Samband?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Samband?

    Vår fyraåring håller låååångsamt och förhoppningsvis på att växa ur sin mjölkproteinallergi. På sistone har vi provocerat med lite mjölk och det har gått över förväntan. Hon får magknip, men inga kräkningar och inga eksem! Det är så härligt

    MEN hon har allt oftare problem med röd och irriterad hud i underlivet. Storasyster reagerade så när hon åt citrusfrukt när hon var liten. Juice på morgonen = röd och svidig på kvällen. Nu börjar jag undra om det inte finns ett samband mellan mjölkprovokation = irriterad i underlivet.

    Är det ett imaginärt samband som jag skapat själv? Nån som haft det så eller hört talas om det???
    Tänk att så många köper saker de inte behöver för pengar de inte har för att imponera på folk de inte känner.
  2. 1
    Samband? Vår fyraåring håller låååångsamt och förhoppningsvis på att växa ur sin mjölkproteinallergi. På sistone har vi provocerat med lite mjölk och det har gått över förväntan. Hon får magknip, men inga kräkningar och inga eksem! Det är så härligt

    MEN hon har allt oftare problem med röd och irriterad hud i underlivet. Storasyster reagerade så när hon åt citrusfrukt när hon var liten. Juice på morgonen = röd och svidig på kvällen. Nu börjar jag undra om det inte finns ett samband mellan mjölkprovokation = irriterad i underlivet.

    Är det ett imaginärt samband som jag skapat själv? Nån som haft det så eller hört talas om det???
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Har inte hört talas om. Men det kan ju vara så. Hos oss hör svidigt underliv ihop med slarvig torkning, men, om du verkligen har sett ett säkert samband så är det ju inte omöjligt. Kroppen är underlig ibland.
  4. 2
    Har inte hört talas om. Men det kan ju vara så. Hos oss hör svidigt underliv ihop med slarvig torkning, men, om du verkligen har sett ett säkert samband så är det ju inte omöjligt. Kroppen är underlig ibland.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Vi har superdupernoga torkat - för det var min tanke också - och ändå... Hm, jag får fortsätta min empiriska undersökning.
  6. 3
    Vi har superdupernoga torkat - för det var min tanke också - och ändå... Hm, jag får fortsätta min empiriska undersökning.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Min dotter får illröda/blodröda blygdläppar om hon får i sig vissa av hennes allergen så visst finns det dom som reagerar så. Läkaren har ingen alls teori då hon reagerar även om hon är blöjfri efter kontamination så jag tror inte det behöver vara "slarvtorkat"
  8. 4
    Min dotter får illröda/blodröda blygdläppar om hon får i sig vissa av hennes allergen så visst finns det dom som reagerar så. Läkaren har ingen alls teori då hon reagerar även om hon är blöjfri efter kontamination så jag tror inte det behöver vara "slarvtorkat"
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    När jag tog pricktest på dottern frågade läkaren om hon blev röd i snippan (mjölkallergi), så det finns nog ett samband!
  10. 5
    När jag tog pricktest på dottern frågade läkaren om hon blev röd i snippan (mjölkallergi), så det finns nog ett samband!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Min yngsta dotter som ännu inte är testad för allergi (har inte haft misstanke om det tidigare) har börjat reagera på mjölk med dålig mage, eksem och hon vissa dagar var hon röd och irriterad i underlivet och det försvann så fort vi började utesluta mjölk.
  12. 6
    Min yngsta dotter som ännu inte är testad för allergi (har inte haft misstanke om det tidigare) har börjat reagera på mjölk med dålig mage, eksem och hon vissa dagar var hon röd och irriterad i underlivet och det försvann så fort vi började utesluta mjölk.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    Tack snälla för svar! Då var jag inte ute och cyklade då alltså.
  14. 7
    Tack snälla för svar! Då var jag inte ute och cyklade då alltså.

Liknande trådar

  1. Samband?
    By passion_sthlm in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 15:37
  2. samband?
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 19:03
  3. Samband?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 16:04
  4. I samband med depression
    By anonymt namn in forum Dysfunktionell uppväxt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 05:55
  5. Ser ett samband! :)
    By Ewitha in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar