Dumma dumma mamma
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Dumma dumma mamma

    Satt så fint i soffan med Linnéa på armen, hon slurkade välling som hon gör innan läggdax. Allt som vanligt men jag tyckte att det gick lite långsammare än vanligt för henne att avsluta flaskan...

    Så när hon nästan är klar *hulka* - kräks om som bara den! Allt kommer upp, välling, gröt, middagen. Hela (och jag menar verkligen hela!) sessan är täckt av kräk, halva mamma och stora delar av soffan.... In i duschen med oss medan maken fick göra sitt bästa för att få rent i soffan. Vi fattar ingenting!!

    När jag efter en stund står och skakar ihop ny välling för att se om det går att ge (för man vill ju till varje pris försöka undvika hungrigt barn som vaknar mitt i natten ) inser jag vad jag gjort - för jag är påväg att göra det igen. Jag gav lilltjejen storebrors fullkornsvälling!!! Självklart vände sig hennes mage utochin... Dumma dumma trötta mamma
    Tidigare "Vovven med Adam" med 2 valpar:
    Prinsen Adam 060425 och prinsessan Linnéa 070818
  2. 1
    Dumma dumma mamma Satt så fint i soffan med Linnéa på armen, hon slurkade välling som hon gör innan läggdax. Allt som vanligt men jag tyckte att det gick lite långsammare än vanligt för henne att avsluta flaskan...

    Så när hon nästan är klar *hulka* - kräks om som bara den! Allt kommer upp, välling, gröt, middagen. Hela (och jag menar verkligen hela!) sessan är täckt av kräk, halva mamma och stora delar av soffan.... In i duschen med oss medan maken fick göra sitt bästa för att få rent i soffan. Vi fattar ingenting!!

    När jag efter en stund står och skakar ihop ny välling för att se om det går att ge (för man vill ju till varje pris försöka undvika hungrigt barn som vaknar mitt i natten ) inser jag vad jag gjort - för jag är påväg att göra det igen. Jag gav lilltjejen storebrors fullkornsvälling!!! Självklart vände sig hennes mage utochin... Dumma dumma trötta mamma
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Hoppsan, sånt händer, jobbigt att bara behöva gå igenom hela kräkincidenten, men tur i oturen att du kom på det innan round 2...
  4. 2
    Hoppsan, sånt händer, jobbigt att bara behöva gå igenom hela kräkincidenten, men tur i oturen att du kom på det innan round 2...
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Men åh, lilla stackarn! Men det är ju så lätt gjort, jag tycker inte att du var "dumma mamma"!
  6. 3
    Men åh, lilla stackarn! Men det är ju så lätt gjort, jag tycker inte att du var "dumma mamma"!
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Oooops....sånt som händer...
    Mamma till 4 underbara barn födda 970428, 990219, 070815, 100917. Bor i Stockholm.
  8. 4
    Oooops....sånt som händer...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Men gumman då. Det är sådant som händer, men det är klart att bli nerkräkt är ju aldrig någon hit. Det blir liksom så himlans mycket mer tvätt helt plötsligt.

    Men dum är du inte, bara lite trött kanske! ;-)
  10. 5
    Men gumman då. Det är sådant som händer, men det är klart att bli nerkräkt är ju aldrig någon hit. Det blir liksom så himlans mycket mer tvätt helt plötsligt.

    Men dum är du inte, bara lite trött kanske! ;-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Stackars mamma o dotter, ingen är dum, möjligen trött/förvirrad!!
    Sånt händer men du får se på det positiva, du lär ju ALDRIG göra om samma misstag!
  12. 6
    Stackars mamma o dotter, ingen är dum, möjligen trött/förvirrad!!
    Sånt händer men du får se på det positiva, du lär ju ALDRIG göra om samma misstag!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Åh, så kan det bli ibland. Fast det måste ju inte innebära kaskadkräk!

    Jag gjorde (värre) liknande (utan kräk) för några veckor sedan. Hade slut på grötpulver o passade på att snabbt rusa in på en matbutik bredvid busshållplatsen när jag väntade på min mammas buss. Alla barnen satt i bilen o höll koll efter bussen så jag "rusade" verkligen igenom butiken. Brukar inte så ofta handla där o hittade inte min vanliga semper grötförpackning, så jag högg en Nestle som det stod 8 mån, fullkorn på. Gav Plutten gröt morgon o kväll i flera dagar, fast det var konstig konsistens på Nestlegröten!? Då helt plötligt en kväll såg jag att det stod fullkornsVÄLLING på förpackningen! Inte konstigt Plutten var lite skeptisk till nya grötsorten! Gissa om jag skämdes! Men jag utgår ifrån att det inte är "giftigt" att äta vällingen som koncentrat istället Det är sånt som händer o man får leva med "småfel" ibland
  14. 7
    Åh, så kan det bli ibland. Fast det måste ju inte innebära kaskadkräk!

    Jag gjorde (värre) liknande (utan kräk) för några veckor sedan. Hade slut på grötpulver o passade på att snabbt rusa in på en matbutik bredvid busshållplatsen när jag väntade på min mammas buss. Alla barnen satt i bilen o höll koll efter bussen så jag "rusade" verkligen igenom butiken. Brukar inte så ofta handla där o hittade inte min vanliga semper grötförpackning, så jag högg en Nestle som det stod 8 mån, fullkorn på. Gav Plutten gröt morgon o kväll i flera dagar, fast det var konstig konsistens på Nestlegröten!? Då helt plötligt en kväll såg jag att det stod fullkornsVÄLLING på förpackningen! Inte konstigt Plutten var lite skeptisk till nya grötsorten! Gissa om jag skämdes! Men jag utgår ifrån att det inte är "giftigt" att äta vällingen som koncentrat istället Det är sånt som händer o man får leva med "småfel" ibland
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Hahaha, så kan det gå när man är stressad småbarnsmamma

    Och vad tålig Plutten är som åt den nya "grötsorten" om än lite skeptiskt.
    Hugo gillar gröt och HATAR välling så jag försökte ge honom utspädd gröt i vällingflaska, men den lätta gick han inte på Undrar vad han skulle säga om välling i grötform?
    ~~ Folly med flicka -02, pojke -04 och Hugo 070824 ~~
  16. 8
    Hahaha, så kan det gå när man är stressad småbarnsmamma

    Och vad tålig Plutten är som åt den nya "grötsorten" om än lite skeptiskt.
    Hugo gillar gröt och HATAR välling så jag försökte ge honom utspädd gröt i vällingflaska, men den lätta gick han inte på Undrar vad han skulle säga om välling i grötform?
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Ja, som de andra säger, det är ju väldigt lätt hänt. Fast stackars Linnéa, vilken kraftig reaktion det blev. Tur i oturen att hon inte fick en flaska till!
    ~~ Folly med flicka -02, pojke -04 och Hugo 070824 ~~
  18. 9
    Ja, som de andra säger, det är ju väldigt lätt hänt. Fast stackars Linnéa, vilken kraftig reaktion det blev. Tur i oturen att hon inte fick en flaska till!

Liknande trådar

  1. Dumma, dumma mamma
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 07:34
  2. Dumma, dumma mamma
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 17:32
  3. Dumma mamma
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 08:27
  4. Dumma mamma:(
    By Gabrielle in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 21:31
  5. Dumma mamma, dumma pappa..
    By Tona m Kevin & Noah in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar