Loke skulle blivit 6 år idag
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Loke skulle blivit 6 år idag

    ser att ni har 6 årskalas m.m...

    har inte varit härinne på evigheter...

    jag ser 6 åringarna på skolan och tänker att det kunde varit Loke som sprang där och ska börja nollan till hösten.

    idag kl 09.01 för 6 år sedan föddes han med planerat snitt.
    Jag vet inte om ni minns mig?
    Men vi var nog 2-3 st tror jag som misste våra barn i detta snack....
    han var planerad att komma den 8 maj med föddes då lite tidigare pga kejsarsnittet.
    Så jag var mest i ankomst maj 02 men sen även lite i ankomst april 02.

    Grattis till alla 6 åringar.....

    Jag får se fram emot Lokes lillebrors födelsedag istället...han blir 5 år i juni.

    Vi har idag iallafall varit med blommor på hans grav, jag, Saga o Viggo sjöng " ja må han leva"

    kram alla...
  2. 1
    Loke skulle blivit 6 år idag ser att ni har 6 årskalas m.m...

    har inte varit härinne på evigheter...

    jag ser 6 åringarna på skolan och tänker att det kunde varit Loke som sprang där och ska börja nollan till hösten.

    idag kl 09.01 för 6 år sedan föddes han med planerat snitt.
    Jag vet inte om ni minns mig?
    Men vi var nog 2-3 st tror jag som misste våra barn i detta snack....
    han var planerad att komma den 8 maj med föddes då lite tidigare pga kejsarsnittet.
    Så jag var mest i ankomst maj 02 men sen även lite i ankomst april 02.

    Grattis till alla 6 åringar.....

    Jag får se fram emot Lokes lillebrors födelsedag istället...han blir 5 år i juni.

    Vi har idag iallafall varit med blommor på hans grav, jag, Saga o Viggo sjöng " ja må han leva"

    kram alla...
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Kram till dig!
    Det är så outhärdligt svårt och jobbigt att försöka sätta sig in i hur du känner det. Det är ju varje förälders svåraste mardröm. Tack för att du delar dina tankar och berättar hur livet har gått vidare. Hoppas ni har det så bra ni någonsin kan i familjen! Hoppas Loke har en fin födelsedag däruppe på sitt moln eller om han är på sin stjärna idag. Mina barn säger att de döda barnen går på ängladagis, så han blir nog himmelskt firad där idag!
  4. 2
    Kram till dig!
    Det är så outhärdligt svårt och jobbigt att försöka sätta sig in i hur du känner det. Det är ju varje förälders svåraste mardröm. Tack för att du delar dina tankar och berättar hur livet har gått vidare. Hoppas ni har det så bra ni någonsin kan i familjen! Hoppas Loke har en fin födelsedag däruppe på sitt moln eller om han är på sin stjärna idag. Mina barn säger att de döda barnen går på ängladagis, så han blir nog himmelskt firad där idag!
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Grattis till Loke! Hoppas att ni får en fin dag. Kanske Loke har träffat min första storebror som dog strax före eller under förlossningen?
    Jag har förstått av min mamma att man bär med sig en sådan tragisk händelse hela livet.

    Många kramar.
  6. 3
    Grattis till Loke! Hoppas att ni får en fin dag. Kanske Loke har träffat min första storebror som dog strax före eller under förlossningen?
    Jag har förstått av min mamma att man bär med sig en sådan tragisk händelse hela livet.

    Många kramar.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    kram

    Tänker på er!
  8. 4
    kram Tänker på er!
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Jag minns dig. Loke föddes samma dag som min Sofie. Vi var i samma ankomstgrupp coh jag kommer så väl ihåg er. Visst var det någon infektion?
    Massor med kramar. Finner inte orden riktigt.
  10. 5
    Jag minns dig. Loke föddes samma dag som min Sofie. Vi var i samma ankomstgrupp coh jag kommer så väl ihåg er. Visst var det någon infektion?
    Massor med kramar. Finner inte orden riktigt.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6
    Visst minns jag det.
    Tänkte på dig i morse faktiskt i samband med att en förälder på mitt dagis ska snittas i morron(tvillingar)

    Kram till er!
  12. 6
    Visst minns jag det.
    Tänkte på dig i morse faktiskt i samband med att en förälder på mitt dagis ska snittas i morron(tvillingar)

    Kram till er!
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7
    nej det var inte Loke som fick en infektion..du tänker på en annan vars flicka fick GBS vid födslen?

    Min pojke hade en missbildning i lungorna..

    kram tbx
  14. 7
    nej det var inte Loke som fick en infektion..du tänker på en annan vars flicka fick GBS vid födslen?

    Min pojke hade en missbildning i lungorna..

    kram tbx
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    jasså :-)....vad häftigt med tvillingar..och att ha ett snitt framför sig. Vilken underbar känsla det är.
  16. 8
    jasså :-)....vad häftigt med tvillingar..och att ha ett snitt framför sig. Vilken underbar känsla det är.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    tack, kram tbx
  18. 9
    tack, kram tbx
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Ja, okej. Minns iaf att jag tyckte att Loke var ett sånt fint namn.
  20. 10
    Ja, okej. Minns iaf att jag tyckte att Loke var ett sånt fint namn.
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11
    kramar tbx...
    Det är många i den äldre generationen som varit med om sånt här, många fler än man tror.
    Det är liksom inte direkt nåt de pratar om, förr tystades det ner.
    Mammorna fick åka hem och försöka glömma bara....

    men i vår generation är det mer öppet och accepterat, och därmed märker man också av hur många barn som verkligen dör...
    Det hålls inte hemligt längre och man ska definitivt inte glömma detta lilla barn. Man ska bära minnet med sig hela livet.
    Jag tror man behöver det...
  22. 11
    kramar tbx...
    Det är många i den äldre generationen som varit med om sånt här, många fler än man tror.
    Det är liksom inte direkt nåt de pratar om, förr tystades det ner.
    Mammorna fick åka hem och försöka glömma bara....

    men i vår generation är det mer öppet och accepterat, och därmed märker man också av hur många barn som verkligen dör...
    Det hålls inte hemligt längre och man ska definitivt inte glömma detta lilla barn. Man ska bära minnet med sig hela livet.
    Jag tror man behöver det...
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    :-)....
    nu har man sett ett par barn på bilder över nätet som heter Loke och jag blir lite glad inombords när jag ser det. Men samtidigt lite ledsen då vår egen Loke inte fick göra allt det som alla andra "Loke barn" får...

    En dag hörde vi faktiskt t.o.m Lokes namn utropas..och inte på vilket ställe som helst heller...utan på kyrkogården när vi besöka vår lille Lokes grav.
    Då var en annan familj där med en Loke som de ropade efter.

    Det tyckte jag var en lite kuslig känsla. Min dotter på 8 år reagerade också och vi log mot varandra emellanåt när vi hörde dem ropa namnet.
  24. 12
    :-)....
    nu har man sett ett par barn på bilder över nätet som heter Loke och jag blir lite glad inombords när jag ser det. Men samtidigt lite ledsen då vår egen Loke inte fick göra allt det som alla andra "Loke barn" får...

    En dag hörde vi faktiskt t.o.m Lokes namn utropas..och inte på vilket ställe som helst heller...utan på kyrkogården när vi besöka vår lille Lokes grav.
    Då var en annan familj där med en Loke som de ropade efter.

    Det tyckte jag var en lite kuslig känsla. Min dotter på 8 år reagerade också och vi log mot varandra emellanåt när vi hörde dem ropa namnet.
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13
    åh vad fint...ängladagis, ja man kan ju alltid hoppas att de har roligt och mår bra där de är iallafall de små änglabarnen.

    kram
  26. 13
    åh vad fint...ängladagis, ja man kan ju alltid hoppas att de har roligt och mår bra där de är iallafall de små änglabarnen.

    kram
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Så sorgligt att ni inte har eran Loke hos er. Förstår att vissa saker får en att tänka att man faktisk skulle haft en liten kille som då tex börjar nollan.

    Alexander var beräknad till den 5maj så även jag skrev i både maj och april gruppen. Men föddes den 26april så vi har just haft 6års kalas.


    Tänker på er och skicka över en kram!
  28. 14
    Så sorgligt att ni inte har eran Loke hos er. Förstår att vissa saker får en att tänka att man faktisk skulle haft en liten kille som då tex börjar nollan.

    Alexander var beräknad till den 5maj så även jag skrev i både maj och april gruppen. Men föddes den 26april så vi har just haft 6års kalas.


    Tänker på er och skicka över en kram!
  29. Medlem sedan
    Jul 2001
    #15
    Det tror jag också. Mamma fick ligga på BB med mammor som hade sina barn hos sig. Hon var bara 18 år och de sade att hon "skulle gå hem och försöka igen". Det konstiga var att det var flera mammor från samma lilla by i Dalarna vars barn dog vid förlossningen under samma tid.
    Min bror fick ingen grav, inga bilder tagna eller något fotavtryck.
    Min pappa var född med läpp-och gomspalt (ller harmynt som det kallades då) och det var ett stort steg för honom att ens VÅGA skaffa barn av rädsla för att det skulle vara ärftligt. Ingen av oss tre (fyra) barn ärvde det men när pappa kom tillbaka till jobbet efter att sonen hade dött sade han storgråtande till sina kolleger "han var i alla fall fin i ansiktet."
  30. 15
    Det tror jag också. Mamma fick ligga på BB med mammor som hade sina barn hos sig. Hon var bara 18 år och de sade att hon "skulle gå hem och försöka igen". Det konstiga var att det var flera mammor från samma lilla by i Dalarna vars barn dog vid förlossningen under samma tid.
    Min bror fick ingen grav, inga bilder tagna eller något fotavtryck.
    Min pappa var född med läpp-och gomspalt (ller harmynt som det kallades då) och det var ett stort steg för honom att ens VÅGA skaffa barn av rädsla för att det skulle vara ärftligt. Ingen av oss tre (fyra) barn ärvde det men när pappa kom tillbaka till jobbet efter att sonen hade dött sade han storgråtande till sina kolleger "han var i alla fall fin i ansiktet."
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Absolut att jag minns Loke och felet på hans lungor. Jag blev mycket berörd av det då, för 6 år sen. Tänk att det har gått sex år sen. Kramar till er!
  32. 16
    Absolut att jag minns Loke och felet på hans lungor. Jag blev mycket berörd av det då, för 6 år sen. Tänk att det har gått sex år sen. Kramar till er!
  33. Medlem sedan
    Oct 2001
    #17
    Å, vad hemskt, ditt svar grep verkligen tag i mig... Vilken upplevelse för en ung pappa på typ 70 talet. :-( Ja, mamma också så klart!

    Kram
    Christina m Freja och Tuva
  34. 17
    Å, vad hemskt, ditt svar grep verkligen tag i mig... Vilken upplevelse för en ung pappa på typ 70 talet. :-( Ja, mamma också så klart!

    Kram
    Christina m Freja och Tuva
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18
    Lite sent, men... Tänker på er!

    Kommer alltid att minnas maj 02 ankomstgruppen när min dotter Frejas födelsemånad maj, är i antågande. Minns att det var några små i den ankomstgruppen som dog och att det även var med en som väntade barn efter att ha förlorat ett. Vet att allt berörde mig väldigt starkt då, förstföderska som jag var. Och NATURLIGTVIS var det ju fruktandsvärt för er drabbade! :-(

    Kram kram!
  36. 18
    Lite sent, men... Tänker på er!

    Kommer alltid att minnas maj 02 ankomstgruppen när min dotter Frejas födelsemånad maj, är i antågande. Minns att det var några små i den ankomstgruppen som dog och att det även var med en som väntade barn efter att ha förlorat ett. Vet att allt berörde mig väldigt starkt då, förstföderska som jag var. Och NATURLIGTVIS var det ju fruktandsvärt för er drabbade! :-(

    Kram kram!

Liknande trådar

  1. Skulle blivit en ny tråd " till BM idag"
    By aneeri in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 11:01
  2. Idag skulle min farfar blivit 90 år...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 09:50
  3. Loke 6 år idag....
    By tolovi in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 22:52
  4. Skulle ni ha blivit besvikna?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 22:28
  5. Loke 4 år idag!
    By Maddis-m-4a in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar