Vårförälskelse?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Vårförälskelse?

    Lite nyfiken,hur mammiga är era små sötnosar?Här är jag och lillan som helan och halvan.Vi sitter nästan ihop.Ska jag på toa står lilla gumman bredvid o håller handen,diskar jag hänger hon i byxbenen osv.Pappa o syskon får inte passa,då skriker hon hela tiden.Nu har hon t.o.m. börjat skrika om jag närmar mig datorn eller pratar i telefon.Jag är hemma hela dagarna så vi har verkligen tid för varandra om man säger så.
  2. 1
    Vårförälskelse? Lite nyfiken,hur mammiga är era små sötnosar?Här är jag och lillan som helan och halvan.Vi sitter nästan ihop.Ska jag på toa står lilla gumman bredvid o håller handen,diskar jag hänger hon i byxbenen osv.Pappa o syskon får inte passa,då skriker hon hela tiden.Nu har hon t.o.m. börjat skrika om jag närmar mig datorn eller pratar i telefon.Jag är hemma hela dagarna så vi har verkligen tid för varandra om man säger så.
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2
    Pappa är bäst hos oss och jag tycker det är jätteskönt
  4. 2
    Pappa är bäst hos oss och jag tycker det är jätteskönt
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Här det både och

    faktiskt..
    Men är jag själv hemma med henne och ska göra något så hänger hon på mig hela tiden och vill vara med..=)
    Men är vi båda hemma så duger vi båda..Så det är skönt..
  6. 3
    Här det både och faktiskt..
    Men är jag själv hemma med henne och ska göra något så hänger hon på mig hela tiden och vill vara med..=)
    Men är vi båda hemma så duger vi båda..Så det är skönt..
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    Emmy

    är helt klart pappig just nu, min man är hemma med henne sedan i februari. Hon är inte speciellt "kelig" av sig, men det är han som får mest gos och kramar. Fast det är inte så att jag inte får komma nära, men kan hon välja blir det pappa. Jag har inga problam med det, huvudsaken är att Emmy mår bra och att det inte går till överdrift. När det gör det brukar "favoriten" försöka vara hemifrån lite för att tvinga barnet att vara med "reserven" och så vänder det snart på sig.
    Kristina med 3♥
  8. 4
    Emmy är helt klart pappig just nu, min man är hemma med henne sedan i februari. Hon är inte speciellt "kelig" av sig, men det är han som får mest gos och kramar. Fast det är inte så att jag inte får komma nära, men kan hon välja blir det pappa. Jag har inga problam med det, huvudsaken är att Emmy mår bra och att det inte går till överdrift. När det gör det brukar "favoriten" försöka vara hemifrån lite för att tvinga barnet att vara med "reserven" och så vänder det snart på sig.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Min lille David kan nog vara mammig ibland, men det har blivit mycket bättre sedan min make tog över föräldraledigheten för 3 månader sedan. Jag märker dock att David är lugnare med mig, att han lättare låter sig tröstas. Sedan vill han alltid snutta/amma en stund när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen, och om jag är hemma på morgonen när han vaknar.
  10. 5
    Min lille David kan nog vara mammig ibland, men det har blivit mycket bättre sedan min make tog över föräldraledigheten för 3 månader sedan. Jag märker dock att David är lugnare med mig, att han lättare låter sig tröstas. Sedan vill han alltid snutta/amma en stund när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen, och om jag är hemma på morgonen när han vaknar.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Det finns vissa tillfällen då det absolut ska vara mamma, på mornarna ska han tex absolut upp och ligga på min arm en stund innan han somnar om. Men det är sällan någon obotlig mammighet längre, vi har ju båda varit hemma sedan innan nyår och jag har varit borta mer och mer nu när jag pluggat.

    Däremot HATAR han när jag sitter vid datorn, då är ingenting roligt utan all hans energi och uppmärksamhet går att slita mig därifrån.

    Prata i telefon var inte så poppis heller förut men nu har han fått en egen telefon han får prata i samtidigt som jag pratar och då går det bra bara jag tittar på honnom och gör roliga miner ibland .
  12. 6
    Det finns vissa tillfällen då det absolut ska vara mamma, på mornarna ska han tex absolut upp och ligga på min arm en stund innan han somnar om. Men det är sällan någon obotlig mammighet längre, vi har ju båda varit hemma sedan innan nyår och jag har varit borta mer och mer nu när jag pluggat.

    Däremot HATAR han när jag sitter vid datorn, då är ingenting roligt utan all hans energi och uppmärksamhet går att slita mig därifrån.

    Prata i telefon var inte så poppis heller förut men nu har han fått en egen telefon han får prata i samtidigt som jag pratar och då går det bra bara jag tittar på honnom och gör roliga miner ibland .
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar