avdrag på lönen vid besök hos mvc
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    avdrag på lönen vid besök hos mvc

    Får ni avdrag på lönen när ni går till barnmorskan?
    Min arbetsgivare drar nämbligen av för det och enligt min barnmorska har man laglig rätt att gå dit utan avdrag?
  2. 1
    avdrag på lönen vid besök hos mvc Får ni avdrag på lönen när ni går till barnmorskan?
    Min arbetsgivare drar nämbligen av för det och enligt min barnmorska har man laglig rätt att gå dit utan avdrag?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Vi har flextid så något avdrag på lönen får jag inte men jag måste ta av min egen flextid förstås.
    Enligt vår PA-assistent har man rätt att göra 2 BM-besök på arbetstid under en graviditet.
  4. 2
    Vi har flextid så något avdrag på lönen får jag inte men jag måste ta av min egen flextid förstås.
    Enligt vår PA-assistent har man rätt att göra 2 BM-besök på arbetstid under en graviditet.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Vi får ta ut komptid .. OM det går. Jag kan inte alltid smita ifrån på jobbet.. nu jobbar jag ju inte utan är sjukskriven men jag tror inte det är laglig rätt att gå på bm-besök på betald arbetstid..
  6. 3
    Vi får ta ut komptid .. OM det går. Jag kan inte alltid smita ifrån på jobbet.. nu jobbar jag ju inte utan är sjukskriven men jag tror inte det är laglig rätt att gå på bm-besök på betald arbetstid..
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Nämen, se vad jag hittade! Enligt EU-direktiv har man visst rätt till mödravård på arbetstid. Varför visste jag inte det innan... suck.

    "MÖDRAVÅRD

    Du har rätt att ta ledigt utan löneavdrag för att genomgå förebyggande hälsoundersökningar i samband med graviditet och förlossning, om dessa enbart kan genomföras på arbetstid."


    http://ec.europa.eu/youreurope/nav/s....html#11419_10
  8. 4
    Nämen, se vad jag hittade! Enligt EU-direktiv har man visst rätt till mödravård på arbetstid. Varför visste jag inte det innan... suck.

    "MÖDRAVÅRD

    Du har rätt att ta ledigt utan löneavdrag för att genomgå förebyggande hälsoundersökningar i samband med graviditet och förlossning, om dessa enbart kan genomföras på arbetstid."


    http://ec.europa.eu/youreurope/nav/s....html#11419_10
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    perfekt, nu ska jag maila länken till min arbetsgivare. Tack
    Dags att kräva tillbaka lite cash
  10. 5
    perfekt, nu ska jag maila länken till min arbetsgivare. Tack
    Dags att kräva tillbaka lite cash
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Tack! Nu ska jag bara släppa bomben att jag är gravid också... är här på besök från -08gruppen... chefen vet inte om det ännu, och jag är "bara" timanställd... och har inte gått på mvcbesök på betald arbetstid, än.
  12. 6
    Tack! Nu ska jag bara släppa bomben att jag är gravid också... är här på besök från -08gruppen... chefen vet inte om det ännu, och jag är "bara" timanställd... och har inte gått på mvcbesök på betald arbetstid, än.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    perfekt, går heller inte till mvc på arbetstid, tack tack =)
  14. 7
    perfekt, går heller inte till mvc på arbetstid, tack tack =)
  15. Medlem sedan
    Mar 2001
    #8
    Har man årsarbetstid eller inte? Jag får kompa ut tid till det, men om jag hade blivit akut sjuk så hade det inte varit samma. När jag jobbade statligt fick man gå till läkaren på arbetstid.
  16. 8
    Har man årsarbetstid eller inte? Jag får kompa ut tid till det, men om jag hade blivit akut sjuk så hade det inte varit samma. När jag jobbade statligt fick man gå till läkaren på arbetstid.

Liknande trådar

  1. Agn lönen
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 15:50
  2. Nya lönen... Juni lönen
    By Solen lyser in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 12:38
  3. När får man lönen i dec?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 10:51
  4. nya lönen
    By toktroll in forum Barn som yrke
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 17:17
  5. Lönen:-((
    By nannelina in forum Barn som yrke
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 23:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar