Stressens baksidor
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Stressens baksidor

    Pratade med barnmorskan som vill sjukskriva mig, för hon trodde alla bekymmer berodde på stress.
    Fick körförbud pga yrseln, hjärnan kan tydligen stänga av och somna/blackout:a, så jag hade kunnat dött den där dagen när jag körde 13 mil och började känna mig jättetrött och vimsig...
    Blåsorna på tungan och magont, är magsyra som tränger upp tydligen, pga stress.

    Och en annan läskig sak.
    Stress i kroppen under lång tid= barnet får ingen näring! Adrenalinet drar ihop blodkärlen och satsar allt på "flyktmusklerna", då bortprioriteras alla kroppsfunktioner såsom hunger och toabehov och bebisen prioriteras bort TOTALT! Usch, så hemskt det lät. De barnen växer inte som de ska.

    Usch, det är det verkligen inte värt!

    På måndag ska jag prata med doktorn om halvtidssjukskrivning sa barnmorskan.
    Mina kollegor var jättesöta när jag talade om det, men chefen tyckte jag skulle få heltidssjukskrivning för "de har ju ingen nytta av mig om jag varken kan sitta framför datorn eller köra". Hmmm, där hör man hur mycket man är värd...
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Stressens baksidor Pratade med barnmorskan som vill sjukskriva mig, för hon trodde alla bekymmer berodde på stress.
    Fick körförbud pga yrseln, hjärnan kan tydligen stänga av och somna/blackout:a, så jag hade kunnat dött den där dagen när jag körde 13 mil och började känna mig jättetrött och vimsig...
    Blåsorna på tungan och magont, är magsyra som tränger upp tydligen, pga stress.

    Och en annan läskig sak.
    Stress i kroppen under lång tid= barnet får ingen näring! Adrenalinet drar ihop blodkärlen och satsar allt på "flyktmusklerna", då bortprioriteras alla kroppsfunktioner såsom hunger och toabehov och bebisen prioriteras bort TOTALT! Usch, så hemskt det lät. De barnen växer inte som de ska.

    Usch, det är det verkligen inte värt!

    På måndag ska jag prata med doktorn om halvtidssjukskrivning sa barnmorskan.
    Mina kollegor var jättesöta när jag talade om det, men chefen tyckte jag skulle få heltidssjukskrivning för "de har ju ingen nytta av mig om jag varken kan sitta framför datorn eller köra". Hmmm, där hör man hur mycket man är värd...
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    ja men det låter ju som ett bra förslag från din chef, nu e det bara att ta det lugnt å njuta av magen å kanske även vädret om man har tur! hoppas det blir bättre nu!
    kram
  4. 2
    ja men det låter ju som ett bra förslag från din chef, nu e det bara att ta det lugnt å njuta av magen å kanske även vädret om man har tur! hoppas det blir bättre nu!
    kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Läskigt!

    Lyssna på din kropp och ta det lugnt, nu har du ju en till att tänka på också.
    Din chef menade säkert inget illa han/hon sa det bara lite klumpigt. Dessutom är man ju extra känslig för kommentarer under grav.

    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  6. 3
    Läskigt! Lyssna på din kropp och ta det lugnt, nu har du ju en till att tänka på också.
    Din chef menade säkert inget illa han/hon sa det bara lite klumpigt. Dessutom är man ju extra känslig för kommentarer under grav.

    Kram Anna
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Vi får se hur det går hos doktorn imorgon...plus att jag vill ju egentligen inte vara heltidssjukskriven , usch vad tråkigt , jag som är van vid fart och fläkt.

    Även om doktorn tycker att jag borde varva ner, så är ju försäkringskassan ganska griniga kring allt detta med sjukskrivningar av gravida och kanske inte alls godkänner det

    Näe, blä vad jag var negativ nu. Tack för kramen och jag hoppas också att det blir bättre framöver för så här vill jag inte må.Kram tillbaks!
  8. 4
    Vi får se hur det går hos doktorn imorgon...plus att jag vill ju egentligen inte vara heltidssjukskriven , usch vad tråkigt , jag som är van vid fart och fläkt.

    Även om doktorn tycker att jag borde varva ner, så är ju försäkringskassan ganska griniga kring allt detta med sjukskrivningar av gravida och kanske inte alls godkänner det

    Näe, blä vad jag var negativ nu. Tack för kramen och jag hoppas också att det blir bättre framöver för så här vill jag inte må.Kram tillbaks!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Jo, blev faktiskt lite skrajsen när jag hörde att barnet inte får näring vid höga stressnivåer.
    Måste absolut tänka på den inneboende i första hand, även om det innebär att jag får varva ner så till den milda grad att jag kommer att bli uttråkad.

    Jag tror chefen bara tänkte på sitt eget: nya problem som uppstått och nya utgifter i samband med det, när han sade så...Tur att kollegorna är så gulliga och bryr sig mer om min hälsa än om problemen som uppstår...Klart ...man är ju mer känslig, man vill ju att alla ska förstå det jag precis förstått- att ett ofött barn inte klarar av stress i långa perioder utan att ta skada.
    Jag trodde i min enfald, inte att det var så farligt att stressa...
  10. 5
    Jo, blev faktiskt lite skrajsen när jag hörde att barnet inte får näring vid höga stressnivåer.
    Måste absolut tänka på den inneboende i första hand, även om det innebär att jag får varva ner så till den milda grad att jag kommer att bli uttråkad.

    Jag tror chefen bara tänkte på sitt eget: nya problem som uppstått och nya utgifter i samband med det, när han sade så...Tur att kollegorna är så gulliga och bryr sig mer om min hälsa än om problemen som uppstår...Klart ...man är ju mer känslig, man vill ju att alla ska förstå det jag precis förstått- att ett ofött barn inte klarar av stress i långa perioder utan att ta skada.
    Jag trodde i min enfald, inte att det var så farligt att stressa...

Liknande trådar

  1. Baksidor ?
    By AurixSvensson in forum Mat & dryck
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 07:16
  2. Internets baksidor
    By lo in forum Stora barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 23:49
  3. Internets baksidor
    By lo in forum Tonåringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar