Misslyckad "debut". (lite snuskigt)
_0804 Aprilbarn
  1. Väldigt anonym
    #1

    Misslyckad "debut". (lite snuskigt)

    Då har man haft sex då Var ingen höjdare direkt. Hoppas att det rättar sig till. Kondom är inte min favorit direkt. Får man fråga om någon mer har en partner som är av modell mindre och i så fall vad ni använder för kondommärke?
  2. 1
    Misslyckad "debut". (lite snuskigt) Då har man haft sex då Var ingen höjdare direkt. Hoppas att det rättar sig till. Kondom är inte min favorit direkt. Får man fråga om någon mer har en partner som är av modell mindre och i så fall vad ni använder för kondommärke?
  3. fegar också
    #2

    sambon har beställt från

    kondomkungen.se http://www.kondomkungen.se/wpt/view/...e-micro-32884/

    annars är även mamba lite mindre (men inte fullt så små)

    Här var väl inte premiären fantastisk heller men det brukar rätta till sig.
  4. 2
    sambon har beställt från kondomkungen.se http://www.kondomkungen.se/wpt/view/...e-micro-32884/

    annars är även mamba lite mindre (men inte fullt så små)

    Här var väl inte premiären fantastisk heller men det brukar rätta till sig.
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Jag har funderat på det här med sex. Har inte vågat prova än...men ni som har sytt, har stygnen lossnat? Jag vet ju inte om mina har det, men det är ju 4 veckor sen Lukas kom. Sen så har jag inte haft några blödningar på flera dagar... brukar inte blödningen vara längre än 4 veckor?
  6. 3
    Jag har funderat på det här med sex. Har inte vågat prova än...men ni som har sytt, har stygnen lossnat? Jag vet ju inte om mina har det, men det är ju 4 veckor sen Lukas kom. Sen så har jag inte haft några blödningar på flera dagar... brukar inte blödningen vara längre än 4 veckor?
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4
    Vi har heller inte vågat än, men så är ju inte Sebastian två veckor ens. Det får allt vänta lite till...

    Jag syddes med två invändiga stygn och tre utvändiga. Jag har två stygn som jag har hittat i bindan, men jag vet inte om fler än så har lossnat. (Fast de jag har hittat har varit uppknutna...)

    Längre än 4 veckor? Oj, jag som just tänkte fråga om det inte är onormalt att blöda så pass länge som jag har gjort, (alltså knappa två veckor,) men då inser jag ju att det inte är någonting och att jag behöver bunkra med fler mensbindor!
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  8. 4
    Vi har heller inte vågat än, men så är ju inte Sebastian två veckor ens. Det får allt vänta lite till...

    Jag syddes med två invändiga stygn och tre utvändiga. Jag har två stygn som jag har hittat i bindan, men jag vet inte om fler än så har lossnat. (Fast de jag har hittat har varit uppknutna...)

    Längre än 4 veckor? Oj, jag som just tänkte fråga om det inte är onormalt att blöda så pass länge som jag har gjort, (alltså knappa två veckor,) men då inser jag ju att det inte är någonting och att jag behöver bunkra med fler mensbindor!
  9. Väldigt anonym
    #5

    Tack och en fråga

    Tusen tack! Får man fråga om även du tycker att den är bra. Jag tycker att dom skaver en del, men det kanske kan bero på passformen?
  10. 5
    Tack och en fråga Tusen tack! Får man fråga om även du tycker att den är bra. Jag tycker att dom skaver en del, men det kanske kan bero på passformen?
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    två och en halv vecka är lilltjejen här och mina stygn är borta sedan länge. syddes med ett invändigt (det vet jag förstås inte om det är borta, för jag kan ju inte kolla efter) och fyra utvändiga stygn. vid hemgång från sjukhuset fick jag kolla hur det såg ut och vid en koll här hemma är de stygn jag kunde se borta och läkta. tog väl fem dagar innan det första ramlade av.
  12. 6
    två och en halv vecka är lilltjejen här och mina stygn är borta sedan länge. syddes med ett invändigt (det vet jag förstås inte om det är borta, för jag kan ju inte kolla efter) och fyra utvändiga stygn. vid hemgång från sjukhuset fick jag kolla hur det såg ut och vid en koll här hemma är de stygn jag kunde se borta och läkta. tog väl fem dagar innan det första ramlade av.
  13. fegar också
    #7

    De var ok

    Inte som utan men helt ok för att vara kådisar.

    Tänk på att man blir väldigt torr i slemhinnorna av att amma så känns det obekvämt är stora doser glidmedel inte så dumt.
  14. 7
    De var ok Inte som utan men helt ok för att vara kådisar.

    Tänk på att man blir väldigt torr i slemhinnorna av att amma så känns det obekvämt är stora doser glidmedel inte så dumt.
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Debut igår och det kändes nästan som vanligt. Om ni är osäkra på ifalll stygnen är kvar är det väl bara att titta efter med en spegel. Jag fick sy 5 stygn och de lossnade alla inom 3 veckor. Tycker inte kondom är någon höjdare heller men höll oss till det pga infektionsrisken. Lycka till med kärlekslivet!!!
  16. 8
    Debut igår och det kändes nästan som vanligt. Om ni är osäkra på ifalll stygnen är kvar är det väl bara att titta efter med en spegel. Jag fick sy 5 stygn och de lossnade alla inom 3 veckor. Tycker inte kondom är någon höjdare heller men höll oss till det pga infektionsrisken. Lycka till med kärlekslivet!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Vet inte, några har lossnat iaf, men jag fick ju ganska många stygn, tror det var 10?
    Jag har blött lite över 4 veckor och tycker det är länge! Hoppas verkligen det slutar snart, för trots att det inte kommer mycket så är det lite irriterande.
    Och sex, det tänker jag definitivt vänta med till efter efterkontrollen så jag vet att allt är ok!
  18. 9
    Vet inte, några har lossnat iaf, men jag fick ju ganska många stygn, tror det var 10?
    Jag har blött lite över 4 veckor och tycker det är länge! Hoppas verkligen det slutar snart, för trots att det inte kommer mycket så är det lite irriterande.
    Och sex, det tänker jag definitivt vänta med till efter efterkontrollen så jag vet att allt är ok!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Känns avlägset...

    Sex känns fortfarande avlägset! Jag blöder fortfarande och kommer säkerligen att göra det i ännu ett par veckor, mitt avslag brukar vara mellan 6-8 veckor.
    Men det är faktiskt den enda fördelen jag kan komma på med kejsarsnitt: man är fortfarande sig själv 'där nere' eftersom ingen bebis har trängt sig igenom.
    Tyckte det kändes konstigt när vi gjorde det första gången efter min förra förlossning (vaginal)
    Som 'en pølse i KB-hallen när konserten är slut' som man säger med dansk ironi. Och KB-hallen är alltså en stor konsertsal här i Köpenhamn, om någon undrar...
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  20. 10
    Känns avlägset... Sex känns fortfarande avlägset! Jag blöder fortfarande och kommer säkerligen att göra det i ännu ett par veckor, mitt avslag brukar vara mellan 6-8 veckor.
    Men det är faktiskt den enda fördelen jag kan komma på med kejsarsnitt: man är fortfarande sig själv 'där nere' eftersom ingen bebis har trängt sig igenom.
    Tyckte det kändes konstigt när vi gjorde det första gången efter min förra förlossning (vaginal)
    Som 'en pølse i KB-hallen när konserten är slut' som man säger med dansk ironi. Och KB-hallen är alltså en stor konsertsal här i Köpenhamn, om någon undrar...
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11
    Känns mycket avlägset. Dels småblöder jag fortfarande, dels så känns underlivet fortfarande oerhört "ittänjt" fastän det ser rätt ok när jag tittar. Jag kniper för fulla muggar, för att träna upp mig igen. Har fäöt fyra barn tätt och det vore väl konstigt om det inte märktes...
    Vi prövade för tidigt förra gpngen och det var en hemsk upplevelse. Jag kände absolut ingenting och kände mig bara stor och helt slapp där nere. KOmmer nog inte att pröva förrän tidigast om en månad.
  22. 11
    Känns mycket avlägset. Dels småblöder jag fortfarande, dels så känns underlivet fortfarande oerhört "ittänjt" fastän det ser rätt ok när jag tittar. Jag kniper för fulla muggar, för att träna upp mig igen. Har fäöt fyra barn tätt och det vore väl konstigt om det inte märktes...
    Vi prövade för tidigt förra gpngen och det var en hemsk upplevelse. Jag kände absolut ingenting och kände mig bara stor och helt slapp där nere. KOmmer nog inte att pröva förrän tidigast om en månad.

Liknande trådar

  1. "Trekant är ett snuskigt ord"
    By Anna m V & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 19:52
  2. Är det hemorojder? intimt o "snuskigt"
    By Virriga Vimsa in forum Komplikationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:56
  3. Misslyckad "farsdagspresentturné"
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 18:41
  4. En "misslyckad" semester
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 06:58
  5. "Normalt" (lite snuskigt)
    By Mycket anonym in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar