rengöring toalettstol!!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    rengöring toalettstol!!

    Ändå sedan vi köpte huset har det sett illa ut i båda toalettstolarna, på "sidorna precis i kröken" liksom. Har försökta med olika wc-rengöringsmedel men får det inte rent. Är det dags att ringa "rent hud" tro?!? Nä, skämt och sido...finns det någon som har bra tips på rengöringsmedel eller annat så vill jag ha dem!!!!
  2. 1
    rengöring toalettstol!! Ändå sedan vi köpte huset har det sett illa ut i båda toalettstolarna, på "sidorna precis i kröken" liksom. Har försökta med olika wc-rengöringsmedel men får det inte rent. Är det dags att ringa "rent hud" tro?!? Nä, skämt och sido...finns det någon som har bra tips på rengöringsmedel eller annat så vill jag ha dem!!!!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Kika in på den här sidan! Ättika fixar allt!
    www.perstorpattika.com
    MVH
  4. 2
    Kika in på den här sidan! Ättika fixar allt!
    www.perstorpattika.com
    MVH
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Prova CocaCola...

    fast kanske inte om du gillar att dricka det Häll i en flaska och låt stå, vispa runt med borsten och spola. Har du tur så har du en skinande blank toastol, annars är du ett par tior fattigare
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  6. 3
    Prova CocaCola... fast kanske inte om du gillar att dricka det Häll i en flaska och låt stå, vispa runt med borsten och spola. Har du tur så har du en skinande blank toastol, annars är du ett par tior fattigare
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Ja, vår ena toa är sliten och då fastnar kalk och *blä*

    Jag hällde i bakpulver och 24% ättika (mkt av båda, inga mått men kanske 1/2 dl bakpulver och 1,5 dl ättika) till natten, på morgonen skrubbade vi med toaborsten och sen slog vi i kokande vatten = allt borta!

    Vi hade testat flera talettmedel, bl.a. kalkosan innan utan resultat.
  8. 4
    Ja, vår ena toa är sliten och då fastnar kalk och *blä*

    Jag hällde i bakpulver och 24% ättika (mkt av båda, inga mått men kanske 1/2 dl bakpulver och 1,5 dl ättika) till natten, på morgonen skrubbade vi med toaborsten och sen slog vi i kokande vatten = allt borta!

    Vi hade testat flera talettmedel, bl.a. kalkosan innan utan resultat.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Ättika använder jag till sådan rengöring.
  10. 5
    Ättika använder jag till sådan rengöring.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Vi har en gammal ful toalett som aldrig blir riktigt fin men en sak har hjälpt bra. Riv ned galltvål på kvällen och låt stå hela natten, skrubba och spola på morgonen.
  12. 6
    Vi har en gammal ful toalett som aldrig blir riktigt fin men en sak har hjälpt bra. Riv ned galltvål på kvällen och låt stå hela natten, skrubba och spola på morgonen.
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7
    Tack för alla tips! Imorgon ska det testas med ättika! Om det inte fungerar tar vi nästa...
    Jag hoppas verkligen att den kan bli finare än vad den är!
  14. 7
    Tack för alla tips! Imorgon ska det testas med ättika! Om det inte fungerar tar vi nästa...
    Jag hoppas verkligen att den kan bli finare än vad den är!

Liknande trådar

  1. Toalettstol, vad ska man tänka på?
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 13:30
  2. por-rengöring, en sug?
    By euxmix in forum Kroppsideal
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 10:18
  3. Rengöring...
    By Annika med 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 20:05
  4. rengöring
    By JessickaK in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 19:28
  5. Matstol=toalettstol?
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 13:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar