Redan sammandragningar
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Redan sammandragningar

    Jag har redan börjat få ganska kraftiga sammandragningar på kvällarna, det kan jag inte minnas att jag har haft så här tidigt med de andra två (är i vecka 23 nu). Det är absolut inga onda sammandragningar, men sådär att livmodern plötsligt blir spänd som en ballong. Det håller i sig i all från typ 10 sekunder till någon minut sedan släpper det igen, och så kan det hålla på till och från i några timmar. Är det någon mer som redan känner av sammandragningar?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Redan sammandragningar Jag har redan börjat få ganska kraftiga sammandragningar på kvällarna, det kan jag inte minnas att jag har haft så här tidigt med de andra två (är i vecka 23 nu). Det är absolut inga onda sammandragningar, men sådär att livmodern plötsligt blir spänd som en ballong. Det håller i sig i all från typ 10 sekunder till någon minut sedan släpper det igen, och så kan det hålla på till och från i några timmar. Är det någon mer som redan känner av sammandragningar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Jag känner också av sammandragningar... särskilt på kvällen. Vissa tycker jag ibland kan göra lite ont, men de flesta känns bara obehagligt. Tycker det är sååå tidigt!?! Ok att jag väntar nr3, men med de andra har jag inte haft några sammandragningar förrän på slutet. Är också i v23 =)
  4. 2
    Jag känner också av sammandragningar... särskilt på kvällen. Vissa tycker jag ibland kan göra lite ont, men de flesta känns bara obehagligt. Tycker det är sååå tidigt!?! Ok att jag väntar nr3, men med de andra har jag inte haft några sammandragningar förrän på slutet. Är också i v23 =)
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Jag har haft jobbiga sammandragningar i 5 veckor nu. Dom började redan i v.15 å jag är nu i vecka 20, snart 21. Fick då dom först satt igång åka in akut men allt såg bra ut. Så nu är det bara å stå ut med dom. Men visst är det jobbigt, det håller jag med om.
  6. 3
    Jag har haft jobbiga sammandragningar i 5 veckor nu. Dom började redan i v.15 å jag är nu i vecka 20, snart 21. Fick då dom först satt igång åka in akut men allt såg bra ut. Så nu är det bara å stå ut med dom. Men visst är det jobbigt, det håller jag med om.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Det har jag också, och sedan länge. Är i vecka 21 nu. Men det hade jag tidigt med tvåan också så jag oroar mig inte, men det kan kännas lite jobbigt tycker jag.
  8. 4
    Det har jag också, och sedan länge. Är i vecka 21 nu. Men det hade jag tidigt med tvåan också så jag oroar mig inte, men det kan kännas lite jobbigt tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Jag har också!

    De kommer särskilt på kvällarna. Har haft det i några veckor nu. De gör inte ont men det är ju lite otäckt tycker jag.
  10. 5
    Jag har också! De kommer särskilt på kvällarna. Har haft det i några veckor nu. De gör inte ont men det är ju lite otäckt tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Oh fy, dom hade jag glomt. Eller fortrangt. Nae, har inte haft nagra annu. Men brukar ha ordentligt och ofta i slutet. Usch..
  12. 6
    Oh fy, dom hade jag glomt. Eller fortrangt. Nae, har inte haft nagra annu. Men brukar ha ordentligt och ofta i slutet. Usch..
  13. Medlem sedan
    Mar 2007
    #7
    Jag har haft mina i flera veckor redan. Jag brukar passa på att träna avslappnings-andning. Tycker själv det funkar bra, risk finns ju alltid att folk runt en idiotförklarar en men men...
  14. 7
    Jag har haft mina i flera veckor redan. Jag brukar passa på att träna avslappnings-andning. Tycker själv det funkar bra, risk finns ju alltid att folk runt en idiotförklarar en men men...
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    japp, jag har haft smärtsamma sammandragningar sedan vecka 14 ungefär. Och mina gör som sagt ont. Numera gör de så pass ont att jag måste andas igenom dem ibland och det är inget kul.

    Jag hade jättemycket med min andra son också och båda mina barn är prematurer så det känns rätt ju jobbigt, jag vet ju vad som väntar.
  16. 8
    japp, jag har haft smärtsamma sammandragningar sedan vecka 14 ungefär. Och mina gör som sagt ont. Numera gör de så pass ont att jag måste andas igenom dem ibland och det är inget kul.

    Jag hade jättemycket med min andra son också och båda mina barn är prematurer så det känns rätt ju jobbigt, jag vet ju vad som väntar.
  17. jenlon
    #9
    Jodå, här tar de också i ganska rejält ibland. Jag började känna av tydliga sådana redan runt vecka 11 faktiskt, men då var det på grund av en uvi (GBS). Sen så har det kommit i perioder, framförallt när jag har det stressigt på jobbet (typ alltid, det är så att jag måste gå och sätta mig emellanåt fast jag knappt hinner) och som du beskriver det på kvällarna. Några gånger har de gjort ont. Men eftersom det ju sägs vara normalt med upp emot 10-15 sammandragningar per dag så har jag inte brytt mig så mycket. Har dock i åtanke att det var likadant när jag väntade andra barnet. Från vecka 20 kom de OFTA och varje dag och i vecka 30 var tappen mjuk och halverad så då blev det stränga restriktioner. Ibland gör de ont också, men det är tack och lov inte ofta.
  18. 9
    Jodå, här tar de också i ganska rejält ibland. Jag började känna av tydliga sådana redan runt vecka 11 faktiskt, men då var det på grund av en uvi (GBS). Sen så har det kommit i perioder, framförallt när jag har det stressigt på jobbet (typ alltid, det är så att jag måste gå och sätta mig emellanåt fast jag knappt hinner) och som du beskriver det på kvällarna. Några gånger har de gjort ont. Men eftersom det ju sägs vara normalt med upp emot 10-15 sammandragningar per dag så har jag inte brytt mig så mycket. Har dock i åtanke att det var likadant när jag väntade andra barnet. Från vecka 20 kom de OFTA och varje dag och i vecka 30 var tappen mjuk och halverad så då blev det stränga restriktioner. Ibland gör de ont också, men det är tack och lov inte ofta.
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    "På besök"

    Jag har under båda mina förra grav haft sammandragningar från ca v 20 och under förra så konstaterades GBS som orsakar sammandragningar.
    Så denna grav gör dom en odling redan vid inskrivning.

    Be att få lämna en urinodling för att kolla uvi och streptokockbakterier för att vara på den säkra sidan.

    Lycka till!!!
  20. 10
    "På besök"

    Jag har under båda mina förra grav haft sammandragningar från ca v 20 och under förra så konstaterades GBS som orsakar sammandragningar.
    Så denna grav gör dom en odling redan vid inskrivning.

    Be att få lämna en urinodling för att kolla uvi och streptokockbakterier för att vara på den säkra sidan.

    Lycka till!!!

Liknande trådar

  1. Sammandragningar redan...
    By beasf in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 20:13
  2. Sammandragningar redan?!
    By Hopefully in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 18:32
  3. sammandragningar redan!!!!!
    By anonymt namn!!!!!!!! in forum _0905 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 20:35
  4. Sammandragningar - redan?
    By Nujävlar! in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 20:17
  5. Sammandragningar redan???
    By Vicki X in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 16:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar