Osäker?
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Osäker?

    Från den ena dagen till den andra har min grabb, med tidigare världens bästa självförtroende, börjat tvivla på sig själv.
    Nu har han inga kompisar, att ingen ringer. Faktum är att de ringer, kanske inte på någon dag. Undrar om han är bra på fotboll- "Svara inte som min mamma utan på riktigt", sa han. Och jag förklarade efter bästa förmåga och han verkade nöjd.
    Han fyller 11 i augusti, är detta begynnande tonårstvivel?

    Det känns väldigt nytt,nytt. Hur tacklar man det egentligen? Lyssnar och stöttar?
  2. 1
    Osäker? Från den ena dagen till den andra har min grabb, med tidigare världens bästa självförtroende, börjat tvivla på sig själv.
    Nu har han inga kompisar, att ingen ringer. Faktum är att de ringer, kanske inte på någon dag. Undrar om han är bra på fotboll- "Svara inte som min mamma utan på riktigt", sa han. Och jag förklarade efter bästa förmåga och han verkade nöjd.
    Han fyller 11 i augusti, är detta begynnande tonårstvivel?

    Det känns väldigt nytt,nytt. Hur tacklar man det egentligen? Lyssnar och stöttar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    jag känner igen det som du beskriver.Både våra barn har perioder,vår son är tio och jag vet knapt hur man ska prata med honom utan att han höjer röten och går i försvar.det känns jobbig att ta diskussioner men vi ger inte upp för att markera för honom att det inte är ok att höja rösten,men jag tror att han är rädd att han gör fel,vi har påpekat för honom många gånger att det är ok att göra fel för det är då man lär sig nåt.han kan sitta i sitt rum och surar i timmar
  4. 2
    jag känner igen det som du beskriver.Både våra barn har perioder,vår son är tio och jag vet knapt hur man ska prata med honom utan att han höjer röten och går i försvar.det känns jobbig att ta diskussioner men vi ger inte upp för att markera för honom att det inte är ok att höja rösten,men jag tror att han är rädd att han gör fel,vi har påpekat för honom många gånger att det är ok att göra fel för det är då man lär sig nåt.han kan sitta i sitt rum och surar i timmar

Liknande trådar

  1. Osäker ...
    By LJ137 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 11:48
  2. osäker
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 12:39
  3. Osäker
    By Mia80 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 18:55
  4. Osäker
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 15:00
  5. Osäker
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 06:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar