UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm

    Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet fram till kl 10.30 när det är dags att bege sig till Ultragyn för UL. Det ska bli så spännande att se bebisen igen (såg den i v 11+4 på NUPP UL).

    Har funderingar på att fråga om kön men min man är tveksam. Vi gjorde det inte med dottern men den här gången är jag så nyfiken.... Anledningen till att jag tvekar är att jag inte vill förta känskan på förlossningen när man får upp bebisen på magen och får kika själva...låter heldumt när jag skriver det men men. Samtidigt vet jag att könet var helt sekundärt när jag fick upp dottern på magen, vi kikade på hennes fingrar och tår och det lilla ansiktet och BM fick fråga oss om vi inte skulle kika om det var en dotter eller son.

    Hur resonerar ni, ska ni ta reda på vilken sort som gömmer sig därinne eller väntar ni snällt till i oktober?

    Fråga eller inte fråga är dagens fråga :-)
  2. 1
    UL idag, fråga eller inte fråga.....hmm Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet fram till kl 10.30 när det är dags att bege sig till Ultragyn för UL. Det ska bli så spännande att se bebisen igen (såg den i v 11+4 på NUPP UL).

    Har funderingar på att fråga om kön men min man är tveksam. Vi gjorde det inte med dottern men den här gången är jag så nyfiken.... Anledningen till att jag tvekar är att jag inte vill förta känskan på förlossningen när man får upp bebisen på magen och får kika själva...låter heldumt när jag skriver det men men. Samtidigt vet jag att könet var helt sekundärt när jag fick upp dottern på magen, vi kikade på hennes fingrar och tår och det lilla ansiktet och BM fick fråga oss om vi inte skulle kika om det var en dotter eller son.

    Hur resonerar ni, ska ni ta reda på vilken sort som gömmer sig därinne eller väntar ni snällt till i oktober?

    Fråga eller inte fråga är dagens fråga :-)
  3. Fiachra
    #2

    I mitt landsting

    talar de inte om även om man vill det. Åtminstone har det varit så med de två första barnen. Den här gången har jag inte varit på UL än. Med första barnet ville jag absolut inte veta, med andra var det en både - och-känsla. Men den här gången skulle jag vilja veta tror jag, men inte så gärna att jag betalar ett privat ultraljud.
  4. 2
    I mitt landsting talar de inte om även om man vill det. Åtminstone har det varit så med de två första barnen. Den här gången har jag inte varit på UL än. Med första barnet ville jag absolut inte veta, med andra var det en både - och-känsla. Men den här gången skulle jag vilja veta tror jag, men inte så gärna att jag betalar ett privat ultraljud.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag har vetat tidigare graviditeter men denna gången vill jag inte veta. Maken vill det däremot så han säger att han ska ta reda på det och inget säga till mig Ska jag gissa själv så är det en tjej som bor därinne
  6. 3
    Jag har vetat tidigare graviditeter men denna gången vill jag inte veta. Maken vill det däremot så han säger att han ska ta reda på det och inget säga till mig Ska jag gissa själv så är det en tjej som bor därinne
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Förra gången tog vi reda på det i förväg, för vi var så nyfikna. Ville kalla barnet "han" eller "hon" istället för "den"- det lät så opersonligt. Vi kallade henne också för ett flicknamn, men sen fick hon inte heta det för hon såg inte ut som en som hette det. Sen spelar inte könet någon större roll tycker jag. Denna gången tvekar jag, kanske vore roligt med en överaskning på förlossningen? Men sambon vill absolut veta!
    Kan ena få veta och inte den andra? Är det omöjligt att hålla en sån hemlighet för sig själv???

    Ibland tänker jag praktiskt också. Kanske enkelt få veta, så man får reda på ifall vi ska släpa med alla tjejkläder vid flytten (vi budar på annat boende just nu) eller om man ska sälja av dem och börja om på ny kula.

    Lutar nog åt...FRÅGA! för oss (för sambon inte kommer kunna hålla sig iallafall och för praktiska ändamål..) Fast inte helt säkert. Har två veckor på oss att bestämma oss innan vi ska på ul
  8. 4
    Förra gången tog vi reda på det i förväg, för vi var så nyfikna. Ville kalla barnet "han" eller "hon" istället för "den"- det lät så opersonligt. Vi kallade henne också för ett flicknamn, men sen fick hon inte heta det för hon såg inte ut som en som hette det. Sen spelar inte könet någon större roll tycker jag. Denna gången tvekar jag, kanske vore roligt med en överaskning på förlossningen? Men sambon vill absolut veta!
    Kan ena få veta och inte den andra? Är det omöjligt att hålla en sån hemlighet för sig själv???

    Ibland tänker jag praktiskt också. Kanske enkelt få veta, så man får reda på ifall vi ska släpa med alla tjejkläder vid flytten (vi budar på annat boende just nu) eller om man ska sälja av dem och börja om på ny kula.

    Lutar nog åt...FRÅGA! för oss (för sambon inte kommer kunna hålla sig iallafall och för praktiska ändamål..) Fast inte helt säkert. Har två veckor på oss att bestämma oss innan vi ska på ul
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Så härligt med UL! Vi kommer att fråga vilket kön det är. Vi har tre pojkar härhemma och vi är så nyfikna vem som bor i magen nu

    Hör av dig när du är tillbaka.
    Wieeee vad härligt.... lycka till!!!!

    KRAMIS
  10. 5
    Så härligt med UL! Vi kommer att fråga vilket kön det är. Vi har tre pojkar härhemma och vi är så nyfikna vem som bor i magen nu

    Hör av dig när du är tillbaka.
    Wieeee vad härligt.... lycka till!!!!

    KRAMIS
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Jag har alltid haft en stark känsla av att jag haft pojkar i magen innan och haft rätt Denna gång har jag en känsla att där kan vara en liten tös.... Så spännande..... att inte veta.... men jag kommer inte att kunna hålla mig vid UL.
    Beundrar din viljestyrka!

    Kram vännen!
  12. 6
    Jag har alltid haft en stark känsla av att jag haft pojkar i magen innan och haft rätt Denna gång har jag en känsla att där kan vara en liten tös.... Så spännande..... att inte veta.... men jag kommer inte att kunna hålla mig vid UL.
    Beundrar din viljestyrka!

    Kram vännen!
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Fast vi har inte sett att jag kommer leva upp till den... hihi... När har du UL? Kram
  14. 7
    Fast vi har inte sett att jag kommer leva upp till den... hihi... När har du UL? Kram
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Jag får vänta till den 28 maj! Men veckorna går ganska snabbt nu på våren, då det finns så mycket att göra.

    Kram
  16. 8
    Jag får vänta till den 28 maj! Men veckorna går ganska snabbt nu på våren, då det finns så mycket att göra.

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    här tror jag man kan få veta om båda vill det. och om bm ser naturligtvis..
    vi kommer fråga denna gång, men gjorde det inte med dottern..
    ska bli spännande när de väl ar dags för UL
  18. 9
    här tror jag man kan få veta om båda vill det. och om bm ser naturligtvis..
    vi kommer fråga denna gång, men gjorde det inte med dottern..
    ska bli spännande när de väl ar dags för UL
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Vi resonerade så att om dem frågar om vi vill veta skulle vi säga ja, skulle dem inte säga något så......
    Iallafall fick vi en jättegullig tant som undrade om vi inte var lite nyfikna nu när vi väntat 7 år..
    Vad skulle vi säga?? SJÄLVKLART var vi ju nyfikna.
    OCH det blir ju en liten kille (94 %).
  20. 10
    Vi resonerade så att om dem frågar om vi vill veta skulle vi säga ja, skulle dem inte säga något så......
    Iallafall fick vi en jättegullig tant som undrade om vi inte var lite nyfikna nu när vi väntat 7 år..
    Vad skulle vi säga?? SJÄLVKLART var vi ju nyfikna.
    OCH det blir ju en liten kille (94 %).
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Här får man

    inte veta vid rutin UL även om man frågar.
    Förra grav. betalade vi för ett extra i v28 och fick då se hur tydligt som helst att det var en liten kille
    Den här gången vet vi ju efter moderkaksprovet att det är en liten tjej. Vet faktiskt inte hur vi hade gjort om vi inte gjort moderkaksprov...
    Jag tycker inte att känslan var annorlunda när vi visste jämfört med när vi inte visste det var lika underbart alla gångerna.

    Lycka till med beslutet
    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  22. 11
    Här får man inte veta vid rutin UL även om man frågar.
    Förra grav. betalade vi för ett extra i v28 och fick då se hur tydligt som helst att det var en liten kille
    Den här gången vet vi ju efter moderkaksprovet att det är en liten tjej. Vet faktiskt inte hur vi hade gjort om vi inte gjort moderkaksprov...
    Jag tycker inte att känslan var annorlunda när vi visste jämfört med när vi inte visste det var lika underbart alla gångerna.

    Lycka till med beslutet
    Kram Anna
  23. Fiachra
    #12

    Här får man

    inte veta vid efter moderkakeprov eller fostervattenprov heller. Det är lite konstigt att det ska skilja så mellan olika landsting.
  24. 12
    Här får man inte veta vid efter moderkakeprov eller fostervattenprov heller. Det är lite konstigt att det ska skilja så mellan olika landsting.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Ja visst är det!

    Borde vara samma för alla i landet kan man ju tycka.

    Kram Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  26. 13
    Ja visst är det! Borde vara samma för alla i landet kan man ju tycka.

    Kram Anna

Liknande trådar

  1. Nu är fråga, retas eller inte:D
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 22:09
  2. Fråga om att äta kött...eller inte
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 13:24
  3. En fråga om behå eller inte
    By m00n in forum Sex & erotik
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 13:23
  4. Kul fråga - FÄRG eller INTE
    By eLLen in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 14:08
  5. Enkät, fråga eller inte fråga
    By cecilia in forum Sex & erotik
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 17:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar