Studsmatta från JYSK?
Småbarn
  1. Busungarnas mamma
    #1

    Studsmatta från JYSK?

    Kanske lite fel forum men jag hittar inget bättre för min fråga! Är det någon som har Studsmattan/trampolinen från JYSK, 305cm? Kommentarer om den? Positiva/Negativa?
    Det är ju bra pris, 1499:- inkl. skyddsnät...
  2. 1
    Studsmatta från JYSK? Kanske lite fel forum men jag hittar inget bättre för min fråga! Är det någon som har Studsmattan/trampolinen från JYSK, 305cm? Kommentarer om den? Positiva/Negativa?
    Det är ju bra pris, 1499:- inkl. skyddsnät...
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Jag köpte den

    för några veckor sen och är helnöjd. Det som är väldigt bra (om man jämför med våra grannars studsmattor) är att skyddsnätet går liksom bara runt själva mattan, alltså den svarta delen så de kan inte hoppa och göra sig illa på metalldelarna. På grannarnas matta går nätet på utsidan av hela metallringen och då är dfet ju lätt att de hoppar på ex. fjädrarna. Helt klart värd pengarna!
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  4. 2
    Jag köpte den för några veckor sen och är helnöjd. Det som är väldigt bra (om man jämför med våra grannars studsmattor) är att skyddsnätet går liksom bara runt själva mattan, alltså den svarta delen så de kan inte hoppa och göra sig illa på metalldelarna. På grannarnas matta går nätet på utsidan av hela metallringen och då är dfet ju lätt att de hoppar på ex. fjädrarna. Helt klart värd pengarna!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Dina grannar måste ha monterat fel! Meningen med skyddsnätet är ju bla att man inte skall kunna göra illa sig på ex fjädrarna, har aldrig sätt någon med skyddsnät på utsidan, utan det är alltid bara runt själva mattan.

    Är själv i valet och kvalet om studsmatta (samma varje sommar). Och _om_ även om vi skall ha skyddsnät. Det rek. ju för små barn, men för stora rek det inte...och jag har båda ock - kanske därför det aldrig blir någon hos oss
  6. 3
    Dina grannar måste ha monterat fel! Meningen med skyddsnätet är ju bla att man inte skall kunna göra illa sig på ex fjädrarna, har aldrig sätt någon med skyddsnät på utsidan, utan det är alltid bara runt själva mattan.

    Är själv i valet och kvalet om studsmatta (samma varje sommar). Och _om_ även om vi skall ha skyddsnät. Det rek. ju för små barn, men för stora rek det inte...och jag har båda ock - kanske därför det aldrig blir någon hos oss
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Hakar på och frågar jag med... Känns den liten med bara 3,05 i diameter?
    Upplever man nån skillnad på såna som är 4,5 m i dia?
    (jag har bara provat sådana så det är därför jag frågar)
  8. 4
    Hakar på och frågar jag med... Känns den liten med bara 3,05 i diameter?
    Upplever man nån skillnad på såna som är 4,5 m i dia?
    (jag har bara provat sådana så det är därför jag frågar)
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    Nä, jag tycker inte

    alls att den är liten. Helt perfekt och på vår tomt skulle jag inte vilja ha en större. Grannens är bara 2,40 och den känns liten om jag hoppar. Men på vår 3,05 kan jag absolut hoppa lika bra som barnen.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  10. 5
    Nä, jag tycker inte alls att den är liten. Helt perfekt och på vår tomt skulle jag inte vilja ha en större. Grannens är bara 2,40 och den känns liten om jag hoppar. Men på vår 3,05 kan jag absolut hoppa lika bra som barnen.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Nä, deras modell

    är så. Har t o m sett monteringsanvisningen och ytterligare en granne har en likadan och även där sitter skyddsnätet runt om hela alltet. Har sett flera såna men jag tyckte som sagt var att det verkar lite dumt och att en del av funktionen med nätet tas ju bort då. Visst, huvudgrejen är ju att de inte ska trilla av men ändå.

    Ja, för oss var det självklart att ha skyddsnät. Mina ör ju bara 5 och snart 3 år så det kändes sm en förutsättning. Varför skulle inte stora barn ha det? Har aldrig hört talas om det. Kul är det i alla fall och även jag får hoppa lite då och då (värsta motionspasset ju).
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  12. 6
    Nä, deras modell är så. Har t o m sett monteringsanvisningen och ytterligare en granne har en likadan och även där sitter skyddsnätet runt om hela alltet. Har sett flera såna men jag tyckte som sagt var att det verkar lite dumt och att en del av funktionen med nätet tas ju bort då. Visst, huvudgrejen är ju att de inte ska trilla av men ändå.

    Ja, för oss var det självklart att ha skyddsnät. Mina ör ju bara 5 och snart 3 år så det kändes sm en förutsättning. Varför skulle inte stora barn ha det? Har aldrig hört talas om det. Kul är det i alla fall och även jag får hoppa lite då och då (värsta motionspasset ju).
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Jag var länge motståndare mot stora studsmattor men fick ge mig förra sommaren, men jag var benhård på att vi skulle ha skyddsnät. Stadium hade ett paketpris på matta (4,0 m), skyddsnät, stege och regnskydd för 2000:- Rena fyndet, vet inte om de har något liknande i år. Hursomhelst har det varit mycket studsande för alla tre barn (+ pappan och än så länge har vi klarat oss från skador. Utan skyddsnät hade barnen flugit av mattan ett antal gånger, iallafall de små.

    Jag tycker du ska satsa på en så stor matta som möjligt (4-4,5 m).

    Lycka till med inköpet!
  14. 7
    Jag var länge motståndare mot stora studsmattor men fick ge mig förra sommaren, men jag var benhård på att vi skulle ha skyddsnät. Stadium hade ett paketpris på matta (4,0 m), skyddsnät, stege och regnskydd för 2000:- Rena fyndet, vet inte om de har något liknande i år. Hursomhelst har det varit mycket studsande för alla tre barn (+ pappan och än så länge har vi klarat oss från skador. Utan skyddsnät hade barnen flugit av mattan ett antal gånger, iallafall de små.

    Jag tycker du ska satsa på en så stor matta som möjligt (4-4,5 m).

    Lycka till med inköpet!
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    Det var några "proffs" på sådant som sa det (hörde det först av någon och sedan fick jag en länk till något skrivit - hade aldrig hört det innan) Kommer ej ihåg hur det stod men det var något att man kunde skada sig mera med nät än utan när man hoppar högt och liksom kommer åt nätet...

    MIna små får hoppa utan, men inte många på, grannarna har "en i taget" och några "max 2" och de hoppar inte höga hopp eller gör kullerbyttor - så vi har som tur klarat oss.

    Och iom att jag aldrig liksom kan bestämma mig för med eller utan skyddsnät blir det inget
  16. 8
    Det var några "proffs" på sådant som sa det (hörde det först av någon och sedan fick jag en länk till något skrivit - hade aldrig hört det innan) Kommer ej ihåg hur det stod men det var något att man kunde skada sig mera med nät än utan när man hoppar högt och liksom kommer åt nätet...

    MIna små får hoppa utan, men inte många på, grannarna har "en i taget" och några "max 2" och de hoppar inte höga hopp eller gör kullerbyttor - så vi har som tur klarat oss.

    Och iom att jag aldrig liksom kan bestämma mig för med eller utan skyddsnät blir det inget

Liknande trådar

  1. Jysk studsmatta?
    By Vimse in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 16:54
  2. Jysk studsmatta?
    By Vimse in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-29, 08:24
  3. Ekbord från Jysk
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 21:55
  4. Utemöbler från Jysk
    By Anette in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 20:07
  5. Skötbord från Jysk?
    By -Catharina- in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar