Slåss era??
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Slåss era??

    Har en liten ljuvlig kille som går på dagis, älskar det och verkar trivas ganska gott med livet. Men... när vi har honom i famnen och kanske gosar lite, börjar han slå oss med öppen hand i ansiktet, och så skrattar han. Det är värre för min man än för mig, för grabben slutar när jag säger till på skarpen. Är det trots, tester eller vad?? Han ber om förlåtelse när vi säger till honom att göra det, men han begriper nog inte riktigt vad han gör. Andsra barn kan han slå till när de bråkar om leksaker på dagis eller så. Då får han skäll, men det känns ändå mer "naturligt". Har någon samma erfarenhet?

    Viktoria
  2. 1
    Slåss era?? Har en liten ljuvlig kille som går på dagis, älskar det och verkar trivas ganska gott med livet. Men... när vi har honom i famnen och kanske gosar lite, börjar han slå oss med öppen hand i ansiktet, och så skrattar han. Det är värre för min man än för mig, för grabben slutar när jag säger till på skarpen. Är det trots, tester eller vad?? Han ber om förlåtelse när vi säger till honom att göra det, men han begriper nog inte riktigt vad han gör. Andsra barn kan han slå till när de bråkar om leksaker på dagis eller så. Då får han skäll, men det känns ändå mer "naturligt". Har någon samma erfarenhet?

    Viktoria
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Simon har haft en sådan period, men den har gått över. Men jag känner så väl igen det du beskriver. Vi gjorde på samma sätt, poängterade att vi inte accepterade beteendet och så fick han säga förlåt. Tror att det är en del av gräns testandet.
  4. 2
    Simon har haft en sådan period, men den har gått över. Men jag känner så väl igen det du beskriver. Vi gjorde på samma sätt, poängterade att vi inte accepterade beteendet och så fick han säga förlåt. Tror att det är en del av gräns testandet.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3
    Gustav har slagits mycket. Det var hemskt och vi försökte olika sätt. Tillslut bara slutade han så det var väl någon typ av fas han gick igenom men fy tusan vad det var tufft!

    KRAM
  6. 3
    Gustav har slagits mycket. Det var hemskt och vi försökte olika sätt. Tillslut bara slutade han så det var väl någon typ av fas han gick igenom men fy tusan vad det var tufft!

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Lilla B var riktig knuffare och bangare. Men det var under den perioden jag fortfarnade var hemma med henne. Vår taktik var att inte säga "nej gör inte så nu ska du säga förlåt" utan vi talade istället om för henne vad hon skulle göra, "Klappa fint" samtidigt som vi själva visade henne och klappade henne fint på kinden.
    Den här typen av slag och bit brukar ju i de flesta fall vara ett tecken på kärlek. Dig tycker jag så mycket om undra hur jag talar om det.
    För Lilla B's del gick det över och vidare åt det andra hållet att hon när hon började på förskolan bara ville krama alla som kom i hennes väg.
    Lycka till!
  8. 4
    Lilla B var riktig knuffare och bangare. Men det var under den perioden jag fortfarnade var hemma med henne. Vår taktik var att inte säga "nej gör inte så nu ska du säga förlåt" utan vi talade istället om för henne vad hon skulle göra, "Klappa fint" samtidigt som vi själva visade henne och klappade henne fint på kinden.
    Den här typen av slag och bit brukar ju i de flesta fall vara ett tecken på kärlek. Dig tycker jag så mycket om undra hur jag talar om det.
    För Lilla B's del gick det över och vidare åt det andra hållet att hon när hon började på förskolan bara ville krama alla som kom i hennes väg.
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Slåss...
    By Queen82 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 22:06
  2. Hon slåss...
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 17:11
  3. slåss?
    By rhododendron in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 23:54
  4. Att slåss eller inte slåss (långt)
    By salvia in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 17:46
  5. Han slåss!
    By Karin m I&O in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar