Vad har ni för semesterplaner?
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Vad har ni för semesterplaner?

    Här blir det kusten i en vecka samt ett besök på Liseberg. Skulle vilja åka till Danmark oxå men det vill inte plånboken:-)
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Vad har ni för semesterplaner? Här blir det kusten i en vecka samt ett besök på Liseberg. Skulle vilja åka till Danmark oxå men det vill inte plånboken:-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Bo på lantgård

    1 vecka ska vi göra med barnen och några kompisar och deras 3 barn. Sen har vi inte planerat in så mycket mer. Det blir nog lite dagsturer + att vi är hos mina föräldrar på deras landställe en del.

    I början av juni dock så åker ju jag och döttrarna tillsammans med min mamma en vecka till Mallorca.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  4. 2
    Bo på lantgård 1 vecka ska vi göra med barnen och några kompisar och deras 3 barn. Sen har vi inte planerat in så mycket mer. Det blir nog lite dagsturer + att vi är hos mina föräldrar på deras landställe en del.

    I början av juni dock så åker ju jag och döttrarna tillsammans med min mamma en vecka till Mallorca.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Då händer det en hel del på er semester, vad kul! Hur funkar detta med att bo på en bondgård? Kanske vore lite kul...
  6. 3
    Då händer det en hel del på er semester, vad kul! Hur funkar detta med att bo på en bondgård? Kanske vore lite kul...
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Det är första gången

    vi ska på lantgård. Vi var inne på bopalantgard.se och letade runt. Då Johanna har en tendens att bli åksjuk, var det i alla fall när hon åkte baklänges, så vill vi inte åka så himla långt bort. Vi bor i Järna och har hyrt ett stort hus i Eskilstuna. På den gården vi ska bo så har de häst, hönor, minigris, kaniner. Man får plocka sina egna ägg om man vill, sen har de båt man får låna och fiska etc. Olika gårdar har ju olika djur. Det finns gårdar med "bed and breakfast" och så finns det med självhushåll, vilket vi valde. Vi kommer att vara 10 pers som bor i ett och samma hus.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  8. 4
    Det är första gången vi ska på lantgård. Vi var inne på bopalantgard.se och letade runt. Då Johanna har en tendens att bli åksjuk, var det i alla fall när hon åkte baklänges, så vill vi inte åka så himla långt bort. Vi bor i Järna och har hyrt ett stort hus i Eskilstuna. På den gården vi ska bo så har de häst, hönor, minigris, kaniner. Man får plocka sina egna ägg om man vill, sen har de båt man får låna och fiska etc. Olika gårdar har ju olika djur. Det finns gårdar med "bed and breakfast" och så finns det med självhushåll, vilket vi valde. Vi kommer att vara 10 pers som bor i ett och samma hus.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Inga alls...

    i sommar blir det nog rätt lugnt (precis som förra året). Vi har tusen saker att göra med tomten, huset mm så vi blir nog hemma. Men sen blir det nog några korta utflykter över dagen, t ex Kolmården och sånt. Vi hade funderat på att "bo på en bondgård" (vi gjorde det när Elias var liten) men nu verkar det inte bli av.

    Men i september ska vi åka till Mallorca med svärföräldrarna (de betalar ).

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    Inga alls... i sommar blir det nog rätt lugnt (precis som förra året). Vi har tusen saker att göra med tomten, huset mm så vi blir nog hemma. Men sen blir det nog några korta utflykter över dagen, t ex Kolmården och sånt. Vi hade funderat på att "bo på en bondgård" (vi gjorde det när Elias var liten) men nu verkar det inte bli av.

    Men i september ska vi åka till Mallorca med svärföräldrarna (de betalar ).

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Nu har jag också kikat in där. Kanske blir ett besök för oss också i några dagar.Tack för tipset!
  12. 6
    Nu har jag också kikat in där. Kanske blir ett besök för oss också i några dagar.Tack för tipset!
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    En vecka på Mallorca låter finfint!!! Ännu bättre om det är gratis!
  14. 7
    En vecka på Mallorca låter finfint!!! Ännu bättre om det är gratis!
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Ja...

    annars hade det inte blivit nåt i år iaf
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  16. 8
    Ja... annars hade det inte blivit nåt i år iaf
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Vi har hyrt..

    en stuga på Åland där vi ska bo en vecka tillsamans med makens bror med familj. Hoppas på mycket sol och bad där

    Annars ska vi mest vara hemma. Har en del husprojekt att göra. Blir väl en del dagsutflykter också. Ska vara ledig i 5 veckor och längtar redan!!! Ska bli härligt, hoppas på en fin sommar!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  18. 9
    Vi har hyrt.. en stuga på Åland där vi ska bo en vecka tillsamans med makens bror med familj. Hoppas på mycket sol och bad där

    Annars ska vi mest vara hemma. Har en del husprojekt att göra. Blir väl en del dagsutflykter också. Ska vara ledig i 5 veckor och längtar redan!!! Ska bli härligt, hoppas på en fin sommar!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Ska flytta in i hus!!

    Jag och kärleken har köpt hus som vi får nyckeln till den 2 juni! Vi kommer nog att ligga på altanen allt ledig tid vi har (vilket säkert inte kommer att bli mycket *s*)

    Hoppas ni alla mår fint!

    Kram Milla
    **Mamma till rallykidsen Jonathan, Alexander & Emanuel**
    http://www.camillaslivochlustar.wordp ress.com
  20. 10
    Ska flytta in i hus!! Jag och kärleken har köpt hus som vi får nyckeln till den 2 juni! Vi kommer nog att ligga på altanen allt ledig tid vi har (vilket säkert inte kommer att bli mycket *s*)

    Hoppas ni alla mår fint!

    Kram Milla
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11
    Husbyte med familj från Frankrike en vecka, sedan en vecka i Skåne och resten hemma tror jag. Blir Disney i Paris tror jag så jag hoppas att skatteåterbäringen kommer runt midsommar
  22. 11
    Husbyte med familj från Frankrike en vecka, sedan en vecka i Skåne och resten hemma tror jag. Blir Disney i Paris tror jag så jag hoppas att skatteåterbäringen kommer runt midsommar
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Har ni bytt hus tidigare? Vi har pratat om det i evigheter men aldrig kommit till skott...
  24. 12
    Har ni bytt hus tidigare? Vi har pratat om det i evigheter men aldrig kommit till skott...
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Vi jobbar hela sommaren båda två.. Jag är ju studerande och har ingen betald semester. Sambon har varit pappaledig hela året och precis börjat jobba. Så vi kommer inte ha något ledigt utan sambon tar ut sin semester för att vara med de äldre barnen i september när ny bebis kommer

    Bara att hoppas på att det snart slutar snöa och vara så kallt häruppe i norr, så man åtminstone kan vara ute lite och få lite sol på sina lediga dagar!
  26. 13
    Vi jobbar hela sommaren båda två.. Jag är ju studerande och har ingen betald semester. Sambon har varit pappaledig hela året och precis börjat jobba. Så vi kommer inte ha något ledigt utan sambon tar ut sin semester för att vara med de äldre barnen i september när ny bebis kommer

    Bara att hoppas på att det snart slutar snöa och vara så kallt häruppe i norr, så man åtminstone kan vara ute lite och få lite sol på sina lediga dagar!
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14
    Vi kommer till Sverige 3 veckor i augusti
  28. 14
    Vi kommer till Sverige 3 veckor i augusti
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Hej Possan, vad kul att du väntar en trea grattis!
  30. 15
    Hej Possan, vad kul att du väntar en trea grattis!
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16
    Ja, sommaren 2003 bytte vi både med Danmark och Frankrike och det fungerade alldeles utmärkt. Just i år hade vi siktet inställt på Frankrike och atlantkusten men vi har fått många roliga erbjudanden från allt från USA till Sydafrika och St Petersburg. Rekommenderas. Man kan ju få en hyfsat billig semester + att man kan hitta helt fantastiska hus/lägenheter att byta med.
  32. 16
    Ja, sommaren 2003 bytte vi både med Danmark och Frankrike och det fungerade alldeles utmärkt. Just i år hade vi siktet inställt på Frankrike och atlantkusten men vi har fått många roliga erbjudanden från allt från USA till Sydafrika och St Petersburg. Rekommenderas. Man kan ju få en hyfsat billig semester + att man kan hitta helt fantastiska hus/lägenheter att byta med.
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    Men vart hittar ni era byten? Någon förmedling? Vi har snackar mycket om det..men sen har inget hänt*S*
  34. 17
    Men vart hittar ni era byten? Någon förmedling? Vi har snackar mycket om det..men sen har inget hänt*S*
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18

Liknande trådar

  1. Semesterplaner?
    By Fia med 4 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-30, 10:51
  2. Semesterplaner?
    By Karamella in forum Vikt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:25
  3. Vad har ni för semesterplaner?
    By ms_chili in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:41
  4. Semesterplaner?
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 19:01
  5. Vad har ni för semesterplaner?
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 16:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar