Dolt nr
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Dolt nr

    Ibland bara hatar jag den funktionen...jag fattar inte varför den finns många gånger. Ok om det är ngn från landstinget som ringer eller så det kan man ju förstå, men som privatperson!!! Fattar inte..
    I natt så är den en sådan där nisse som har ringt till min mobil...blir superirriterad när det står missat samtal och efter det: Unknown...
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    Dolt nr Ibland bara hatar jag den funktionen...jag fattar inte varför den finns många gånger. Ok om det är ngn från landstinget som ringer eller så det kan man ju förstå, men som privatperson!!! Fattar inte..
    I natt så är den en sådan där nisse som har ringt till min mobil...blir superirriterad när det står missat samtal och efter det: Unknown...
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Det blir väl automatiskt så om man ringer från hemligt nummer eller via många företagsväxlar.
    Själv slår jag alltid #31#nummer när jag ringer mina hantverkare för att tjata. Har en känsla att de inte svarar annars.
  4. 2
    Det blir väl automatiskt så om man ringer från hemligt nummer eller via många företagsväxlar.
    Själv slår jag alltid #31#nummer när jag ringer mina hantverkare för att tjata. Har en känsla att de inte svarar annars.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Som sagt sånt förstår man ju, men annars fattar jag inte varför man måste ringa från ett dolt nr. Jag som privatperson ska ringa till en vännina t ex...varför ska man då ringa från dolt nr, eller hur??
    Det känns löjligt...och kl. tolv på natten..
  6. 3
    Som sagt sånt förstår man ju, men annars fattar jag inte varför man måste ringa från ett dolt nr. Jag som privatperson ska ringa till en vännina t ex...varför ska man då ringa från dolt nr, eller hur??
    Det känns löjligt...och kl. tolv på natten..
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Men blir det inte dolt nummer om man ringer från en mobil som inte är registrerad t ex... eller syns siffrorna då kanske?

    Min syster har hemligt nummer men då står det Private caller...
  8. 4
    Men blir det inte dolt nummer om man ringer från en mobil som inte är registrerad t ex... eller syns siffrorna då kanske?

    Min syster har hemligt nummer men då står det Private caller...
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    nummer presentatörer registrerar inte alltid rätt heller.
    Ibland blir det dolt nr här hemma fast det är nån kändis som inte använt nån dold funktion.
    jag lägger inte så stor vikt vid det.

    mobiltelefoner kan jag inget om trodde alltid det blev dolt nr så fort dte var någon som inte var med på ens telefonlista där men jag anänder aldrig min mobil
  10. 5
    nummer presentatörer registrerar inte alltid rätt heller.
    Ibland blir det dolt nr här hemma fast det är nån kändis som inte använt nån dold funktion.
    jag lägger inte så stor vikt vid det.

    mobiltelefoner kan jag inget om trodde alltid det blev dolt nr så fort dte var någon som inte var med på ens telefonlista där men jag anänder aldrig min mobil
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Min man har dolt nummer på sin mobiltelefon eftersom han ringer jobbärenden med den och inte vill bli uppringd av dessa kontakter när han sedan har fritid.
  12. 6
    Min man har dolt nummer på sin mobiltelefon eftersom han ringer jobbärenden med den och inte vill bli uppringd av dessa kontakter när han sedan har fritid.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Och sonens klasskompis har av olika anledningar dolt nummer, finns inte med i telefonkatalogen heller tror jag. Kan ju finnas många skäl att vilja ha dolt nummer.
  14. 7
    Och sonens klasskompis har av olika anledningar dolt nummer, finns inte med i telefonkatalogen heller tror jag. Kan ju finnas många skäl att vilja ha dolt nummer.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    jag har doltnr

    på min mobil på privatnr, eftersom vi har inlogg till jobb och privat på samma mobil. Har man inte riktigt huvudet med sig så kan man glömma och byta inlogg och mitt privata vill inte jag delge alla . Kan ta bort funktionen manuellt när jag ringer men jag brukar strunta i det
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  16. 8
    jag har doltnr på min mobil på privatnr, eftersom vi har inlogg till jobb och privat på samma mobil. Har man inte riktigt huvudet med sig så kan man glömma och byta inlogg och mitt privata vill inte jag delge alla . Kan ta bort funktionen manuellt när jag ringer men jag brukar strunta i det

Liknande trådar

  1. Dolt fel
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 19:47
  2. Dolt fel?
    By Vänamön in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 19:51
  3. Dolt hot (film)
    By Zoégas in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:12
  4. Dolt hot
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:58
  5. Dolt fel...
    By Anonym nu... in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 07:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar