Bruten arm!
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Bruten arm!

    Maya bröt armen i lördags kväll. Min lilla Majsan! Hon klättrade på utsidan av skyddsnätet på studsmattan och de stora barnen hade kuddkrig... Andrea råkade knuffa till Maya som ramlade ner i gräset... Hon landade på vänsterarmen och vi lindade och gav panodil med god effekt, tills i går morse, då var det ajaj igen... In på barnsjukhuset (TACK för att vi har typ Sveriges bästa sjukhus 5 min bort m bil ) där dr Anders gipsade då det var en fraktur i höjd med handleden.... I dag har hon stolt tagit med sig sin röntgenbild till daigs och vi har smyckat gipset med märken med prinsessor och hjärtan. Hoppas hon orkar kämpa på nu! 3-4 v ska gipset sitta.

    Så drabbades vi av Sveriges nya folksjukdom för barn, fall från studsmatta....
    ~Mamma till tre tjejer Andrea -02, Maya -04 & Josefine 081221~
    ~matte till Grace Kelly~
  2. 1
    Bruten arm! Maya bröt armen i lördags kväll. Min lilla Majsan! Hon klättrade på utsidan av skyddsnätet på studsmattan och de stora barnen hade kuddkrig... Andrea råkade knuffa till Maya som ramlade ner i gräset... Hon landade på vänsterarmen och vi lindade och gav panodil med god effekt, tills i går morse, då var det ajaj igen... In på barnsjukhuset (TACK för att vi har typ Sveriges bästa sjukhus 5 min bort m bil ) där dr Anders gipsade då det var en fraktur i höjd med handleden.... I dag har hon stolt tagit med sig sin röntgenbild till daigs och vi har smyckat gipset med märken med prinsessor och hjärtan. Hoppas hon orkar kämpa på nu! 3-4 v ska gipset sitta.

    Så drabbades vi av Sveriges nya folksjukdom för barn, fall från studsmatta....
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Ojdå, stackars Maya. Hoppas att hon inte har alltför ont.

    Tilda bröt benet i vintras och fick gå gipsad upp till rumpan i 6 veckor, men det gick förvånansvärt bra. Maya kommer säkert klara sina veckor galant =)
  4. 2
    Ojdå, stackars Maya. Hoppas att hon inte har alltför ont.

    Tilda bröt benet i vintras och fick gå gipsad upp till rumpan i 6 veckor, men det gick förvånansvärt bra. Maya kommer säkert klara sina veckor galant =)
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    ajdå

    Stackars Maya! Hoppas allt går bra och tur att det inte är badväder ännu.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    ajdå Stackars Maya! Hoppas allt går bra och tur att det inte är badväder ännu.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    ajdå!

    Hoppas det går bra med gipset och att hon inte kommer att ha ont.
  8. 4
    ajdå! Hoppas det går bra med gipset och att hon inte kommer att ha ont.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Stackars!

    Aj vad ont!

    Hoppas det blir hyfsat smärtfritt framöver och inte allt för jobbigt. Barn brukar ju ha en förmåga att klara sig utmärkt trots blessyrer. Viljan tar över för still kan man ju inte vara.
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  10. 5
    Stackars! Aj vad ont!

    Hoppas det blir hyfsat smärtfritt framöver och inte allt för jobbigt. Barn brukar ju ha en förmåga att klara sig utmärkt trots blessyrer. Viljan tar över för still kan man ju inte vara.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    nämen liten

    vilken otur.
    hoppas hon känner sig bättre nu. Skönt att gipset kommer att åka till sommaren i alla fall.
    skickar lite styrkekramar.
    *.+(\o/)+.*.
    .+.*./_\.*.+. Tänk på att inte dammsuga för ofta, dammtussarna är änglarnas tofflor,
    och du vill väl inte att dom ska frysa om fötterna...
  12. 6
    nämen liten vilken otur.
    hoppas hon känner sig bättre nu. Skönt att gipset kommer att åka till sommaren i alla fall.
    skickar lite styrkekramar.
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    stackare

    hoppas hon inte har ont iaf.
    kram
    malin
  14. 7
    stackare hoppas hon inte har ont iaf.
    kram
    malin
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Stackars liten!

    Hur mår hon nu då?

    Kram
    annasthlm - med triss i pojkar
  16. 8
    Stackars liten! Hur mår hon nu då?

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Maya mår mycket bättre! Hon har fått nytt gips pga en liten vridinng i handleden och ska ha det till 2 juni. Hon är tillbaka på dagis och härjar i vanlig ordning!
  18. 9
    Maya mår mycket bättre! Hon har fått nytt gips pga en liten vridinng i handleden och ska ha det till 2 juni. Hon är tillbaka på dagis och härjar i vanlig ordning!
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Oj stackars liten!

    Bruten arm, hu! Har ni tagit bort gipset nu? Hoppas hon mår bra iaf.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  20. 10
    Oj stackars liten! Bruten arm, hu! Har ni tagit bort gipset nu? Hoppas hon mår bra iaf.

Liknande trådar

  1. Bruten arm
    By Paula_S in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 13:16
  2. Bruten fot?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 10:05
  3. Bruten arm..
    By LenaWilma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 22:30
  4. Bruten arm
    By Ammis in forum Ur barnamun
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 15:34
  5. Bruten arm...
    By winniepooh in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 13:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar