trisomi 9
Kromosomer
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    trisomi 9

    Hej jag har en pojke som är 8 år han har en ovanlig kromosom avvikelse som heter Trisomi 9 mocaisism. Undrar om det finns någon som har ett barn med denna diagonos eller känner till något om den? Vore kul att träffa någon med samma diagnos då vi ej lyckats hitta någon annan med detta.
  2. 1
    trisomi 9 Hej jag har en pojke som är 8 år han har en ovanlig kromosom avvikelse som heter Trisomi 9 mocaisism. Undrar om det finns någon som har ett barn med denna diagonos eller känner till något om den? Vore kul att träffa någon med samma diagnos då vi ej lyckats hitta någon annan med detta.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Hejsan!Jag har en liten kille på 1 år o 3 mån som har diagnosen trisomi 9 p.De e ju inte direkt samma men iallafall Du får gärna maila mej om du vill utbyta lite tankar [email protected]
  4. 2
    Hejsan!Jag har en liten kille på 1 år o 3 mån som har diagnosen trisomi 9 p.De e ju inte direkt samma men iallafall Du får gärna maila mej om du vill utbyta lite tankar [email protected]
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Min lilla kille har trisomi 14, här är det likadant, det är jätte svårt att hitta någon som har detsamma, men vi har hittat en liten tjej som har det. Jag ska försöka gå med i en sån föräldrargrupp när orken finns och kanske då få kontakt med andra föräldrar som har olika kromosomavvikelser. Tror att det blir svårt att hitta någon som just har densamma som David, men egentligen gör det inget, man kan nog stötta och hjälpa varandra ändå.
    Skriv gärna några rader om du vill, kan vara skönt att kunna skriva av sin oro eller glädje med någon.
    Kram
  6. 3
    Min lilla kille har trisomi 14, här är det likadant, det är jätte svårt att hitta någon som har detsamma, men vi har hittat en liten tjej som har det. Jag ska försöka gå med i en sån föräldrargrupp när orken finns och kanske då få kontakt med andra föräldrar som har olika kromosomavvikelser. Tror att det blir svårt att hitta någon som just har densamma som David, men egentligen gör det inget, man kan nog stötta och hjälpa varandra ändå.
    Skriv gärna några rader om du vill, kan vara skönt att kunna skriva av sin oro eller glädje med någon.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Min Wille har också Trisomi 9p, och har hunnit bli 7 år och börjar skolan nu (stolt). Det har varit en lång resa, med mycket berg och dalar, och det är väl inte slut än... Tjattrar gärna med andra med samma/liknande diagnos :-)
  8. 4
    Min Wille har också Trisomi 9p, och har hunnit bli 7 år och börjar skolan nu (stolt). Det har varit en lång resa, med mycket berg och dalar, och det är väl inte slut än... Tjattrar gärna med andra med samma/liknande diagnos :-)

Liknande trådar

  1. Trisomi 14
    By vicketick, Stockholm in forum Kromosomer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 23:46
  2. trisomi 13
    By bara en mamma in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 21:54
  3. Trisomi 14
    By vicketick, Stockholm in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 20:40
  4. Trisomi 13 & 18
    By Ajis in forum Kromosomer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar