Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla

    Så har min motionsdag sett ut!

    Först cykel ner på stan, närmare 30 minuter. Mötte Pösmunken där för en snabb vända på stan. Sedan åkte vi vidare ner mot hamnen/kajen där det finns ett jättebra lunchsställe med underbart fräsch sallad att plocka ihop själv.

    Sen cyklade jag hem. Hämtade dottern och vi åkte ner på stan med bil och hon klippte håret. Äntligen fick hon klippa lugg, har velat det ett tag men jag har tvekat för jag har inte varit så säker på att hon vetat vad det inneburit. Svårt att ångra sig sen... Men hon var SÅ nöjd efteråt. När håret var fönat och fixat utbrast hon:
    "Men MAMMA vad jag blev VACKER!"

    Underbart självförtroende och självkänsla hos en snart-åttaåring!

    Hem och åt middag, god omelett med fetaost och färska champinjoner. Mums!

    Sen cykel ut till Björnön, 6 km vet jag ju nu. Sen "lunkade" vi 2,5:an igen, kollegan och jag, och sedan tillbaka samma väg på cykeln.

    Jag är NÖJD med min träning idag!
    För ett par generationer sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.
  2. 1
    Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla Så har min motionsdag sett ut!

    Först cykel ner på stan, närmare 30 minuter. Mötte Pösmunken där för en snabb vända på stan. Sedan åkte vi vidare ner mot hamnen/kajen där det finns ett jättebra lunchsställe med underbart fräsch sallad att plocka ihop själv.

    Sen cyklade jag hem. Hämtade dottern och vi åkte ner på stan med bil och hon klippte håret. Äntligen fick hon klippa lugg, har velat det ett tag men jag har tvekat för jag har inte varit så säker på att hon vetat vad det inneburit. Svårt att ångra sig sen... Men hon var SÅ nöjd efteråt. När håret var fönat och fixat utbrast hon:
    "Men MAMMA vad jag blev VACKER!"

    Underbart självförtroende och självkänsla hos en snart-åttaåring!

    Hem och åt middag, god omelett med fetaost och färska champinjoner. Mums!

    Sen cykel ut till Björnön, 6 km vet jag ju nu. Sen "lunkade" vi 2,5:an igen, kollegan och jag, och sedan tillbaka samma väg på cykeln.

    Jag är NÖJD med min träning idag!
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Låter som en jättehärlig dag
  4. 2
    Låter som en jättehärlig dag
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag förstår att du är NÖJD med din träning i dag vilka cykelturer och lunk.... *applåder*
  6. 3
    Jag förstår att du är NÖJD med din träning i dag vilka cykelturer och lunk.... *applåder*
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Låter som att inte bara träningen idag var bra,,,låter som om hela dagen var bra
  8. 4
    Låter som att inte bara träningen idag var bra,,,låter som om hela dagen var bra
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Vilken bra dag!

    Och visst är barn söta, så spontana och med så gott självförtroende.

    /Therese
  10. 5
    Vilken bra dag!

    Och visst är barn söta, så spontana och med så gott självförtroende.

    /Therese
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Låter jätteskönt och trevligt - och vilken go dotter du har!
  12. 6
    Låter jätteskönt och trevligt - och vilken go dotter du har!
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Precis!
  14. 7
    Precis!
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    Tack, tack! Vi cyklade fortare idag till spåret, så det gick tungt i början - men igen klarade vi 2,5 km. Funderar nu hur vi ska bygga ut det...
  16. 8
    Tack, tack! Vi cyklade fortare idag till spåret, så det gick tungt i början - men igen klarade vi 2,5 km. Funderar nu hur vi ska bygga ut det...
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9
    Du har helt rätt - jag är nöjd med min dag. En bra ledig måndag, en som laddat mina batterier. Skönt!
  18. 9
    Du har helt rätt - jag är nöjd med min dag. En bra ledig måndag, en som laddat mina batterier. Skönt!
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10
    Jag är jättenöjd! Allrahelst med tanke på att jag varit sötsugen mellan varven men lyckats ignorera det.

    Jag njuter av min spontana, fortfarande så "oförstörda" 7,5-åring!
  20. 10
    Jag är jättenöjd! Allrahelst med tanke på att jag varit sötsugen mellan varven men lyckats ignorera det.

    Jag njuter av min spontana, fortfarande så "oförstörda" 7,5-åring!
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Det har varit en riktigt bra dag! Och mysig stund med dottern, förstås!
  22. 11
    Det har varit en riktigt bra dag! Och mysig stund med dottern, förstås!
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Härligt dag, klart att du är nöjd med dagen! Din kvällsomelett låter supergod, hade du osten och svampen i omeletten eller vid sidan om?
  24. 12
    Härligt dag, klart att du är nöjd med dagen! Din kvällsomelett låter supergod, hade du osten och svampen i omeletten eller vid sidan om?
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13
    Det är skönt att vara dagsnöjd! Också en sak att "mantra" när det är tungt... Ja, svamp och ost i omeletten & sådan här färdigköpt salsa (bönor, tomat, majs) vid sidan. Mums!
  26. 13
    Det är skönt att vara dagsnöjd! Också en sak att "mantra" när det är tungt... Ja, svamp och ost i omeletten & sådan här färdigköpt salsa (bönor, tomat, majs) vid sidan. Mums!

Liknande trådar

  1. Nu ska jag ut och cykla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 18:03
  2. Cykla med två
    By cykelmamma in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 20:08
  3. cykla
    By ann2 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 13:01
  4. Cykla?
    By mollie in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 17:51
  5. Cykla?
    By P med fyra troll in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar