100 år sen!
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    100 år sen!

    Det känns som 100 år sedan jag var in här. Kanske inte fullt så länge sedan men länge sedan är det. Mycket har hänt sedan dess, största nyheten är kanske att jag numer heltidsarbetar och barnen går på dagis. Inte mkt internet numer alltså.

    Kul att se att gruppen lever kvar. Måste ta mig i kragen och försöka titta in då och då.
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  2. 1
    100 år sen! Det känns som 100 år sedan jag var in här. Kanske inte fullt så länge sedan men länge sedan är det. Mycket har hänt sedan dess, största nyheten är kanske att jag numer heltidsarbetar och barnen går på dagis. Inte mkt internet numer alltså.

    Kul att se att gruppen lever kvar. Måste ta mig i kragen och försöka titta in då och då.
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    Saknat!!!!!

    hur är det med dig?
    hur mår ni?
    hur trivs du?

    Saknar dig massor.
    Kramkram

    M
  4. 2
    Saknat!!!!! hur är det med dig?
    hur mår ni?
    hur trivs du?

    Saknar dig massor.
    Kramkram

    M
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jodå, det är bra. Inte just idag kanske då jag fått en släng av minibusens sjuka men på det stora hela är det bra.

    Måendet har varit sådär sedan dagisstarten, grabbsen åker på varenda bacill. De var aldrig sjuka när vi fortfarande gick hemma men nu är de ständigt snoriga och hostiga känns det som. Så det har varit en hel del hemmavarande, R har tagit det mesta men även jag måste ju hjäpa till. Han kan inte vara borta för jämnan heller. *blä*

    Trivs gör jag helt ok, trivs med nya jobbet och håller väl på att försöka få lite rutin på livet runt omkring. Det är rätt så stor omställning efter 6 år hemma. Men det funkar faktiskt. Men det finns massor att ta tag i för att få det att funka ännu bättre.

    Enda nackdelen är ju att man känner sig som en bov och myglare när man behöver vara hemma. Jag hoppas ju på fortsatt jobb efter mina 6 mån och då känns det som om chanserna minimeras när man måste vara hemma med barn. Vi är få med småbarn, de flesta är yngre utan eller äldre med stora. Men, men jag har iaf anställning ett tag. Man får vara glad för det som är. *intalar*

    Hur är det med er då? Vad gör du nu för tiden?

    Kram!
  6. 3
    Jodå, det är bra. Inte just idag kanske då jag fått en släng av minibusens sjuka men på det stora hela är det bra.

    Måendet har varit sådär sedan dagisstarten, grabbsen åker på varenda bacill. De var aldrig sjuka när vi fortfarande gick hemma men nu är de ständigt snoriga och hostiga känns det som. Så det har varit en hel del hemmavarande, R har tagit det mesta men även jag måste ju hjäpa till. Han kan inte vara borta för jämnan heller. *blä*

    Trivs gör jag helt ok, trivs med nya jobbet och håller väl på att försöka få lite rutin på livet runt omkring. Det är rätt så stor omställning efter 6 år hemma. Men det funkar faktiskt. Men det finns massor att ta tag i för att få det att funka ännu bättre.

    Enda nackdelen är ju att man känner sig som en bov och myglare när man behöver vara hemma. Jag hoppas ju på fortsatt jobb efter mina 6 mån och då känns det som om chanserna minimeras när man måste vara hemma med barn. Vi är få med småbarn, de flesta är yngre utan eller äldre med stora. Men, men jag har iaf anställning ett tag. Man får vara glad för det som är. *intalar*

    Hur är det med er då? Vad gör du nu för tiden?

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    vad roligt att se er. Det var verkligen ett tag sen sist du var här. Hur är det med allt, ni skaffade hund eller hur? Och båt? läste på svaret till malin att ni varit mycket sjuka, tråkigt. Här är vi hemma just nu för Elias pollenallergi, han orkar inte och har det ganska jobbigt med svullna ögon, nysningar och hosta.
    Annars är det bara bra här. Två grisar har vi nu förresten. Salsa stor och snäll och Elliot, bedårande söt och tjurig som få.
    Ha det så gott och stanna kvar med oss. kram
  8. 4
    vad roligt att se er. Det var verkligen ett tag sen sist du var här. Hur är det med allt, ni skaffade hund eller hur? Och båt? läste på svaret till malin att ni varit mycket sjuka, tråkigt. Här är vi hemma just nu för Elias pollenallergi, han orkar inte och har det ganska jobbigt med svullna ögon, nysningar och hosta.
    Annars är det bara bra här. Två grisar har vi nu förresten. Salsa stor och snäll och Elliot, bedårande söt och tjurig som få.
    Ha det så gott och stanna kvar med oss. kram
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    äsch

    inte är du någon bov.
    Det är ju så det är.
    Låter dock fantastiskt med ett jobb...

    Jag pluggar hemma och har typ ingen kontakt med vuxna människor, mer ensam nu än när jag var hemma med barn. trist!
    Men det positiva är att jag åker till sthlm ungefär var femte vecka och får vara där själv en hel vecka. Bara träffa kompisar och göra som jag vill, inga måsten
  10. 5
    äsch inte är du någon bov.
    Det är ju så det är.
    Låter dock fantastiskt med ett jobb...

    Jag pluggar hemma och har typ ingen kontakt med vuxna människor, mer ensam nu än när jag var hemma med barn. trist!
    Men det positiva är att jag åker till sthlm ungefär var femte vecka och får vara där själv en hel vecka. Bara träffa kompisar och göra som jag vill, inga måsten
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Kul att se dig igen!

    Jag brukar titta in här då och då men det är sällan jag skriver något numera.
    Annika m. Emil & Erik
  12. 6
    Kul att se dig igen! Jag brukar titta in här då och då men det är sällan jag skriver något numera.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Välkommen! Vad kul att se dig!! Vad jobbar du med om jag får fråga?? Kramis Å
  14. 7
    Välkommen! Vad kul att se dig!! Vad jobbar du med om jag får fråga?? Kramis Å
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Heeeeej!! =)

    Härligt att se dig här igen, men nu skäms jag! Jag har ju glömt att svara på ditt meddelande på SB. Ska ta och göra det omgående.

    KRAM och välkommen tillbaka.
  16. 8
    Heeeeej!! =)

    Härligt att se dig här igen, men nu skäms jag! Jag har ju glömt att svara på ditt meddelande på SB. Ska ta och göra det omgående.

    KRAM och välkommen tillbaka.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Hallå där!

    Åh, jag minns när våra små var riktigt små och vi hade tid hur mycket som helst med hemsidor, forum, sms och träffar. Det var tider det!

    Hoppas ni får ihop vardagen med jobb, dagis och allt. Vi jobbar också heltid båda två, men Albin trivs så bra på dagis så det känns ok. Annars är det inte mycket nytt med oss, vi kämpar på med att få ett syskon, har hållit på med behandlingar i ett år nu. Vi köpte hus i somras också, men det har du nog läst om tidigare.

    Kram Elin
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  18. 9
    Hallå där! Åh, jag minns när våra små var riktigt små och vi hade tid hur mycket som helst med hemsidor, forum, sms och träffar. Det var tider det!

    Hoppas ni får ihop vardagen med jobb, dagis och allt. Vi jobbar också heltid båda två, men Albin trivs så bra på dagis så det känns ok. Annars är det inte mycket nytt med oss, vi kämpar på med att få ett syskon, har hållit på med behandlingar i ett år nu. Vi köpte hus i somras också, men det har du nog läst om tidigare.

    Kram Elin
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Jodå man får fråga. Men jag är lite "luddig" när jag svarar. Jag jobbar i kundservice på ett väldigt stort företag. Kul, omväxlande och lärorikt om än inte alltid jättetrevliga kunder som ringer. *s*
  20. 10
    Jodå man får fråga. Men jag är lite "luddig" när jag svarar. Jag jobbar i kundservice på ett väldigt stort företag. Kul, omväxlande och lärorikt om än inte alltid jättetrevliga kunder som ringer. *s*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar