Oscar har myrskräck
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Oscar har myrskräck

    Var hemma hos kompisar i torsdag och Oscar vågade knappt gå pga stora skogsmyror. Men när jag sa att myrorna dör om man går på dem gick det bra. Kanske inte det bästa att säga men han gick iallafall.
    Dan efter var vi hos dem igen. Då sa han til pappa; att det är bäst att vi inte går för nära sa att myrorna attackerar oss.
    Får hoppas att detta ger med sig snart. Kan bli en jobbig sommar annars .
    Camilla m F01 o O04 o F08

    skolds.blogg.se
  2. 1
    Oscar har myrskräck Var hemma hos kompisar i torsdag och Oscar vågade knappt gå pga stora skogsmyror. Men när jag sa att myrorna dör om man går på dem gick det bra. Kanske inte det bästa att säga men han gick iallafall.
    Dan efter var vi hos dem igen. Då sa han til pappa; att det är bäst att vi inte går för nära sa att myrorna attackerar oss.
    Får hoppas att detta ger med sig snart. Kan bli en jobbig sommar annars .
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Emiia har också myrskräck! Hon skriker till varje gång hon ser en myra och backar sen undan flera meter. Har föröskt förklara att myror faktiskt inte är farliga och tyckte att jag var jättepedagogisk när jag lyfte upp en myyra o lät den krypa på min hand. Det fungerade inte utan hon blev ännu räddare . Hoppas på att det går över snart för som du skriver så kan det ju vara lite jobbigt att ha myrsrkcäk på sommaren, de finns ju liksom överallt.
  4. 2
    Emiia har också myrskräck! Hon skriker till varje gång hon ser en myra och backar sen undan flera meter. Har föröskt förklara att myror faktiskt inte är farliga och tyckte att jag var jättepedagogisk när jag lyfte upp en myyra o lät den krypa på min hand. Det fungerade inte utan hon blev ännu räddare . Hoppas på att det går över snart för som du skriver så kan det ju vara lite jobbigt att ha myrsrkcäk på sommaren, de finns ju liksom överallt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Skönt att veta att det finns fler barn med myrskräck. Verkar än så länge bara vara för stora myror han är rädd för.
  6. 3
    Skönt att veta att det finns fler barn med myrskräck. Verkar än så länge bara vara för stora myror han är rädd för.

Liknande trådar

  1. G*R*A*T*T*I*S OSCAR
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 14:55
  2. Det här med Oscar
    By Jess74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 08:43
  3. Oscar är här!
    By Anna0626 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 16:41
  4. Oscar mår bra
    By Hankim in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:31
  5. OSCAR!!
    By Sandra m S&N in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 00:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar