Orolig mamma...
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Orolig mamma...

    Min lilla bebis bara sover och sover. Hon brukar alltid sova endast en liten stund och vara vaken länge men helt plötsligt idag har hon sovit hur mkt som helst. Jag lade henne vid 19:00 och hon har inte vaknat än...jag blir orolig... kan det vara ngt fel...
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Orolig mamma... Min lilla bebis bara sover och sover. Hon brukar alltid sova endast en liten stund och vara vaken länge men helt plötsligt idag har hon sovit hur mkt som helst. Jag lade henne vid 19:00 och hon har inte vaknat än...jag blir orolig... kan det vara ngt fel...
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Lugn...du ska se

    att hon bara är trött. Och jag vet ju inte hur gammal bebisen är men de kan ju byta "mönster" ganska ofta. Ena veckan si, andra så. Om hon är pigg när hon väl är vaken och äter som hon ska är det nog ingen fara.
  4. 2
    Lugn...du ska se att hon bara är trött. Och jag vet ju inte hur gammal bebisen är men de kan ju byta "mönster" ganska ofta. Ena veckan si, andra så. Om hon är pigg när hon väl är vaken och äter som hon ska är det nog ingen fara.
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Om hon inte har verkat slö och hängig tidigare i dag så skulle jag inte oroa mig. Antagligen så har hon ett sömnbehov idag på grund av att hon växer eller liknande. Se det som ett tillfälle för dig att vila i lugn o ro i stället.
  6. 3
    Om hon inte har verkat slö och hängig tidigare i dag så skulle jag inte oroa mig. Antagligen så har hon ett sömnbehov idag på grund av att hon växer eller liknande. Se det som ett tillfälle för dig att vila i lugn o ro i stället.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Jo det är hon men hon brukar sova kanske en liten stund vid sjutiden men sen så vaknar hon kanske mellan halv åtta, åtta och sen lägger hon sig vid nio igen och sover hela natten. Jag blir orolig och kan inte direkt gå upp till övervåningen och sitta i lung och ro och titta på TV... Hon är 4 mån.
  8. 4
    Jo det är hon men hon brukar sova kanske en liten stund vid sjutiden men sen så vaknar hon kanske mellan halv åtta, åtta och sen lägger hon sig vid nio igen och sover hela natten. Jag blir orolig och kan inte direkt gå upp till övervåningen och sitta i lung och ro och titta på TV... Hon är 4 mån.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Man producerar tillväxthormon under sömnen, så din bebis har kanske en tillväxtperiod. Mät och väg så ser du om det händer något, kan gå snabbt ibland.
  10. 5
    Man producerar tillväxthormon under sömnen, så din bebis har kanske en tillväxtperiod. Mät och väg så ser du om det händer något, kan gå snabbt ibland.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Hon har varit pigg och skrattat, lekt, ätit osv. Men jag kan inte låta bli att bli orolig, kan inte slappna av liksom...det är nästan så att jag vill gå och väcka henne för att hon ska äta eller nåt..
  12. 6
    Hon har varit pigg och skrattat, lekt, ätit osv. Men jag kan inte låta bli att bli orolig, kan inte slappna av liksom...det är nästan så att jag vill gå och väcka henne för att hon ska äta eller nåt..
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Hur ofta har de dessa tillväxtperioder??
  14. 7
    Hur ofta har de dessa tillväxtperioder??
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Det finns inget "brukar göra" med så små bebisar. Rutiner kan ändras på en kvart för att aldrig återkomma. Hon växer och utvecklas, och det kommer att hända så här fler gånger.

    T ex så kommer du att få uppleva att ditt barn inte förstår när det är natt, och kan vända på dygnet helt. Och det är ju tur att man har fp det första året innan det blir lite mer balans.
  16. 8
    Det finns inget "brukar göra" med så små bebisar. Rutiner kan ändras på en kvart för att aldrig återkomma. Hon växer och utvecklas, och det kommer att hända så här fler gånger.

    T ex så kommer du att få uppleva att ditt barn inte förstår när det är natt, och kan vända på dygnet helt. Och det är ju tur att man har fp det första året innan det blir lite mer balans.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    I 20 år kanske.
    Sedan när man slutar växa, så används tillväxthormonet för annat som kroppen behöver. Och det produceras som sagt när man sover, av någon anledning.
  18. 9
    I 20 år kanske.
    Sedan när man slutar växa, så används tillväxthormonet för annat som kroppen behöver. Och det produceras som sagt när man sover, av någon anledning.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Du får ursäkta mig men jag har verkligen aldrig upplevt detta så det känns så konstigt, nr 1 var det aldrig ngt sånt med. Men jag vet inte om det är en skillnad för att han ammade jag inte i mer än 2 mån utan gav tillägg...kanske lite mer "rutiner" med barn som man ger tillägg.???
  20. 10
    Du får ursäkta mig men jag har verkligen aldrig upplevt detta så det känns så konstigt, nr 1 var det aldrig ngt sånt med. Men jag vet inte om det är en skillnad för att han ammade jag inte i mer än 2 mån utan gav tillägg...kanske lite mer "rutiner" med barn som man ger tillägg.???
  21. Medlem sedan
    Sep 2007
    #11
    Är du orolig och tror att nåt är fel så ska du självklart göra det som känns bäst, men jag har svårt att tro att det skulle vara något bara för att hon sover länge. Men du känner din bebis bäst.
  22. 11
    Är du orolig och tror att nåt är fel så ska du självklart göra det som känns bäst, men jag har svårt att tro att det skulle vara något bara för att hon sover länge. Men du känner din bebis bäst.
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Inte jag heller, med min nr 1 var livet plättlätt och inga strul alls. Det kom med nr 2.
    Och det har fortsatt även nu i tonåren. Den första var fjårtiz i 1 månad och den andra är uppe i 3 år snart.
  24. 12
    Inte jag heller, med min nr 1 var livet plättlätt och inga strul alls. Det kom med nr 2.
    Och det har fortsatt även nu i tonåren. Den första var fjårtiz i 1 månad och den andra är uppe i 3 år snart.
  25. Medlem sedan
    Oct 1999
    #13

    Alla barn är ju olika

    vilket man verkligen upptäcker när man får barn nummer två. Har ni kanske varit ute extra mycket idag, eller har hon sovit mindre under dagen? Sånt kan ju oxå påverka. Eller om ni gjort något med mycket intryck, varit på kalas bland massa folk eller nåt sånt, så kan ju även det göra att de blir mer trötta än vanligt. Eller så tycker hon helt enkelt att det är natt nu.
  26. 13
    Alla barn är ju olika vilket man verkligen upptäcker när man får barn nummer två. Har ni kanske varit ute extra mycket idag, eller har hon sovit mindre under dagen? Sånt kan ju oxå påverka. Eller om ni gjort något med mycket intryck, varit på kalas bland massa folk eller nåt sånt, så kan ju även det göra att de blir mer trötta än vanligt. Eller så tycker hon helt enkelt att det är natt nu.
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    Jag säger då det....hon är udda hon i så fall...
    Har du varit med om att den 4 månaders bebis försöker krypa??? Hon kämpar och sliter som en galning och den lilla liggisten kan inte ens sitta upp själv!!!! Jag förstår mig inte på denna envishet och viljestyrka...ibland känns det som att man bör kedja fast ungen för snart springer den iväg...
  28. 14
    Jag säger då det....hon är udda hon i så fall...
    Har du varit med om att den 4 månaders bebis försöker krypa??? Hon kämpar och sliter som en galning och den lilla liggisten kan inte ens sitta upp själv!!!! Jag förstår mig inte på denna envishet och viljestyrka...ibland känns det som att man bör kedja fast ungen för snart springer den iväg...
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Det har jag faktiskt, min 1:a promenerade dessutom iväg vid 8 månader, och sedan var den fristen slut.
  30. 15
    Det har jag faktiskt, min 1:a promenerade dessutom iväg vid 8 månader, och sedan var den fristen slut.

Liknande trådar

  1. Orolig för min mamma..
    By feather in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 11:07
  2. Orolig mamma
    By anonymt namn in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:53
  3. orolig mamma här...
    By nathalie_84 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 21:20
  4. Orolig mamma
    By Ullis m Edvin_Vilmer in forum _01 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar