Jag är kär i en doft!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Jag är kär i en doft!

    Det är ovanligt! Har hittills inte hittat någon doft som känts sådär hundra som mig själv men så fick jag med ett prov igår på hypnose från Lancome. Jisses vad den passade på mig! Nästan samma känsla som att dra på sig ett par jeans som bara sitter som en smäck.

    Och så beskrivningen, älskar att läsa sådana :

    A charming, hypnotizing floral-oriental. A captivating and feminine top note centered around passion flower. A warm and sensual heart note of vanilla absolute. A magnificant and charismatic base note of vetiver.

    Vad har ni för absolut favoritparfym?
    I en värld av illusioner
  2. 1
    Jag är kär i en doft! Det är ovanligt! Har hittills inte hittat någon doft som känts sådär hundra som mig själv men så fick jag med ett prov igår på hypnose från Lancome. Jisses vad den passade på mig! Nästan samma känsla som att dra på sig ett par jeans som bara sitter som en smäck.

    Och så beskrivningen, älskar att läsa sådana :

    A charming, hypnotizing floral-oriental. A captivating and feminine top note centered around passion flower. A warm and sensual heart note of vanilla absolute. A magnificant and charismatic base note of vetiver.

    Vad har ni för absolut favoritparfym?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Härligt! Jag gillar Hypnose jag med men aldrig köpt den (varför inte, det måste jag nog göra nån gång)
    Jag älskar Escadas Sexy Graffitti (LE), jättesvår att hitta nuförtiden och hittar man den luktar den gammalt iaf Men den var helt underbar.
    En annan, som går att hitta, är Chloe Narcisse, ingen jag använder men jag älskar den ändå. Den är något lite tantig och jag kan liksom inte bära upp den, men jag tar ett litet sprut då o då när jag bara är hemma O så en beskrivning då:
    "Floral, Oriental, Woody. Designed by Karl Lagerfeld in 1992, Chloe Narcisse is a sharp, oriental, floral scent. This fine fragrance possesses a blend of orange blossom, plumeria, narcissus and is accented with marigold, vanilla and musk making Chloe Narcisse perfect for evening use." Den doftar verkligen narcisser (pingst/påskliljor)!
  4. 2
    Härligt! Jag gillar Hypnose jag med men aldrig köpt den (varför inte, det måste jag nog göra nån gång)
    Jag älskar Escadas Sexy Graffitti (LE), jättesvår att hitta nuförtiden och hittar man den luktar den gammalt iaf Men den var helt underbar.
    En annan, som går att hitta, är Chloe Narcisse, ingen jag använder men jag älskar den ändå. Den är något lite tantig och jag kan liksom inte bära upp den, men jag tar ett litet sprut då o då när jag bara är hemma O så en beskrivning då:
    "Floral, Oriental, Woody. Designed by Karl Lagerfeld in 1992, Chloe Narcisse is a sharp, oriental, floral scent. This fine fragrance possesses a blend of orange blossom, plumeria, narcissus and is accented with marigold, vanilla and musk making Chloe Narcisse perfect for evening use." Den doftar verkligen narcisser (pingst/påskliljor)!
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Absoluta favoriten är comme des garcons ruhbarb, verkligen min doft till 100%. Nu har jag hittat en till parfym som jag älskar, Esperys från E Codray, sjukt god doft.
  6. 3
    Absoluta favoriten är comme des garcons ruhbarb, verkligen min doft till 100%. Nu har jag hittat en till parfym som jag älskar, Esperys från E Codray, sjukt god doft.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Kan inte med Hypnose

    På mig är den förskräcklig! Jag är blek och blond, om nu det har någon påverkan på just hur Hypnose inte passar på mig. Cacharel Noa Perle är en av senare årets favoriter. Och så vill jag ha Marc Jacobs Daisy! Blommiga, söta, snälla dofter passar bättre på mig.
  8. 4
    Kan inte med Hypnose På mig är den förskräcklig! Jag är blek och blond, om nu det har någon påverkan på just hur Hypnose inte passar på mig. Cacharel Noa Perle är en av senare årets favoriter. Och så vill jag ha Marc Jacobs Daisy! Blommiga, söta, snälla dofter passar bättre på mig.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    VAR?

    Var hittar man Comme des garcons rhubarb? Var?
    Jag har letat på Kicks, på "fina parfymeriet", på stora tax-free-shoppar och i engelska varuhus. Ingen verkar ens ha hört talas om den...

    Jag är inte intresserad av tips på web-siter. I 9 fall av 10 gillar jag inte en parfym när jag luktar på den -även om beskrivningen lät intressant- så jag chansar inte på att beställa en parfym som jag inte har luktat på.
  10. 5
    VAR? Var hittar man Comme des garcons rhubarb? Var?
    Jag har letat på Kicks, på "fina parfymeriet", på stora tax-free-shoppar och i engelska varuhus. Ingen verkar ens ha hört talas om den...

    Jag är inte intresserad av tips på web-siter. I 9 fall av 10 gillar jag inte en parfym när jag luktar på den -även om beskrivningen lät intressant- så jag chansar inte på att beställa en parfym som jag inte har luktat på.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Comme des Garcons finns på Cow Parfymeri i Sthlm, Mäster Samuelsgatan eller NK. (Osäkert om de har fullsortiment på båda.)
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  12. 6
    Comme des Garcons finns på Cow Parfymeri i Sthlm, Mäster Samuelsgatan eller NK. (Osäkert om de har fullsortiment på båda.)
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Precis som Anne skriver så finns den hos cow, men jag tror inte att den finns hos dem på NK, de har inte allt som m samuelsgatan har. Rätt så ofta brukar den dock vara slutsåld, men jag köpte ganska nyligen och då fanns den inne i vilket fall.

    C/O sthlm hade den också förut, men dom har ju pangat igen, annars var jag ingen i sverige som säljer comme des garcon.
  14. 7
    Precis som Anne skriver så finns den hos cow, men jag tror inte att den finns hos dem på NK, de har inte allt som m samuelsgatan har. Rätt så ofta brukar den dock vara slutsåld, men jag köpte ganska nyligen och då fanns den inne i vilket fall.

    C/O sthlm hade den också förut, men dom har ju pangat igen, annars var jag ingen i sverige som säljer comme des garcon.
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8

    Min favorit..

    var "Sun, Moon, Stars", finns tyvärr inte längre. Annars gillar jag CK´s "Eternity" mycket och faktiskt Britneys parfymer, "Midnight Fantasy" är nog den bästa av dem.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  16. 8
    Min favorit.. var "Sun, Moon, Stars", finns tyvärr inte längre. Annars gillar jag CK´s "Eternity" mycket och faktiskt Britneys parfymer, "Midnight Fantasy" är nog den bästa av dem.
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Tack för era svar båda två! Då får vi väl se om jag har vägarna förbi där någon gång -det händer inte ofta... Men det är i.a.f. bra att veta var det är idé att leta och inte.
  18. 9
    Tack för era svar båda två! Då får vi väl se om jag har vägarna förbi där någon gång -det händer inte ofta... Men det är i.a.f. bra att veta var det är idé att leta och inte.
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    Åååh, den lät underbar! Måste kolla upp den med..
  20. 10
    Åååh, den lät underbar! Måste kolla upp den med..
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Åhå, jag känner inte till ngn av dem du nämner. Blommiga eller annat? *nyfiken*
  22. 11
    Åhå, jag känner inte till ngn av dem du nämner. Blommiga eller annat? *nyfiken*
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Meen, jag trodde du var brunhårig? Nu blev det fel i mitt huvud *ler*

    Jag gillar söta dofter jag med, så därför blev jag så förvånad över att jag gillade Hypnose. Chacharelen ska jag kolla upp.
  24. 12
    Meen, jag trodde du var brunhårig? Nu blev det fel i mitt huvud *ler*

    Jag gillar söta dofter jag med, så därför blev jag så förvånad över att jag gillade Hypnose. Chacharelen ska jag kolla upp.
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Sun moon stars ja! Den hade jag på 90-talet! Nostalgi...dock var jag tvungen att ta lite lite av den, den var ganska mastig (precis som Hypnosen kan bli)
    Britneys måste jag erkänna har jag inte luktat så mkt på, nu blev jag nyfiken på dem med. Apropå det, så luktade jag på Paris´ nya, den luktade gott! Så kan det vara
  26. 13
    Sun moon stars ja! Den hade jag på 90-talet! Nostalgi...dock var jag tvungen att ta lite lite av den, den var ganska mastig (precis som Hypnosen kan bli)
    Britneys måste jag erkänna har jag inte luktat så mkt på, nu blev jag nyfiken på dem med. Apropå det, så luktade jag på Paris´ nya, den luktade gott! Så kan det vara
  27. Medlem sedan
    Dec 2006
    #14
    Rhubarb luktar kryddigt, jättesvår att beskriva, men den luktar i alla fall inte rabarber *s*. En inte så värst kvinnlig doft. Esperys luktar nog lite blommigt, jag kan dessvärre inte beskriva hur *s*. Den luktar hur som helst lite speciellt, normalt gillar jag inte blommiga dofter men den här är otroligt fin!
  28. 14
    Rhubarb luktar kryddigt, jättesvår att beskriva, men den luktar i alla fall inte rabarber *s*. En inte så värst kvinnlig doft. Esperys luktar nog lite blommigt, jag kan dessvärre inte beskriva hur *s*. Den luktar hur som helst lite speciellt, normalt gillar jag inte blommiga dofter men den här är otroligt fin!
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Meen, jag kanske var mörk då?

    Egentligen är jag mellanblond, men periodvis har jag varit rödhårig el mörkt rödhårig. Blev det ännu rörigare nu *s*?
  30. 15
    Meen, jag kanske var mörk då? Egentligen är jag mellanblond, men periodvis har jag varit rödhårig el mörkt rödhårig. Blev det ännu rörigare nu *s*?

Liknande trådar

  1. Ny doft...
    By Fru Eriksson in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 15:43
  2. Doft
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 21:43
  3. Jessicurl - doft?
    By Takato in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 12:40
  4. Saffrans doft!!
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 09:23
  5. Doft-hem...
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar