Kräk, magont och diarré!!!
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Kräk, magont och diarré!!!

    Nu är vi snart inne på tredje dygnet med lillan (6 år) som kräks, har ont i magen och har jättediarré! Svårt att få i henne något som hon kan behålla och igår kväll fick hon även feber och yrade.
    Idag har hon också feber och yrar (+ allt det andra). Hur länge ska det hålla på? Det har inte blivit ett dugg bättre!
    Sjukvårdsupplysningen säger att jag ska ge henne att dricka (vätskeersättning) och jag försöker så gott det går.
    Hur länge ska man vänta innan man söker sjukvård (vc eller akut)? Och så är det helg imorgon..

    Men jag börjar oroa mig då hon legat till sängs sen i måndags och inte visar något som helst friskhetstecken. Dessutom har jag en liten till här hemma som behöver sitt.

    Snälla, ge mig tips och råd!
  2. 1
    Kräk, magont och diarré!!! Nu är vi snart inne på tredje dygnet med lillan (6 år) som kräks, har ont i magen och har jättediarré! Svårt att få i henne något som hon kan behålla och igår kväll fick hon även feber och yrade.
    Idag har hon också feber och yrar (+ allt det andra). Hur länge ska det hålla på? Det har inte blivit ett dugg bättre!
    Sjukvårdsupplysningen säger att jag ska ge henne att dricka (vätskeersättning) och jag försöker så gott det går.
    Hur länge ska man vänta innan man söker sjukvård (vc eller akut)? Och så är det helg imorgon..

    Men jag börjar oroa mig då hon legat till sängs sen i måndags och inte visar något som helst friskhetstecken. Dessutom har jag en liten till här hemma som behöver sitt.

    Snälla, ge mig tips och råd!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    Tack för ditt svar!
  4. 2
    Tack för ditt svar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Tack för ditt tack. Nu är jag här inne igen
  6. 3
    Tack för ditt tack. Nu är jag här inne igen

Liknande trådar

  1. daglig diarre och magont
    By Tereza in forum Mage & tarm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 13:34
  2. KRÄK
    By MariaKingsley in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 09:50
  3. Någon mer som har diarré ist. för kräk?
    By anonymt namn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 21:15
  4. *kräk*
    By willow in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 20:53
  5. Kräk, kräk och åter kräk
    By maria_th in forum _05 Höstbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 23:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar