Nå har ni några "sätt igång" knep...
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Nå har ni några "sätt igång" knep...

    .. i bakfickan?

    Här dricks det hallonblads thé (men det gör jag mer för blödningarna som kommer efteråt än för att starta .)

    Har varit på några promenader de senaste dagarna.

    Färdknäppat, men nej det funkade inte.

    Funderar på att tvätta fönstrena eller springa lite i våran trappa
    Tror dock inte att "knytte" kommer föränn h*n är redo och det känns inte som h*n är det än. Fasten mamma vill!

    Ha en härlig dag


    Jo det ligger ett par nya magbilder i galleriet också!
    Gör det med ett leende Det blir så mycket roligare då!

  2. 1
    Nå har ni några "sätt igång" knep... .. i bakfickan?

    Här dricks det hallonblads thé (men det gör jag mer för blödningarna som kommer efteråt än för att starta .)

    Har varit på några promenader de senaste dagarna.

    Färdknäppat, men nej det funkade inte.

    Funderar på att tvätta fönstrena eller springa lite i våran trappa
    Tror dock inte att "knytte" kommer föränn h*n är redo och det känns inte som h*n är det än. Fasten mamma vill!

    Ha en härlig dag


    Jo det ligger ett par nya magbilder i galleriet också!
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    jag har provat det mesta, putsat fönster, varit ute på långpromenader osv osv , det enda jag inte testat är det där med sex.......kan nämligen inte ens tänka tanken tyvärr. En 4 barnsmamma jag pratade med sa att hon hade testat att massera bröstvårtorna med en fet kräm elelr olja och det hade tydligen funkat för henne..........kanske värt att prova
  4. 2
    jag har provat det mesta, putsat fönster, varit ute på långpromenader osv osv , det enda jag inte testat är det där med sex.......kan nämligen inte ens tänka tanken tyvärr. En 4 barnsmamma jag pratade med sa att hon hade testat att massera bröstvårtorna med en fet kräm elelr olja och det hade tydligen funkat för henne..........kanske värt att prova
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    nix

    Testade lite olika förra gången, så jag tror väl inte riktigt på dem Gick ju 17 dagar över då liksom. Så jag tror mer på den teorin som säger att bebis kommer när den tycker det är för tråkigt i magen - och det borde vara tråkigare ju mer stilla man är Jag har också läst att den kommer när det blir för trångt i magen, kanske därför mina varit så lika i vikt och längd?
    En sak är säker - jag tänker då inte testa ricinolja! Färdknäpp krävs typ tre ggr på rad för att ge tillräcklig dos... Känns troligare att jag putsar fönster en dag för det behövs verkligen - speciellt nu när solen skiner och man ser hur smutsiga de är. Men än så länge plussar jag ju inte, har inte bf förrän imorgon så man vet ju aldrig
  6. 3
    nix Testade lite olika förra gången, så jag tror väl inte riktigt på dem Gick ju 17 dagar över då liksom. Så jag tror mer på den teorin som säger att bebis kommer när den tycker det är för tråkigt i magen - och det borde vara tråkigare ju mer stilla man är Jag har också läst att den kommer när det blir för trångt i magen, kanske därför mina varit så lika i vikt och längd?
    En sak är säker - jag tänker då inte testa ricinolja! Färdknäpp krävs typ tre ggr på rad för att ge tillräcklig dos... Känns troligare att jag putsar fönster en dag för det behövs verkligen - speciellt nu när solen skiner och man ser hur smutsiga de är. Men än så länge plussar jag ju inte, har inte bf förrän imorgon så man vet ju aldrig
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Färdknäppen 3 dagar i rad satte fart på min förra förlossning. Vattnet gick en liten stund efter den 3:e färdknäppen.
    Jag tror självklart att bebisen också måste vara redo, resten kan kanske vara en hjälp på vägen.

    Kram
    30 år och väntar mitt tredje barn.
    Har 2 döttrar 4:a och 7 år gamla.
  8. 4
    Färdknäppen 3 dagar i rad satte fart på min förra förlossning. Vattnet gick en liten stund efter den 3:e färdknäppen.
    Jag tror självklart att bebisen också måste vara redo, resten kan kanske vara en hjälp på vägen.

    Kram
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    imponerad!

    Det hade inte jag klarat av, men jag gissar att maken hade gillat idéen
    Nej, den får komma när den kommer helt enkelt - den kommer väl när den är redo.
  10. 5
    imponerad! Det hade inte jag klarat av, men jag gissar att maken hade gillat idéen
    Nej, den får komma när den kommer helt enkelt - den kommer väl när den är redo.
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Nu blev jag nyfiken, vad gör hallonblads thé för efterblödningen? kanske ska testa!;p
  12. 6
    Nu blev jag nyfiken, vad gör hallonblads thé för efterblödningen? kanske ska testa!;p

Liknande trådar

  1. Småprovar lite nya "knep"
    By Emmylou in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-13, 12:05
  2. Senaste rönen är för att "kom igång"
    By LillaHon in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 16:45
  3. "Jag är inte till salu på nåt sätt"..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 15:48
  4. Hur säger man det på ett "fint" sätt?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 23:48
  5. "Det finns andra sätt att gosa på"
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 22:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar