Ert första "gravidsymptom"?
Gravidsnack
  1. Håller tummarna
    #1

    Ert första "gravidsymptom"?

    Hade ägglossning för två veckor sedan och tänkte testa i helgen. MEN... jag undrar när ni kände era första aningar om att ni var gravida? Jag har ju gått och inbillat mig att det spänner i livmodern i en vecka nu, men det är ju liiiiite tidigt. Idag när jag tog en tupplur drömde jag två drömmar direkt efter varandra om att testet var negativt, så nu vill jag inte ens testa längre....
    Är det någon som vill dela med sig av sina känslor och tankar?
  2. 1
    Ert första "gravidsymptom"? Hade ägglossning för två veckor sedan och tänkte testa i helgen. MEN... jag undrar när ni kände era första aningar om att ni var gravida? Jag har ju gått och inbillat mig att det spänner i livmodern i en vecka nu, men det är ju liiiiite tidigt. Idag när jag tog en tupplur drömde jag två drömmar direkt efter varandra om att testet var negativt, så nu vill jag inte ens testa längre....
    Är det någon som vill dela med sig av sina känslor och tankar?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    min mens va sen några dagar & så hade jag så fruktansvärt ont i brösten. Jag brukar alltid ha ont i brösten innan mens, men jag kände ändå att de e nog lika bra o kolla.. Sa inget till min pojkvän utan gjorde det själv.. Nu e jag i v.23..
    Vissa känner att dom e gravida medans andra inte känner nåt speciellt.
    Jag tycker att du ska testa dig för annars går man ändå bara runt o undrar.. Lycka till..
  4. 2
    min mens va sen några dagar & så hade jag så fruktansvärt ont i brösten. Jag brukar alltid ha ont i brösten innan mens, men jag kände ändå att de e nog lika bra o kolla.. Sa inget till min pojkvän utan gjorde det själv.. Nu e jag i v.23..
    Vissa känner att dom e gravida medans andra inte känner nåt speciellt.
    Jag tycker att du ska testa dig för annars går man ändå bara runt o undrar.. Lycka till..
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    HEj! Var inte orolig och frsök att slappna av. Det kan vara lätt för en utomstående att säga men på sätt och vis vet jag precis hur du känner dig. Jag och min man försökte oxå bli med barn och väntan var outhärdlig. Varje negativt svar en besvikelse. Men ju mer efterhand som jag slappnade av, vilket inte alltid är så lätt, så gick det! Chocken var total, fast det var planerat. =) Man har svårt att skilja på vad som är gravidsymptom och vad som är inbillning, men ta testet du och oroa dig inte om det är negativt. På vissa svarar det inte positivt fören dagar senare. Hålelr tummarna! =)
    Kramar och lycka till
  6. 3
    HEj! Var inte orolig och frsök att slappna av. Det kan vara lätt för en utomstående att säga men på sätt och vis vet jag precis hur du känner dig. Jag och min man försökte oxå bli med barn och väntan var outhärdlig. Varje negativt svar en besvikelse. Men ju mer efterhand som jag slappnade av, vilket inte alltid är så lätt, så gick det! Chocken var total, fast det var planerat. =) Man har svårt att skilja på vad som är gravidsymptom och vad som är inbillning, men ta testet du och oroa dig inte om det är negativt. På vissa svarar det inte positivt fören dagar senare. Hålelr tummarna! =)
    Kramar och lycka till
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    hehe..ja jisses..jag trodde verkligen inte att det hade gått vägen då jag testade +...men vi var ute den helgenmed ett par vänner på fredan och på vägen hem då blev jag så fruktansvärt illamående och vart tvngen att spy, trodde det berodde på att jag ändå druckit en del men sen var jag konstig på lördan och tog sen ett test och givetvis, det var positivt, herregud vilken känsla, gjorde ett till på söndan o det var likaså plus )) så att jag spydde var väl en grej från min kropp som sa ifrån..härligt
  8. 4
    hehe..ja jisses..jag trodde verkligen inte att det hade gått vägen då jag testade +...men vi var ute den helgenmed ett par vänner på fredan och på vägen hem då blev jag så fruktansvärt illamående och vart tvngen att spy, trodde det berodde på att jag ändå druckit en del men sen var jag konstig på lördan och tog sen ett test och givetvis, det var positivt, herregud vilken känsla, gjorde ett till på söndan o det var likaså plus )) så att jag spydde var väl en grej från min kropp som sa ifrån..härligt
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Jag testade tre dagar i rad dag 10,11 och 12 efter insemination den 25/4, de var alla neg. men dag 16 var det positivt! Så jag önskar dig lycka till! /Elaine
  10. 5
    Jag testade tre dagar i rad dag 10,11 och 12 efter insemination den 25/4, de var alla neg. men dag 16 var det positivt! Så jag önskar dig lycka till! /Elaine
  11. Anonym
    #6
    Hej! Jag o min sambo försökte 14 gånger innan vi plussade. Varje månad så trodde jag att det hade tagit sig men icke. Då hade jag symptomer som mensverk, ont i brösten m.m. Men som sagt, jag var ju aldrig gravid..
    Men den månaden som jag plussade, var jag så inställd på att jag inte var gravid, för då väntade vi på svar på spermaprov o jag var helt övertygad om att det skulle vara något fel. Men som sagt, den gången tog det sig. O nu i efterhand borde jag ha märkt att jag var gravid för mat smakade konstigt, det var inte längre gott med cig och jag hade jätte mycket flytningar. Kram o lycka till!!
  12. 6
    Hej! Jag o min sambo försökte 14 gånger innan vi plussade. Varje månad så trodde jag att det hade tagit sig men icke. Då hade jag symptomer som mensverk, ont i brösten m.m. Men som sagt, jag var ju aldrig gravid..
    Men den månaden som jag plussade, var jag så inställd på att jag inte var gravid, för då väntade vi på svar på spermaprov o jag var helt övertygad om att det skulle vara något fel. Men som sagt, den gången tog det sig. O nu i efterhand borde jag ha märkt att jag var gravid för mat smakade konstigt, det var inte längre gott med cig och jag hade jätte mycket flytningar. Kram o lycka till!!
  13. Håller tummarna
    #7

    bidde inget

    testade 15 dagar efter äl - nada... igen
  14. 7
    bidde inget testade 15 dagar efter äl - nada... igen
  15. Anonym
    #8
    Hej! Jag blev gravid när jag var 19 och helt oväntat. Jag misstänkte att jag var gravid eftersom mina bröst växt två storlekar och gjorde så himla ont! Kunde inte sova på mage för dom ömmade så mycket, och du vet när man går & armarna snuddar i brösten så gjorde det ont!

    Då började jag fundera...och märkte jag att jag var ovanligt trött. Kände mig nyvaken HELA tiden... och ibland fick jag "kramp" i livmodern...så jag åkte till ungdomsmottagningen och gjorde ett test som visade positivt. Jag blev sen väldigt illamående i någon vecka, fram till att jag gjorde en medicinsk abort...

    Så var det för mig iallafall...hoppas du får det svar du vill ha, kram /S
  16. 8
    Hej! Jag blev gravid när jag var 19 och helt oväntat. Jag misstänkte att jag var gravid eftersom mina bröst växt två storlekar och gjorde så himla ont! Kunde inte sova på mage för dom ömmade så mycket, och du vet när man går & armarna snuddar i brösten så gjorde det ont!

    Då började jag fundera...och märkte jag att jag var ovanligt trött. Kände mig nyvaken HELA tiden... och ibland fick jag "kramp" i livmodern...så jag åkte till ungdomsmottagningen och gjorde ett test som visade positivt. Jag blev sen väldigt illamående i någon vecka, fram till att jag gjorde en medicinsk abort...

    Så var det för mig iallafall...hoppas du får det svar du vill ha, kram /S
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    jag hade precis samma symtom som dig
  18. 9
    jag hade precis samma symtom som dig
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10

    Ägglossningstest

    Hej!
    Jag märkte jag var gravid på att mensen inte kom och att brösten ömmade som om man var tonåring :-).
    Vi försökte 2 månader, sen köpte jag ett ägglossningstest på Apoteket, och vips så blev jag med barn den månaden! Det kan ju vara värt att prova, även om man ju får vara förberedd på att det kan ta tid..
    Lycka till!!!
  20. 10
    Ägglossningstest Hej!
    Jag märkte jag var gravid på att mensen inte kom och att brösten ömmade som om man var tonåring :-).
    Vi försökte 2 månader, sen köpte jag ett ägglossningstest på Apoteket, och vips så blev jag med barn den månaden! Det kan ju vara värt att prova, även om man ju får vara förberedd på att det kan ta tid..
    Lycka till!!!
  21. Medlem sedan
    Jun 2008
    #11
    Hej!Jag är nu i vecka 13+2 (hörde idag min lillis hjärtslag för första gången!!!). Jag och min man tyckte båda två att det var ju en jäkla lång och jobbig PMS,symptomen var rätt likartade...Gravvtesta om du tror att det kan vara en bulle i ugnen,better safe then sorry. Då vet du ju iallafall,lycka till!
  22. 11
    Hej!Jag är nu i vecka 13+2 (hörde idag min lillis hjärtslag för första gången!!!). Jag och min man tyckte båda två att det var ju en jäkla lång och jobbig PMS,symptomen var rätt likartade...Gravvtesta om du tror att det kan vara en bulle i ugnen,better safe then sorry. Då vet du ju iallafall,lycka till!
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12
    fick mitt först barn mars -07

    för mig susade det och kröp i höger öra
    magen stannade totalt, jättesvårt att baja trots linfrön, plommon osv

    känsla av att mensen var på g hela tiden - grym mensvärk

    uppspelt - vaknade tidigt på mornarna

    vågade inte testa av rädsla för att det var något annat fel på mig.. testade först efter 7 fulla veckor hos bm
  24. 12
    fick mitt först barn mars -07

    för mig susade det och kröp i höger öra
    magen stannade totalt, jättesvårt att baja trots linfrön, plommon osv

    känsla av att mensen var på g hela tiden - grym mensvärk

    uppspelt - vaknade tidigt på mornarna

    vågade inte testa av rädsla för att det var något annat fel på mig.. testade först efter 7 fulla veckor hos bm

Liknande trådar

  1. Haha, "Prins Daniels" första uppdrag
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 14:53
  2. Första "riktiga" lediga dagen
    By tel005 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 06:34
  3. Vårat första "riktiga" BM-besök igår
    By _fi_ in forum _1007 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 07:59
  4. Kände första "fladdret" i magen idag :D
    By ChippiChoppi in forum _0906 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 17:00
  5. Första "sova-borta-natten" bokad
    By Tinni in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar