Hemlighet...
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Hemlighet...

    Hej tjejer!
    Oh, vad jag önskar att tiden springer på lite... ska på tjejmiddag ikväll och vet att det blr svårt att bortförklara varför jag kör ikväll. (utan att mina vänner ser på mig vad det är.) Både jag och min gubbe längtar även att få berätta den glada nyheten för våra barn men vi har kommit överens att vänta lite till.
    Jag tror jag spricker snart!!!
    Hur länge kommer ni att vänta med att berätta för era nära och kära???
  2. 1
    Hemlighet... Hej tjejer!
    Oh, vad jag önskar att tiden springer på lite... ska på tjejmiddag ikväll och vet att det blr svårt att bortförklara varför jag kör ikväll. (utan att mina vänner ser på mig vad det är.) Både jag och min gubbe längtar även att få berätta den glada nyheten för våra barn men vi har kommit överens att vänta lite till.
    Jag tror jag spricker snart!!!
    Hur länge kommer ni att vänta med att berätta för era nära och kära???
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Förstår dig, det ÄR svårt att hålla den här hemligheten! Jag vet inte alls hur länge vi ska vänta med att berätta, kanske när det känns rätt, helt enkelt.

    Min mamma vet redan, och en endaste på mitt jobb. Och två kompisar. De har alla lovat att vara tysta om det .
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  4. 2
    Förstår dig, det ÄR svårt att hålla den här hemligheten! Jag vet inte alls hur länge vi ska vänta med att berätta, kanske när det känns rätt, helt enkelt.

    Min mamma vet redan, och en endaste på mitt jobb. Och två kompisar. De har alla lovat att vara tysta om det .
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    vänta??
    jag hade gära väntat till efter v12 men min kära sambo kunde inte hålla sig utan skvallrade för alla...Fast vi hade behövt berätta för barnen ialla fall för jag mår så dåligt... trött och illamående för att inte tala om humöret.....

    Grattis
  6. 3
    vänta??
    jag hade gära väntat till efter v12 men min kära sambo kunde inte hålla sig utan skvallrade för alla...Fast vi hade behövt berätta för barnen ialla fall för jag mår så dåligt... trött och illamående för att inte tala om humöret.....

    Grattis
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    gära????? gärna så klart...
  8. 4
    gära????? gärna så klart...
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    Ja oh vad svårt det är!
    Jag ska berätta för min bästa väninna nästa gång jag träffar henne. Men hon har inga egna barn så hon förstår inte riktigt utan kommer nog mer säga "kul för er".
    Sedan kanske jag berättar för en annan väninna snart, hon kommer typ hjula av glädje. Men resten tänker vi vänta med till på bröllopet. (då är jag i v 14)
    Kanske väver vi in det i våra löften typ "Jag lovar att vara en god far/mor åt det barn vi har, det barn du/jag bär och de barn som står på tur."
    Vore kul.
    Men v 14 känns såååå långt bort!
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  10. 5
    Ja oh vad svårt det är!
    Jag ska berätta för min bästa väninna nästa gång jag träffar henne. Men hon har inga egna barn så hon förstår inte riktigt utan kommer nog mer säga "kul för er".
    Sedan kanske jag berättar för en annan väninna snart, hon kommer typ hjula av glädje. Men resten tänker vi vänta med till på bröllopet. (då är jag i v 14)
    Kanske väver vi in det i våra löften typ "Jag lovar att vara en god far/mor åt det barn vi har, det barn du/jag bär och de barn som står på tur."
    Vore kul.
    Men v 14 känns såååå långt bort!
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Hej!
    Jag vill berätta för alla direkt men det är lite svårt då vi har ett barn till. Så jag tänker att vi berättar för de flesta efter vecka tolv i allafall.
    Jag har sagt det till min bästa vän bara. Men jag längtar till att få berätta!!! Speciellt när min stora vill ha ett lillasyskon så gärna.
  12. 6
    Hej!
    Jag vill berätta för alla direkt men det är lite svårt då vi har ett barn till. Så jag tänker att vi berättar för de flesta efter vecka tolv i allafall.
    Jag har sagt det till min bästa vän bara. Men jag längtar till att få berätta!!! Speciellt när min stora vill ha ett lillasyskon så gärna.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    Vilket roligt sätt att berätta er hemlighet på!!!
    Hoppas ni väljer att väva in det i äkteskapslöfterna.
    Jag var i vecka 20 när jag gifte mig. Det var inte speciellt planerat så min klänning var inte gjord för en gravid mage.
    Vi fick skjuta fram vårt bröllop fyra månader pga speciella omständigheter och var som sagt inte gravid när jag köpte min klänning. Min sömmerska hade en millimeter kvar att göra med på innsidan av klänningen (vid sömmen). Så det fixade sig
    En av mina fyra mest lyckligaste dagar...
  14. 7
    Vilket roligt sätt att berätta er hemlighet på!!!
    Hoppas ni väljer att väva in det i äkteskapslöfterna.
    Jag var i vecka 20 när jag gifte mig. Det var inte speciellt planerat så min klänning var inte gjord för en gravid mage.
    Vi fick skjuta fram vårt bröllop fyra månader pga speciella omständigheter och var som sagt inte gravid när jag köpte min klänning. Min sömmerska hade en millimeter kvar att göra med på innsidan av klänningen (vid sömmen). Så det fixade sig
    En av mina fyra mest lyckligaste dagar...
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Tror att alla kommer att gissa rätt snabbt hur det står till. Har inte gjort någon hemlighet av att vi försöker bi gravida och om jag så bara andas om att jag mår lite konstigt eller inte tänker dricka alkohol så kommer omgivningen att reagera.

    Jag har berättat för en tjej på jobbet och kommer nog att berätta för fler om jag börjar må lika illa igen som jag gjorde sist.
  16. 8
    Tror att alla kommer att gissa rätt snabbt hur det står till. Har inte gjort någon hemlighet av att vi försöker bi gravida och om jag så bara andas om att jag mår lite konstigt eller inte tänker dricka alkohol så kommer omgivningen att reagera.

    Jag har berättat för en tjej på jobbet och kommer nog att berätta för fler om jag börjar må lika illa igen som jag gjorde sist.
  17. Medlem sedan
    Dec 2004
    #9

    Jag har berättat för...

    ...två väninnor, de enda som visste att vi satsat på en 3:a. Den ena av dessa har själv barn som är exakt lika gamla som mina, och är nu gravid med 3:e så visst har hon viss del i att jag har +:at...:-)
    Annars hoppas jag att jag kan dölja graviditeten fram till semestern, för att sedan kunna ligga på jäsning i lung och ro över sommaren. Ja, vänner och familj kommer ju säkert få reda på det i sommar men inte på jobbet - hoppas jag. Å andra sidan har jag blivit jättestor om magen fort de tidigare gångerna tyvärr, så det har inte gått att dölja mer än till v 11-12. Nu hoppas jag på att dagens mode gör att det går att dölja lite längre...
  18. 9
    Jag har berättat för... ...två väninnor, de enda som visste att vi satsat på en 3:a. Den ena av dessa har själv barn som är exakt lika gamla som mina, och är nu gravid med 3:e så visst har hon viss del i att jag har +:at...:-)
    Annars hoppas jag att jag kan dölja graviditeten fram till semestern, för att sedan kunna ligga på jäsning i lung och ro över sommaren. Ja, vänner och familj kommer ju säkert få reda på det i sommar men inte på jobbet - hoppas jag. Å andra sidan har jag blivit jättestor om magen fort de tidigare gångerna tyvärr, så det har inte gått att dölja mer än till v 11-12. Nu hoppas jag på att dagens mode gör att det går att dölja lite längre...
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10

    Härligt!

    Jag tycker det är såå fint med magar, skulle vilja gifta mig med en stoor mage. (om det är en bäbis i)
    Låter som en underbar dag! Tur att klänningen inte sprack när du satt!
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  20. 10
    Härligt! Jag tycker det är såå fint med magar, skulle vilja gifta mig med en stoor mage. (om det är en bäbis i)
    Låter som en underbar dag! Tur att klänningen inte sprack när du satt!
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Vi kommer nog att försöka

    hålla på det så länge som möjligt, mest av den anledning att även om vi är väldigt glada för lilla hoppsan så betvivlar vi tyvärr att dom flesta i våran omgivning kommer att tycka det är så bra. Vi har ju redan 2 grabbar med 2 års mellanrum och det är och har varit tufft, både ekonomiskt och privat, nu blir det ju bara 21 mån mellan den yngsta grabben och bebisen och jag hade hoppats på att jag skulle hinna jobba lite innan vi försökte oss på en 3:a men nu är det som det är så nu letar jag jobb som en galning fast vem vill anställa en gravid?

    När vi vet hur det ekonomiska kommer att lösa sig så kommer vi att berätta annars väntar vi tills dom frågar.

    kram
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  22. 11
    Vi kommer nog att försöka hålla på det så länge som möjligt, mest av den anledning att även om vi är väldigt glada för lilla hoppsan så betvivlar vi tyvärr att dom flesta i våran omgivning kommer att tycka det är så bra. Vi har ju redan 2 grabbar med 2 års mellanrum och det är och har varit tufft, både ekonomiskt och privat, nu blir det ju bara 21 mån mellan den yngsta grabben och bebisen och jag hade hoppats på att jag skulle hinna jobba lite innan vi försökte oss på en 3:a men nu är det som det är så nu letar jag jobb som en galning fast vem vill anställa en gravid?

    När vi vet hur det ekonomiska kommer att lösa sig så kommer vi att berätta annars väntar vi tills dom frågar.

    kram

Liknande trådar

  1. Min hemlighet
    By Anonym bonusmamma in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 10:40
  2. Jag vet en hemlighet!
    By millan123 in forum _99 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 10:34
  3. En hemlighet..
    By MissTherre in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 17:58
  4. Jag vet en hemlighet
    By .Flingan in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 10:12
  5. hemlighet
    By super hemlig in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 08:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar