Har era fortfarande blöja på natten?
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Har era fortfarande blöja på natten?

    Elias som är född i januari 04 har fortfarande nattblöja och det känns faktiskt ganska avlägset att ta bort den. Era barn, är de helt torra på natten?

    Tacksam för svar
  2. 1
    Har era fortfarande blöja på natten? Elias som är född i januari 04 har fortfarande nattblöja och det känns faktiskt ganska avlägset att ta bort den. Era barn, är de helt torra på natten?

    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Ja, sedan några veckor tillbaka funkar det (Edwin är född 031231). Han får välling (är en riktig vällingkille!) vid 20.00, nattkissar vid 21 och sedan är han torr tills på morgonen. Skulle han någon gång somna tidigt tar jag upp honom och kissar honom när jag går och lägger mig. Han är ju inte alls medveten om det då men det funkar ändå.
  4. 2
    Ja, sedan några veckor tillbaka funkar det (Edwin är född 031231). Han får välling (är en riktig vällingkille!) vid 20.00, nattkissar vid 21 och sedan är han torr tills på morgonen. Skulle han någon gång somna tidigt tar jag upp honom och kissar honom när jag går och lägger mig. Han är ju inte alls medveten om det då men det funkar ändå.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Ja, Ida är torr...

    på natten och har varit i över ett år. I början tog vi upp henne och kissade innan vi la oss, men nu behövs det inte. Är hon kissnödig, så går hon upp.
    Men äldsta sonen hade nattblöja längre, kommer inte ihåg när det var, men vet att han hade fyllt fyra iallafall. Sen en dag så bara funkade det, ena natten var blöjan blöt, nästa ville han vara utan.
  6. 3
    Ja, Ida är torr... på natten och har varit i över ett år. I början tog vi upp henne och kissade innan vi la oss, men nu behövs det inte. Är hon kissnödig, så går hon upp.
    Men äldsta sonen hade nattblöja längre, kommer inte ihåg när det var, men vet att han hade fyllt fyra iallafall. Sen en dag så bara funkade det, ena natten var blöjan blöt, nästa ville han vara utan.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    Definitionsfråga....

    Det är snart ett år sen vi slutade, men det var varit med blandad framgång. För att slippa nattolyckor så är vi restriktiva med dryck på kvällen samt tar upp och kissar när vi går och lägger oss, runt 23:30-00:00. Han ville själv sluta med nattblöjan.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  8. 4
    Definitionsfråga.... Det är snart ett år sen vi slutade, men det var varit med blandad framgång. För att slippa nattolyckor så är vi restriktiva med dryck på kvällen samt tar upp och kissar när vi går och lägger oss, runt 23:30-00:00. Han ville själv sluta med nattblöjan.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Min son är helt blöjfri och har varit sedan han var mellan 2 och 2,5 år, slutade på sommarlovet. Slutade på dagen och natten samtidigt. Hände någon enstaka olycka i början. Om han behöver gå på toa gör han det själv, men visst i början ropade han på oss och ville ha hjälp.
  10. 5
    Min son är helt blöjfri och har varit sedan han var mellan 2 och 2,5 år, slutade på sommarlovet. Slutade på dagen och natten samtidigt. Hände någon enstaka olycka i början. Om han behöver gå på toa gör han det själv, men visst i början ropade han på oss och ville ha hjälp.
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Ja min dotter har varit torr på dan o natten sen hon va 2,5 år
  12. 6
    Ja min dotter har varit torr på dan o natten sen hon va 2,5 år
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Jepp, och som i ditt fall så känns det avlägset att plocka bort den. Det är sällan som bjöjan är torr på morronen, och jag känner inte för att väcka sonen för att få honom att kissa...försökte en gång och han satt bara och svajade på toan utan att kissa..
  14. 7
    Jepp, och som i ditt fall så känns det avlägset att plocka bort den. Det är sällan som bjöjan är torr på morronen, och jag känner inte för att väcka sonen för att få honom att kissa...försökte en gång och han satt bara och svajade på toan utan att kissa..
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Min tjej

    Har inte haft blöja sen några månader innan hon blev två. Torr då dag och natt..Det var hennes eget val. Jag tror att du kan våga lita på din grabb och plocka av nattblöjan. Börja med att tala om det och grunda sen med plastad frotte i sängen mot "olyckor"
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  16. 8
    Min tjej Har inte haft blöja sen några månader innan hon blev två. Torr då dag och natt..Det var hennes eget val. Jag tror att du kan våga lita på din grabb och plocka av nattblöjan. Börja med att tala om det och grunda sen med plastad frotte i sängen mot "olyckor"
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Min dotter...

    som är fyra har varit torr både dag och natt sen hon var ganska exakt 3 år. (torr på dagen vid 2,5). Men min son som fyllde 3 år i juni är långt ifrån att vara redo att ta av blöjan. Han är inte ett enda dugg intresserad, vägrar sitta på toa, vägrar sitta på potta.

    Jag tror att barn är redo olika tidigt och min erfarenhet från de andra två är att de visar tydligt när det är dags.

    Mina barn har börjat säga till EFTER att de kissar/bajsar, för att sedan börja säga till MEDAN de kissar/bajsar, till att sedan säga till INNAN. Vi har redan när de säger till EFTER satt dem på toa, efteråt, för att de ska koppla ihop kiss och bajs med TOA lixom

    Men minstingen här säger inte till alls. Han struntar totalt i att han kissat o bajsat om han har roligt. Han kan komma och säga till en LÅNG stund efter han har bajsat, för att det passar honom just då, när han inte är uppe i nånting. Men det känns mkt avlägset att han ska vara torr inom en snar framtid.

    Vad säger dom på bvc?
    Mamma till tre underbara barn. Kämpar ständigt med vikten
  18. 9
    Min dotter... som är fyra har varit torr både dag och natt sen hon var ganska exakt 3 år. (torr på dagen vid 2,5). Men min son som fyllde 3 år i juni är långt ifrån att vara redo att ta av blöjan. Han är inte ett enda dugg intresserad, vägrar sitta på toa, vägrar sitta på potta.

    Jag tror att barn är redo olika tidigt och min erfarenhet från de andra två är att de visar tydligt när det är dags.

    Mina barn har börjat säga till EFTER att de kissar/bajsar, för att sedan börja säga till MEDAN de kissar/bajsar, till att sedan säga till INNAN. Vi har redan när de säger till EFTER satt dem på toa, efteråt, för att de ska koppla ihop kiss och bajs med TOA lixom

    Men minstingen här säger inte till alls. Han struntar totalt i att han kissat o bajsat om han har roligt. Han kan komma och säga till en LÅNG stund efter han har bajsat, för att det passar honom just då, när han inte är uppe i nånting. Men det känns mkt avlägset att han ska vara torr inom en snar framtid.

    Vad säger dom på bvc?
  19. Medlem sedan
    Jun 2000
    #10
    Alex valde själv förra fredagen att ta av sig nattblöjan så nu är den borta. Vi har inte alls stressat honom utan vi har låtit honom hållas och nu tyckte han det var dags helt enkelt. Han bajsar dock fortfarande i blöjan för han tycker att det är jätteläskigt att sitta på toan och bajsa. Vi kommer köra samma sak där som med nattblöjan, stressar jag honom låser det sig bara för honom...
  20. 10
    Alex valde själv förra fredagen att ta av sig nattblöjan så nu är den borta. Vi har inte alls stressat honom utan vi har låtit honom hållas och nu tyckte han det var dags helt enkelt. Han bajsar dock fortfarande i blöjan för han tycker att det är jätteläskigt att sitta på toan och bajsa. Vi kommer köra samma sak där som med nattblöjan, stressar jag honom låser det sig bara för honom...
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Ja sedan januari 2007 och min skrutta är född i okt 04. Men jag tror hon var tidig.
  22. 11
    Ja sedan januari 2007 och min skrutta är född i okt 04. Men jag tror hon var tidig.
  23. Medlem sedan
    Jan 2009
    #12
    Hej! Min 5-åring har nattblöja, Han var utan ett tag men sen börja det hända olyckor på natten igen så nu kör vi blöja för allas vår skull.Vi blev odrägliga då vi inte sov på natten och var tvungna att ducha på natten och byta sängkläder var och varannan natt. Enligt Bvc är det normal till 6 års ålder då kan man ta till hjälp medel eller om det är någon sjukdom som kan ligga bakom.
  24. 12
    Hej! Min 5-åring har nattblöja, Han var utan ett tag men sen börja det hända olyckor på natten igen så nu kör vi blöja för allas vår skull.Vi blev odrägliga då vi inte sov på natten och var tvungna att ducha på natten och byta sängkläder var och varannan natt. Enligt Bvc är det normal till 6 års ålder då kan man ta till hjälp medel eller om det är någon sjukdom som kan ligga bakom.

Liknande trådar

  1. 4 år och blöja på natten!?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 03:39
  2. Blöja på natten??
    By cecilianig in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 16:28
  3. 4,5 år och blöja på natten!!
    By malin-m-2 in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 19:29
  4. Blöja på natten...
    By jenka in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 19:16
  5. Fortfarande blöja på natten.......
    By Tessan in forum _01 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 00:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar