Bilolycka
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Bilolycka

    Känner någon vars skolbarn har fått följa med i en klassförälders bil under skolutflykt och barnet lever inte mer...
  2. 1
    Bilolycka Känner någon vars skolbarn har fått följa med i en klassförälders bil under skolutflykt och barnet lever inte mer...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Hur gick den olyckan till då? Var det den skjutsandes fel? Menar du att vi inte ska låta nån annan skjutsa våra barn? Eller vad menar du med detta inlägg?
  4. 2
    Hur gick den olyckan till då? Var det den skjutsandes fel? Menar du att vi inte ska låta nån annan skjutsa våra barn? Eller vad menar du med detta inlägg?
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    Jo men det har ju dött folk

    i flygolyckor oxå, och jag flyger ändå. Det var ju inte för att det var en klassförälder som körde som barnet inte lever - det var en olycka. Det finns så mkt potentiella faror här i livet och man kan itne undvika dem alla...
  6. 3
    Jo men det har ju dött folk i flygolyckor oxå, och jag flyger ändå. Det var ju inte för att det var en klassförälder som körde som barnet inte lever - det var en olycka. Det finns så mkt potentiella faror här i livet och man kan itne undvika dem alla...
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    ja jag fattar inte heller riktigt syftet med detta inlägg?
    **Caesar 5/6-08** Mamma o Pappas prins!!**
  8. 4
    ja jag fattar inte heller riktigt syftet med detta inlägg?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5

    Jag känner någon...

    .. vars barn åkte med dem själva och de barnen finns inte mer.
    Ska man därför inte åka bil med sina barn??
  10. 5
    Jag känner någon... .. vars barn åkte med dem själva och de barnen finns inte mer.
    Ska man därför inte åka bil med sina barn??
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Om olyckor så finns det ju en del exempel på skolbussar och tåg me barn på utflykt i som kraschat me och det inte gått så bra för alla barnen.
  12. 6
    Om olyckor så finns det ju en del exempel på skolbussar och tåg me barn på utflykt i som kraschat me och det inte gått så bra för alla barnen.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Ja...man kan dö av mycket här i livet,tyvärr.
    Men man kan inte linda in barnen i bubbelplast heller...olyckor händer..det hade lika gärna kunnat vara föräldern som körde..hade det varit bättre i dina ögon menar du?
  14. 7
    Ja...man kan dö av mycket här i livet,tyvärr.
    Men man kan inte linda in barnen i bubbelplast heller...olyckor händer..det hade lika gärna kunnat vara föräldern som körde..hade det varit bättre i dina ögon menar du?
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8

    Alla olyckor är tragiska

    speciellt då unga far illa, avlider. Dock ser jag inget i detta som skulle stoppa mig att tillåta mina barn att åka med andra.
  16. 8
    Alla olyckor är tragiska speciellt då unga far illa, avlider. Dock ser jag inget i detta som skulle stoppa mig att tillåta mina barn att åka med andra.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Är det därför du inte vill att ditt barn ska bli skjutsat av någon annan förälder? Och är det därför du hellere åker själv med barnet kommunalt, när alla alndra får skjuts?

    Skräcken för att något ska hända med sitt barn, den har nog alla, mer eller mindre. och den är inte så lätt att leva med, jag vet det från mej själv. Samtidigt så tror jag att låter man räddslan ta överhand, så riskerar den att växa, och faktist , i sej, skada och hämma mitt barn.
  18. 9
    Är det därför du inte vill att ditt barn ska bli skjutsat av någon annan förälder? Och är det därför du hellere åker själv med barnet kommunalt, när alla alndra får skjuts?

    Skräcken för att något ska hända med sitt barn, den har nog alla, mer eller mindre. och den är inte så lätt att leva med, jag vet det från mej själv. Samtidigt så tror jag att låter man räddslan ta överhand, så riskerar den att växa, och faktist , i sej, skada och hämma mitt barn.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Du har väldigt många frågor kring olyckor och vad som kan hända med barn. Har du någon du kan prata med om dina rädslor och funderingar? jag har reagerat över dina frågeställningar och funderat på vad de beror på, för de verkar påverka dig mycket.
  20. 10
    Du har väldigt många frågor kring olyckor och vad som kan hända med barn. Har du någon du kan prata med om dina rädslor och funderingar? jag har reagerat över dina frågeställningar och funderat på vad de beror på, för de verkar påverka dig mycket.

Liknande trådar

  1. Var med om en bilolycka i morse
    By ulle75 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 17:44
  2. Bilolycka :(
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:52
  3. Bilolycka
    By StockholmsMaria in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:10
  4. Bilolycka...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 16:59
  5. Bilolycka
    By Asa-73 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 20:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar