ont i äggstock, när ha sex??
Försöker bli med barn
  1. anonymt namn
    #1

    ont i äggstock, när ha sex??

    Hallå,
    har fått ont i ena äggstocken idag - vilket jag aldrig fått innan. ¨Det gör inte jätteont men sticker lite. Lite molvärk i korsryggen. Idag är det omkring 14 dagar till förväntad mens. Flytningarna är långa och trådiga och jag kan dra dem en bra bit utan att de går sönder (men de är inte helt genomskinliga, lite vita). Jag tror alltså/hoppas att det är ägglossning på G! När bör jag ha sex??
    Hur lång tid tar det för ägget att lossna från äggstocken, tar det bara någon stund eller kan det ta nåt dygn?
    Vi hade sex i morse men nu vet jag inte om jag bör försöka igen imorgon för att "pricka rätt". Vad tror ni? Annars vänter jag kanske till i övermorgon.

    Vore kul med lite respons.
  2. 1
    ont i äggstock, när ha sex?? Hallå,
    har fått ont i ena äggstocken idag - vilket jag aldrig fått innan. ¨Det gör inte jätteont men sticker lite. Lite molvärk i korsryggen. Idag är det omkring 14 dagar till förväntad mens. Flytningarna är långa och trådiga och jag kan dra dem en bra bit utan att de går sönder (men de är inte helt genomskinliga, lite vita). Jag tror alltså/hoppas att det är ägglossning på G! När bör jag ha sex??
    Hur lång tid tar det för ägget att lossna från äggstocken, tar det bara någon stund eller kan det ta nåt dygn?
    Vi hade sex i morse men nu vet jag inte om jag bör försöka igen imorgon för att "pricka rätt". Vad tror ni? Annars vänter jag kanske till i övermorgon.

    Vore kul med lite respons.
  3. Baby 09
    #2
    Jag tror att du ska ha sex före ägglossning, men spermier överlever ju i flera dagar så om du har sex precis före eller fyra dagar före spelar ingen roll. Ett dygn efter går väl också bra så man behöver inte pricka exakt men två dygn efter kan vara för sent och sedan ju mer du närmar dig mensdag ju mer kört/säkrare period blir det.

    Hur lång tid det tar för ägget att lossna vet jag inte... Intressant fråga.
  4. 2
    Jag tror att du ska ha sex före ägglossning, men spermier överlever ju i flera dagar så om du har sex precis före eller fyra dagar före spelar ingen roll. Ett dygn efter går väl också bra så man behöver inte pricka exakt men två dygn efter kan vara för sent och sedan ju mer du närmar dig mensdag ju mer kört/säkrare period blir det.

    Hur lång tid det tar för ägget att lossna vet jag inte... Intressant fråga.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det som gör ont är när den lilla blödning som blir av att ägget släpper kommer mot slemhinnorna runt äggstocken. Så då är det en utmärkt tid att hoppa i sänghalmen. Gör ett extrahopp ikväll för säkerhets skull .
    Jag blev gravid av att ha sex en enda gång när jag hade ont i äggstocken, så det är tydligen då man ska försöka få till det.
  6. 3
    Det som gör ont är när den lilla blödning som blir av att ägget släpper kommer mot slemhinnorna runt äggstocken. Så då är det en utmärkt tid att hoppa i sänghalmen. Gör ett extrahopp ikväll för säkerhets skull .
    Jag blev gravid av att ha sex en enda gång när jag hade ont i äggstocken, så det är tydligen då man ska försöka få till det.

Liknande trådar

  1. ont mot vänster äggstock
    By Anonym in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 17:35
  2. Obehagskänsla vid äggstock
    By Gingsan in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 19:28
  3. Ont i äggstock
    By marie69a in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 18:47
  4. öm äggstock
    By MYZOXE! in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 15:16
  5. Gravid med en äggstock?
    By sara_al in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar