Namnförslag?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Namnförslag?

    Jag är ju rätt säker på att jag kommer får en pojk men har bara massa tjejnamn på förslag. Snälla kan ni tipsa om lite söta pojknamn, de får inte vara fööör vanliga men inte helknäppa heller?
  2. 1
    Namnförslag? Jag är ju rätt säker på att jag kommer får en pojk men har bara massa tjejnamn på förslag. Snälla kan ni tipsa om lite söta pojknamn, de får inte vara fööör vanliga men inte helknäppa heller?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Några jag gillar

    är självklart mina killars namn men även:

    Max
    Theo
    Gabriel
    Viggo
    Vilhelm
    Hannes
    Egon
    Ivar
    Melker
    Charlie

    finns säkert massor jag glömmer.Min Isak heter dessutom Vilde i andranamn.

    Bebisen i magen är troligen en Calle ,vi kallar honom det nu iaf
    Förr var förr...Nu är nu!
  4. 2
    Några jag gillar är självklart mina killars namn men även:

    Max
    Theo
    Gabriel
    Viggo
    Vilhelm
    Hannes
    Egon
    Ivar
    Melker
    Charlie

    finns säkert massor jag glömmer.Min Isak heter dessutom Vilde i andranamn.

    Bebisen i magen är troligen en Calle ,vi kallar honom det nu iaf
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Jaa du, jag tänker likadant som du, ett killnamn som inte alla heter och som inte är superknäppt

    Förra gången slutade det med Victor- men det är ju jättevanligt

    Fast nu resonerar jag som att det finns såfå fina killnamn så man får helt enkelt ta det man tyckerär fint oavsett om det är vanligt

    Några fina enligt mig är tex
    Fabian
    Gabriel
    Elias
    Adrian
    Vincent
    Simon
    Elliot
    Oscar
    Sebastian
    Alexander
    Erik
    Lucas
    Leo
    Isak
    Fred
    Jack
    Theo
    Valdemar
    William
    Ville

    Jaaa..det är väl mina förslag..inte jätteovanliga direkt:/
  6. 3
    Jaa du, jag tänker likadant som du, ett killnamn som inte alla heter och som inte är superknäppt

    Förra gången slutade det med Victor- men det är ju jättevanligt

    Fast nu resonerar jag som att det finns såfå fina killnamn så man får helt enkelt ta det man tyckerär fint oavsett om det är vanligt

    Några fina enligt mig är tex
    Fabian
    Gabriel
    Elias
    Adrian
    Vincent
    Simon
    Elliot
    Oscar
    Sebastian
    Alexander
    Erik
    Lucas
    Leo
    Isak
    Fred
    Jack
    Theo
    Valdemar
    William
    Ville

    Jaaa..det är väl mina förslag..inte jätteovanliga direkt:/
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Jag gillar Edvin, Eddie och Elias.
  8. 4
    Jag gillar Edvin, Eddie och Elias.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    Hi hi Theo heter min son kul, min sambo ville inte det först, men han var lixom en solklar Theo, redan i magen. Så Theo fick det bli!
  10. 5
    Hi hi Theo heter min son kul, min sambo ville inte det först, men han var lixom en solklar Theo, redan i magen. Så Theo fick det bli!
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6
    Max har jag haft som förslag men nu får jag ju en tjej. Theo heter min son =) Trodde att det var ett namn som många ogillade, men såg att båda du och Petra gillade det =).

    För Theo heter ju Theo, inte Theodor.

    Calle är ju fint!
  12. 6
    Max har jag haft som förslag men nu får jag ju en tjej. Theo heter min son =) Trodde att det var ett namn som många ogillade, men såg att båda du och Petra gillade det =).

    För Theo heter ju Theo, inte Theodor.

    Calle är ju fint!
  13. Skuggan2008
    #7

    Lite förslag:

    Valter
    Hugo
    Malte
    Ture
    Harald

    Jag gillar gubbanamn!
  14. 7
    Lite förslag: Valter
    Hugo
    Malte
    Ture
    Harald

    Jag gillar gubbanamn!
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Jag tycker man ska döpa / namnge sina barn till det man vill. men man får ju ha i bakhuvudet att det ska klinga fint och nått som barnen kan trivas med tills dom kan ta ett eget beslut, om dom vill byta eller ej.
    Ovanliga, moderna, gamaldags, vad som helst.
    När min bror låg i magen så hade mamma & pappa bestämt att han skulle heta Linus. Men när han kom så stod båda som frågetecken o sa: de här är ju ingen Linus, det är en Kalle. Så nu är han döpt Kalle, och har inga mellannamn.
    Men som jag också tänker. Man kanske vill nått så mkt innan barnet föds, men sen när hon/han väl kommer så kanske de bara ploppar upp ett namn.
    Som jag o min kille är fast beslutna att vår dotter ska heta Indica så kanske det bli en Lisa. Vem vet ?
    Lycka till alla med namn till era små stjärnor,
    Här är några favvisar jag har:
    FLICKA:
    Indica
    Wilda
    Wilma
    Blenda
    Molly
    Bianca
    POJKE:
    Zion
    Elliot
    Max

    ähh.. har hjärnsläpp tror jag ..hehe!
  16. 8
    Jag tycker man ska döpa / namnge sina barn till det man vill. men man får ju ha i bakhuvudet att det ska klinga fint och nått som barnen kan trivas med tills dom kan ta ett eget beslut, om dom vill byta eller ej.
    Ovanliga, moderna, gamaldags, vad som helst.
    När min bror låg i magen så hade mamma & pappa bestämt att han skulle heta Linus. Men när han kom så stod båda som frågetecken o sa: de här är ju ingen Linus, det är en Kalle. Så nu är han döpt Kalle, och har inga mellannamn.
    Men som jag också tänker. Man kanske vill nått så mkt innan barnet föds, men sen när hon/han väl kommer så kanske de bara ploppar upp ett namn.
    Som jag o min kille är fast beslutna att vår dotter ska heta Indica så kanske det bli en Lisa. Vem vet ?
    Lycka till alla med namn till era små stjärnor,
    Här är några favvisar jag har:
    FLICKA:
    Indica
    Wilda
    Wilma
    Blenda
    Molly
    Bianca
    POJKE:
    Zion
    Elliot
    Max

    ähh.. har hjärnsläpp tror jag ..hehe!
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Gillar också äldre namn, våra förslag just nu är
    *Bertil
    *Helmer
    *Ture

    Flicknamn har vi bara ett och det är matilda, men jag är även inne lite på Freja(mest för att jag älskade rederiet)... detta med namn tål att tänka på...
  18. 9
    Gillar också äldre namn, våra förslag just nu är
    *Bertil
    *Helmer
    *Ture

    Flicknamn har vi bara ett och det är matilda, men jag är även inne lite på Freja(mest för att jag älskade rederiet)... detta med namn tål att tänka på...
  19. besökare
    #10
    Lika "konstigt" det är att döpa sitt barn till Tuss eller Grus,(disk längre ned) så tycker jag Bertil är snäppet värre. Bertil är ett grått gubbnamn som får mig att rysa. Hur ska han gilla sitt namn i 12-25årsåldern.???
    men som sagt, tur att smaken är delad. annars skulle man nog få slåss om namnen! Tack för mig/ Lina
  20. 10
    Lika "konstigt" det är att döpa sitt barn till Tuss eller Grus,(disk längre ned) så tycker jag Bertil är snäppet värre. Bertil är ett grått gubbnamn som får mig att rysa. Hur ska han gilla sitt namn i 12-25årsåldern.???
    men som sagt, tur att smaken är delad. annars skulle man nog få slåss om namnen! Tack för mig/ Lina
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Jadu, många fina namn finns det... våra namnförslag till lillen/lillan är:

    Pojke:
    August
    Alfred
    Julius

    Flicka:
    Leah
    Tyra
    Livia
  22. 11
    Jadu, många fina namn finns det... våra namnförslag till lillen/lillan är:

    Pojke:
    August
    Alfred
    Julius

    Flicka:
    Leah
    Tyra
    Livia
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Marwin tycker jag e fint...eller Musse kanske, hahaha, min pojke heter Pluto i mellannamn....men det e eftersom han såg ut som en alien på ultraljudsbilderna så vi sa att han måste va från planeten Pluto.
  24. 12
    Marwin tycker jag e fint...eller Musse kanske, hahaha, min pojke heter Pluto i mellannamn....men det e eftersom han såg ut som en alien på ultraljudsbilderna så vi sa att han måste va från planeten Pluto.
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #13
    Min mammas man vill att vi ska döpa vår dotter till Tyra. de sa han första veckorna, när vi inte visste om att de va en flicka. Han sa. ni ska få en flicka o hon ska heta Tyra.
  26. 13
    Min mammas man vill att vi ska döpa vår dotter till Tyra. de sa han första veckorna, när vi inte visste om att de va en flicka. Han sa. ni ska få en flicka o hon ska heta Tyra.
  27. Medlem sedan
    Mar 1999
    #14
    Mina pojkars namn: Viggo och Elliot =)
  28. 14
    Mina pojkars namn: Viggo och Elliot =)
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Elliot tycker jag e fint
  30. 15
    Elliot tycker jag e fint

Liknande trådar

  1. Namnförslag?
    By Annamj in forum _0907 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 09:42
  2. Namnförslag!
    By sofie4fot in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 18:51
  3. namnförslag...
    By mammasmelvin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 20:15
  4. Namnförslag?
    By Jessica in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 18:04
  5. Namnförslag
    By Augusts moster in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 15:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar