Sned skalle
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Sned skalle

    har min lilla bebis och det har jag faktist aldrig sett förr. Känns rätt obehagligt, vad kan man göra?? Det som jag tycker känns hemskt är att den blir bara mer och mer sne....
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Sned skalle har min lilla bebis och det har jag faktist aldrig sett förr. Känns rätt obehagligt, vad kan man göra?? Det som jag tycker känns hemskt är att den blir bara mer och mer sne....
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Lägg bebisen på olika sidor när den ska sova så att den inte har någon favoritsida. Då blir det lätt lite snett för att kraniet är så mjukt nu. Men det brukar ju rätta till sig igen.
  4. 2
    Lägg bebisen på olika sidor när den ska sova så att den inte har någon favoritsida. Då blir det lätt lite snett för att kraniet är så mjukt nu. Men det brukar ju rätta till sig igen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Jag som tycker att jag gör det...fast samtidigt så ligger hon i vagga just nu och nät hon vänder och vrider i vaggan flyttas hon med och hamnar på samma ställe. Tack för det du skrev... nu fick jag tänka till. Ska nog ta fram spjälsängen nu...
  6. 3
    Jag som tycker att jag gör det...fast samtidigt så ligger hon i vagga just nu och nät hon vänder och vrider i vaggan flyttas hon med och hamnar på samma ställe. Tack för det du skrev... nu fick jag tänka till. Ska nog ta fram spjälsängen nu...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Hur gammal är din bebis?

    Tyckte du fick bra svar ovan. Det man mer kan tänka på är att ha henne på mage så mycket som möjligt, när hon är vaken, så belastas inte bakhuvudet så mycket. Vet att något av mina barn började bli sned, men att det rättade till sig.
  8. 4
    Hur gammal är din bebis? Tyckte du fick bra svar ovan. Det man mer kan tänka på är att ha henne på mage så mycket som möjligt, när hon är vaken, så belastas inte bakhuvudet så mycket. Vet att något av mina barn började bli sned, men att det rättade till sig.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    variera

    ha bäbisen i babysitter, i en bumbo, i bärsele/bärsjal, gåstol, på golvet. Variera bäbisen liggställningar när den sover.
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  10. 5
    variera ha bäbisen i babysitter, i en bumbo, i bärsele/bärsjal, gåstol, på golvet. Variera bäbisen liggställningar när den sover.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Försök få honom att sova mer på andra sidan.
    Men vad jag förstått så brukar det där rätta till sig när barnen blir lite större och sover mindre.
  12. 6
    Försök få honom att sova mer på andra sidan.
    Men vad jag förstått så brukar det där rätta till sig när barnen blir lite större och sover mindre.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    förlåt, henne såklart. Var fick jag han ifrån???? *förvirrad som vanligt*
  14. 7
    förlåt, henne såklart. Var fick jag han ifrån???? *förvirrad som vanligt*
  15. Medlem sedan
    Sep 2006
    #8
    Det fixar sig säkert.
    Mina barn har vacker huvudform nu trots en del snedheter som bäbisar! :-)
  16. 8
    Det fixar sig säkert.
    Mina barn har vacker huvudform nu trots en del snedheter som bäbisar! :-)
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    sidkudde

    Beskrivning:
    Babykudden Baby Sleep EZ låter ditt spädbarn ligga bekvämt och säkert på sidan.
    Baby Sleep är ett hjälpmedel för barn med läges-betingad skallasymmetri. Rekommenderas till barn med tendens till skev huvudform på grund av ensidig liggställning.


    http://www.babykoncept.se/default.aspx
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  18. 9
    sidkudde Beskrivning:
    Babykudden Baby Sleep EZ låter ditt spädbarn ligga bekvämt och säkert på sidan.
    Baby Sleep är ett hjälpmedel för barn med läges-betingad skallasymmetri. Rekommenderas till barn med tendens till skev huvudform på grund av ensidig liggställning.


    http://www.babykoncept.se/default.aspx
  19. englamandarin
    #10
    Men om din bebis är spädbarn så ändras huvudet hela tiden... Min kompis pojks huvud buktade ut jättemycket åt sidan, men nu när han är äldre syns det inget...
  20. 10
    Men om din bebis är spädbarn så ändras huvudet hela tiden... Min kompis pojks huvud buktade ut jättemycket åt sidan, men nu när han är äldre syns det inget...
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11

    Mina barn har också varit lite sneda men jag har lagt dom lite på sidan med en kudde som stöd så dom inte har kunnat vända tillbaka. Det var ett tips från en gammal härlig bvc sköterska,,, lycka till.
  22. 11
    Mina barn har också varit lite sneda men jag har lagt dom lite på sidan med en kudde som stöd så dom inte har kunnat vända tillbaka. Det var ett tips från en gammal härlig bvc sköterska,,, lycka till.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    4 mån
  24. 12
    4 mån
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    vad är en bumbo??
  26. 13
    vad är en bumbo??
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  28. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  29. 15
  30. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    skönt!!! började bli orolig...vill inte att min sötnos ska se skev ut. du ska se när man sätter hårband på huvudet...blir liksom mer markerat då....då asgarvar jag....
  31. 16
    skönt!!! började bli orolig...vill inte att min sötnos ska se skev ut. du ska se när man sätter hårband på huvudet...blir liksom mer markerat då....då asgarvar jag....
  32. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    En sånhär:

    http://www.tradera.com/Bumbo_stol_ti...ktion-64337531

    Fast din bebis kanske inte är stadig nog i nacken för att sitta själv än? *har glömt när de börjar kunna det*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  33. 17
    En sånhär: http://www.tradera.com/Bumbo_stol_ti...ktion-64337531

    Fast din bebis kanske inte är stadig nog i nacken för att sitta själv än? *har glömt när de börjar kunna det*
  34. Medlem sedan
    May 2001
    #18

    Är säkert ingen fara alls!

    Speciellt inte som du nu börjat uppmärksamma det. Men jag kommer också ihåg den där obehagskänslan jag fick, när jag såg att skallen var sned. Kommer inte ihåg vem av dem det var, men ingen är i alla fall sned numera. Det finns ju de som får extremt sneda skallar, kankse för att de bara får ligga och för att de är väldigt tunga (mer tyngd på skallen). De kan få ha hjälm, för att räta till formen, men det är VÄLDIGT ovanligt och många är de som har upplevt det som du. Visa för BVC nästa gång, så är jag övertygad om att du får samma svar.
  35. 18
    Är säkert ingen fara alls! Speciellt inte som du nu börjat uppmärksamma det. Men jag kommer också ihåg den där obehagskänslan jag fick, när jag såg att skallen var sned. Kommer inte ihåg vem av dem det var, men ingen är i alla fall sned numera. Det finns ju de som får extremt sneda skallar, kankse för att de bara får ligga och för att de är väldigt tunga (mer tyngd på skallen). De kan få ha hjälm, för att räta till formen, men det är VÄLDIGT ovanligt och många är de som har upplevt det som du. Visa för BVC nästa gång, så är jag övertygad om att du får samma svar.
  36. Medlem sedan
    May 2001
    #19

    De kan sitta

    ganska tidigt i en sådan. Kommer inte ihåg när. 5 mån kanske?
  37. 19
    De kan sitta ganska tidigt i en sådan. Kommer inte ihåg när. 5 mån kanske?
  38. englamandarin
    #20
    Haha vad rolig du är Min flicka råg ut som ett russin när hon föddes. Pannan hade liksom nästan lagt sig över ögonen. Det ändrade iof sig med en gång. När hon var 4 månader hade hon fortfarande runt huvud, nu har hon avlångt eller vad man säger hehe hon fyller ett den 20maj...
  39. 20
    Haha vad rolig du är Min flicka råg ut som ett russin när hon föddes. Pannan hade liksom nästan lagt sig över ögonen. Det ändrade iof sig med en gång. När hon var 4 månader hade hon fortfarande runt huvud, nu har hon avlångt eller vad man säger hehe hon fyller ett den 20maj...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Min tjocka skalle
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 20:31
  2. Sned skalle
    By Graboid in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 21:30
  3. Sned skalle
    By Graboid in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 19:52
  4. Sned skalle
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 17:47
  5. Sned skalle
    By Graboid in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar