Går era 1-åringar?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    Går era 1-åringar?

    Min andra kille som är född i början på mars -07 vill inte gå, han bara kryper. Han kan gå. Springer hur lätt som helst omkring med gå-vagnen, om man håller han i en hand kan han också gå men oftast så sätter han sig bara ner på knä och kryper iväg med en väldig fart. Oftast nnär man ska försöka få han att gå blir bara hans ben som gele, återigen han vill inte. Någon mer?

    Det är så frustrerande när han kan men inte vill. Särskilt när han har en storebror som är 3 år och gärna vill vara ute och leka. Lillebror sitter inte gärna i vagnen och tittar utan han ska ner och krypa i all gegga och sörja som är ute nu. KLäder, hur ska man klä honom utan att han ska bli sjöblöt? Det är svårt.
  2. 1
    Går era 1-åringar? Min andra kille som är född i början på mars -07 vill inte gå, han bara kryper. Han kan gå. Springer hur lätt som helst omkring med gå-vagnen, om man håller han i en hand kan han också gå men oftast så sätter han sig bara ner på knä och kryper iväg med en väldig fart. Oftast nnär man ska försöka få han att gå blir bara hans ben som gele, återigen han vill inte. Någon mer?

    Det är så frustrerande när han kan men inte vill. Särskilt när han har en storebror som är 3 år och gärna vill vara ute och leka. Lillebror sitter inte gärna i vagnen och tittar utan han ska ner och krypa i all gegga och sörja som är ute nu. KLäder, hur ska man klä honom utan att han ska bli sjöblöt? Det är svårt.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Här gås det hela tiden men i vissa lägen kryper även Annica!

    Jagtror att han kommer att gå så fort han känner sig redo. Litar inte helt på sina ben ännu.

    Du får sätta på honom galonbyxor å låta honom krypa kanske till och med regnjacka!

    Lycka till!
  4. 2
    Här gås det hela tiden men i vissa lägen kryper även Annica!

    Jagtror att han kommer att gå så fort han känner sig redo. Litar inte helt på sina ben ännu.

    Du får sätta på honom galonbyxor å låta honom krypa kanske till och med regnjacka!

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Oct 2006
    #3
    Jo min skrutta går o springer i 200 knyck med undantag för nuet då hon är sjuk i 40 graders feber... blää.
  6. 3
    Jo min skrutta går o springer i 200 knyck med undantag för nuet då hon är sjuk i 40 graders feber... blää.
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Vår dotter har vägrat att gå med skor Rätt bökigt men hon har fått böka runt i sörjan ute iklädd galonisar och gummistövlar.Nu när vi fått asfalt så har jag hållit henne i handen och promenerat så efter en vecka ungefär så började hon gå.Det märktes att hon började lita på sig själv när vi gick tillsammans
  8. 4
    Vår dotter har vägrat att gå med skor Rätt bökigt men hon har fått böka runt i sörjan ute iklädd galonisar och gummistövlar.Nu när vi fått asfalt så har jag hållit henne i handen och promenerat så efter en vecka ungefär så började hon gå.Det märktes att hon började lita på sig själv när vi gick tillsammans
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Min dotter kryper

    alltid omkring i smutsen ute eftersom hon inte kan gå :-) Galonisar fungerar jättebra, tycker jag.

    När det är torrt ute har hon ofta fodrade jeans (mjuka med resår i midjan).

    Hon kryper omkring ute oavsett väder. Det är bara att bada varje kväll :-)
  10. 5
    Min dotter kryper alltid omkring i smutsen ute eftersom hon inte kan gå :-) Galonisar fungerar jättebra, tycker jag.

    När det är torrt ute har hon ofta fodrade jeans (mjuka med resår i midjan).

    Hon kryper omkring ute oavsett väder. Det är bara att bada varje kväll :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Adam blir 13 månader imorgon, han är född 4 april och han har gått lite smått sådär. Mycket med läragåvagnen och några steg inne. Men i fredags började han gå riktigt och nu går han hela tiden, även med skor på. Det ser för härligt, ut.
  12. 6
    Adam blir 13 månader imorgon, han är född 4 april och han har gått lite smått sådär. Mycket med läragåvagnen och några steg inne. Men i fredags började han gå riktigt och nu går han hela tiden, även med skor på. Det ser för härligt, ut.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    En till här !
    han stenvägrar att gå!!!
    absålut inte ! sänker man ner honom drar han upp benen eller viker bak dom så han hamnar på knä!
    går bra när man håller i honom, släpper och han står själv !
    han kan släppa själv oxå men inte tänka på de...
    ett steg har han gått, men NEJ! inte nu inte mer alls !
    vill inte ! man i handen eller när han håller i nåt ! så går de hur bra som hälst !
    men de kommer nog !
    klättra är där emot super roligt1!

    ja nu vaknar lillen måste springa !
    kram!
  14. 7
    En till här !
    han stenvägrar att gå!!!
    absålut inte ! sänker man ner honom drar han upp benen eller viker bak dom så han hamnar på knä!
    går bra när man håller i honom, släpper och han står själv !
    han kan släppa själv oxå men inte tänka på de...
    ett steg har han gått, men NEJ! inte nu inte mer alls !
    vill inte ! man i handen eller när han håller i nåt ! så går de hur bra som hälst !
    men de kommer nog !
    klättra är där emot super roligt1!

    ja nu vaknar lillen måste springa !
    kram!
  15. Medlem sedan
    Jun 2006
    #8
    Till min fasa springer lillen nuförtiden! Han har dock gått sedan jul mer eller mindre så han har ju tränat ett tag. Som sagt så springer och klättrar han. Något som är rätt jobbigt.. Det är slut med kafe eller liknande. Det ska ju undersökas överallt!! Kul men slitsamt. Man är helt slut när kvällen kommer.
  16. 8
    Till min fasa springer lillen nuförtiden! Han har dock gått sedan jul mer eller mindre så han har ju tränat ett tag. Som sagt så springer och klättrar han. Något som är rätt jobbigt.. Det är slut med kafe eller liknande. Det ska ju undersökas överallt!! Kul men slitsamt. Man är helt slut när kvällen kommer.
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    Ronja har gått sedan början av februari. Så hon var ca 10 1/2 månad när hon började precis som sin storasyster.
  18. 9
    Ronja har gått sedan början av februari. Så hon var ca 10 1/2 månad när hon började precis som sin storasyster.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Här har det traskats omkring sen han va 11 månader.. så i tre månader ungefär har han gått..
    man blir alldeles svettig om man är inne tex apoteket & ska handla när det ska gå och plockas saker hela tiden, inte en lugn stund..:/
    måste fixa staket så han inte kan springa ut på vägen, för det är ju roligast att springa dit för där får man ju inte vara
  20. 10
    Här har det traskats omkring sen han va 11 månader.. så i tre månader ungefär har han gått..
    man blir alldeles svettig om man är inne tex apoteket & ska handla när det ska gå och plockas saker hela tiden, inte en lugn stund..:/
    måste fixa staket så han inte kan springa ut på vägen, för det är ju roligast att springa dit för där får man ju inte vara

Liknande trådar

  1. Fyra 11-12-åringar, två 8-9-åringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:57
  2. Apropå 15-åringar som dejtar 19-åringar
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 20:55
  3. 6 åringar
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 16:54
  4. Hur är era 6-åringar
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 14:17
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar