liknande trådar

  1. Nu ska jag ut och cykla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-27, 13:14
  2. Cykla med två
    By cykelmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 20:08
  3. Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 07:16
  4. Nu ska jag cykla
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 08:03
  5. Cykla?
    By P med fyra troll in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar