Ovanliga namn - Sidan 2
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #21
    En kompis till mig har en son som heter Tintin och en annan jag känner har en son som heter Rocky. Sen känner vi en söt tjej som heter Mira (vilket finns på vår namnlista till den här bebisen också) och en gullig kille som heter Manoa. Jag har en släkting som heter Synnöve och en annan som heter Halvor. (Fast vi har norska rötter, så deras namn kommer därifrån). En tjej på barnens dagis heter Nea. Om det är ovanligt vet jag eg inte, men jag hade inte hört det innan.

    Huvudnamnförslagen till bebisen i magen är Minea och Elton, och de är ju inte heller så vanliga.
  2. 21
    En kompis till mig har en son som heter Tintin och en annan jag känner har en son som heter Rocky. Sen känner vi en söt tjej som heter Mira (vilket finns på vår namnlista till den här bebisen också) och en gullig kille som heter Manoa. Jag har en släkting som heter Synnöve och en annan som heter Halvor. (Fast vi har norska rötter, så deras namn kommer därifrån). En tjej på barnens dagis heter Nea. Om det är ovanligt vet jag eg inte, men jag hade inte hört det innan.

    Huvudnamnförslagen till bebisen i magen är Minea och Elton, och de är ju inte heller så vanliga.
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #22
    Vet om barn som heter Till= pojknamn dock i tyskland inte vanligt där heller.
    Modesty men kallas för my= Sverige
    KAn ni gissa vilken serie föräldrarna gillade.
    En gammal mattelärare döpte sin son till Laban men hade ett banligt mellannamn eller som hon uttryckte sig vill eller vågar han inte heta Laban som tonåring kan han ju byta. Hon var lite speciell.
  4. 22
    Vet om barn som heter Till= pojknamn dock i tyskland inte vanligt där heller.
    Modesty men kallas för my= Sverige
    KAn ni gissa vilken serie föräldrarna gillade.
    En gammal mattelärare döpte sin son till Laban men hade ett banligt mellannamn eller som hon uttryckte sig vill eller vågar han inte heta Laban som tonåring kan han ju byta. Hon var lite speciell.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #23
    Fortsätt håll emot. Låter som namnet på nån deckare!
  6. 23
    Fortsätt håll emot. Låter som namnet på nån deckare!
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #24
    Är det inte en hemsk serie också som heter dexter? Om en seriemördare om jag inte kommer ihåg helt galet. Ett argument kanske
  8. 24
    Är det inte en hemsk serie också som heter dexter? Om en seriemördare om jag inte kommer ihåg helt galet. Ett argument kanske
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #25
    KOmmer vi få en son ska han heta Zion. eller de är planerat så iaf, sen vet man ju inte om man ändrar sig-
    Min bror heter Kalle.(inte Karl)
    mina kusiner heter Miki & Kein, pojkar.
    Halvsyrran heter Nanny i mellannamn
  10. 25
    KOmmer vi få en son ska han heta Zion. eller de är planerat så iaf, sen vet man ju inte om man ändrar sig-
    Min bror heter Kalle.(inte Karl)
    mina kusiner heter Miki & Kein, pojkar.
    Halvsyrran heter Nanny i mellannamn
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #26
    Tycker du inte att det är okej att heta Tequila ?
  12. 26
    Tycker du inte att det är okej att heta Tequila ?
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #27
    Jag tycker på ett sätt att det inte är ok, med tanke på att det associeras med en sprit dryck. På en hund eller så är det mer "coolt". Ja jag vet inte, det är ju tur att smaken är som baken annars skulle alla heta Adele (som du heter i mellan namn va?), eller Annica (som alltså jag heter) vilket skulle bli lite trist i längden.

    på mitt fd jobb finns det 2 killar den ena heter Patricio och den andra Pasqual och så finns det en som heter Donovan där också.
  14. 27
    Jag tycker på ett sätt att det inte är ok, med tanke på att det associeras med en sprit dryck. På en hund eller så är det mer "coolt". Ja jag vet inte, det är ju tur att smaken är som baken annars skulle alla heta Adele (som du heter i mellan namn va?), eller Annica (som alltså jag heter) vilket skulle bli lite trist i längden.

    på mitt fd jobb finns det 2 killar den ena heter Patricio och den andra Pasqual och så finns det en som heter Donovan där också.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #28

    Lillebror

    kommer också få ett ovanligt namn. Ingen annan i Sverige som heter så enligt scb iaf Skulle knappast tro att ngn annan i världen heter så heller Därmed inte sagt att det är konstigt eller helknasigt på ngt sätt!
    Lena -01, Lillemor -05, Lillebror-Knut -08, Lillebror-Igor -10, Lillebror-Otto -12 & Bebis i april!
    Mamma, fru, student, hemföderska!
  16. 28
    Lillebror kommer också få ett ovanligt namn. Ingen annan i Sverige som heter så enligt scb iaf Skulle knappast tro att ngn annan i världen heter så heller Därmed inte sagt att det är konstigt eller helknasigt på ngt sätt!
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #29
    " okej och okej " jag har väl inga skrupler direkt men JAG associerar det till spritdrycken, helt klart, och kan tycka att det kanske inte är så kul för en liten tjej att heta så. Men det klingar ju fint så jag har inget emot själva "lätet", men nej som namn dissar jag det.
  18. 29
    " okej och okej " jag har väl inga skrupler direkt men JAG associerar det till spritdrycken, helt klart, och kan tycka att det kanske inte är så kul för en liten tjej att heta så. Men det klingar ju fint så jag har inget emot själva "lätet", men nej som namn dissar jag det.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #30
    Jo precis! Seriemördare är han... inte så kul för barnet kanske.
  20. 30
    Jo precis! Seriemördare är han... inte så kul för barnet kanske.
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #31
    SKa han heta Lillebror
  22. 31
    SKa han heta Lillebror
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #32
    Det är roligt med ovanliga namn! Hade bebbe i magen varit en tös hade hon fått heta Hedvig eller Hwila. Min dotter heter Zelda, vilket inte är direkt vanligt! Hennes kusiner heter bl annat Goliath Enya Lo & Milian.
  24. 32
    Det är roligt med ovanliga namn! Hade bebbe i magen varit en tös hade hon fått heta Hedvig eller Hwila. Min dotter heter Zelda, vilket inte är direkt vanligt! Hennes kusiner heter bl annat Goliath Enya Lo & Milian.
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #33
    TUMMEN UPP för alla udda och vackra namn!!! så kul att folk vågar och inte backar för att någon tycker " vilket konstigt namn" osv.
    En barndomsväns son heter Mougli. Som han i Djugelboken, vet inte hur det stavas.
  26. 33
    TUMMEN UPP för alla udda och vackra namn!!! så kul att folk vågar och inte backar för att någon tycker " vilket konstigt namn" osv.
    En barndomsväns son heter Mougli. Som han i Djugelboken, vet inte hur det stavas.
  27. Medlem sedan
    Jan 2008
    #34
    Okej, ja jag kan nog hålla med, ställde frågan för jag förstod inte vad du tycke illa om,
    Ja, jag heter Adele, men de är inte så vanligt. men som jag skrev längre ner, tummen upp för udda o vackra namn.
  28. 34
    Okej, ja jag kan nog hålla med, ställde frågan för jag förstod inte vad du tycke illa om,
    Ja, jag heter Adele, men de är inte så vanligt. men som jag skrev längre ner, tummen upp för udda o vackra namn.
  29. Medlem sedan
    Jan 2008
    #35
    Till Nornor; Okej, ja jag kan nog hålla med, ställde frågan för jag förstod inte vad du tycke illa om,
    Ja, jag heter Adele, men de är inte så vanligt. men som jag skrev längre ner, tummen upp för udda o vackra namn.
  30. 35
    Till Nornor; Okej, ja jag kan nog hålla med, ställde frågan för jag förstod inte vad du tycke illa om,
    Ja, jag heter Adele, men de är inte så vanligt. men som jag skrev längre ner, tummen upp för udda o vackra namn.
  31. Anonym
    #36
    Tänk er för bara innan ni döper era barn till något ovanligt. Jag är uppväxt med ett ovanligt och i mitt tycke fult namn (Bettina). Det fick jag lida för hela min uppväxt. Idag har bytat....
  32. 36
    Tänk er för bara innan ni döper era barn till något ovanligt. Jag är uppväxt med ett ovanligt och i mitt tycke fult namn (Bettina). Det fick jag lida för hela min uppväxt. Idag har bytat....
  33. Medlem sedan
    Jan 2008
    #37
    Jo men så tror endå många tänker i dagens läge. ungar mobbar varann för allt o inget. Udda namn ska ju endå klinga vackert.
  34. 37
    Jo men så tror endå många tänker i dagens läge. ungar mobbar varann för allt o inget. Udda namn ska ju endå klinga vackert.
  35. Medlem sedan
    Oct 2004
    #38
    En jag vet har 4 barn som heter Nea, Leon, Aileen och Liam =)
  36. 38
    En jag vet har 4 barn som heter Nea, Leon, Aileen och Liam =)
  37. Medlem sedan
    Oct 2004
    #39
    Oj vad många namn. trodde att man typ max kunde heta 4 totalt. Kul!
  38. 39
    Oj vad många namn. trodde att man typ max kunde heta 4 totalt. Kul!
  39. Medlem sedan
    Jan 2008
    #40
    Gillar Liam...
  40. 40
    Gillar Liam...
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ovanliga namn!
    By Mamma I in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 08:15
  2. Ovanliga namn på J
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 11:26
  3. Ovanliga namn?
    By hellokiller+N in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 19:45
  4. Ovanliga namn på V?
    By Mimis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 02:51
  5. OVANLIGA namn? :)
    By Stella in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 01:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar