Hälsning från oss
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Hälsning från oss

    Hej på er! Jag ser att det inte är så mycket "trafik" här just nu och jag antar att ni alla, i likhet med oss, tillbringar en massa tid ute i det fina vädret! Ja, mestadels fina vädret då - i helgen var det regnigt, men för delen med det var jag lyckades tjata på maken att slutligen lägga ut alla de fotoalbum jag gjort varje månad på vår hemsida (den uppdaterades senast i september förra året). Nu är det gjort - vill ni ser hur vi har det, och hur Jet ser ut numera, så är adressen http://reimhult.se/Zurich (och det är alltså över 30 nya album, men scrollar ni längst ner på fotoalbumsidan så hittar ni de senaste albumen där).
    Vi har bara en och en halv vecka kvar till semestern - Grekland hägrar! - och det känns alldeles underbart. Det blir vår första riktiga semester på två år, så vi ämnar njuta i fulla drag. Jet har blivit en riktig busunge, som allt som oftast provocerar sin storebror genom att dra i honom, slå på honom, köra tågvagnar och lok över honom.... och storebror är ett under av tålamod för det mesta, men Jet får sig ju en och annan känga. Jag vågar inte tänka på vad som komma skall... :-) Till de ord som Jet kan hör "lok" och "tåg" (ja, han är STOR tågfantast) och häromdagen upptäckte vi att han faktiskt frågar specifikt över att få vissa böcker lästa för sig, eller går om hämtar böcker och talar om att han vill läsa "ba-pappa" (Barbapapa) och "Mammamy" (Mamma Mu). För närvarande är han ständigt full av blåmärken och skavsår eftersom han försöker springa (gå är ju trist...) lika fort som storebror och klättra och klänga på samma ställen. Det lyckas ju inte riktigt så bra som han hoppas (storebror är 3 år), därav blåmärken och skrapsåren. Tydligen är det samma sak på dagis - där rapporterar de att de måste hålla ögonen på Jet supernoga när de leker ute på gården, för han springer iväg till rutschkanorna och åker ner själv - på mage med huvudet före. Full fart, alltså - men mestadels bra humör, vilket är underbart.
    kram på er!
    /Camilla
  2. 1
    Hälsning från oss Hej på er! Jag ser att det inte är så mycket "trafik" här just nu och jag antar att ni alla, i likhet med oss, tillbringar en massa tid ute i det fina vädret! Ja, mestadels fina vädret då - i helgen var det regnigt, men för delen med det var jag lyckades tjata på maken att slutligen lägga ut alla de fotoalbum jag gjort varje månad på vår hemsida (den uppdaterades senast i september förra året). Nu är det gjort - vill ni ser hur vi har det, och hur Jet ser ut numera, så är adressen http://reimhult.se/Zurich (och det är alltså över 30 nya album, men scrollar ni längst ner på fotoalbumsidan så hittar ni de senaste albumen där).
    Vi har bara en och en halv vecka kvar till semestern - Grekland hägrar! - och det känns alldeles underbart. Det blir vår första riktiga semester på två år, så vi ämnar njuta i fulla drag. Jet har blivit en riktig busunge, som allt som oftast provocerar sin storebror genom att dra i honom, slå på honom, köra tågvagnar och lok över honom.... och storebror är ett under av tålamod för det mesta, men Jet får sig ju en och annan känga. Jag vågar inte tänka på vad som komma skall... :-) Till de ord som Jet kan hör "lok" och "tåg" (ja, han är STOR tågfantast) och häromdagen upptäckte vi att han faktiskt frågar specifikt över att få vissa böcker lästa för sig, eller går om hämtar böcker och talar om att han vill läsa "ba-pappa" (Barbapapa) och "Mammamy" (Mamma Mu). För närvarande är han ständigt full av blåmärken och skavsår eftersom han försöker springa (gå är ju trist...) lika fort som storebror och klättra och klänga på samma ställen. Det lyckas ju inte riktigt så bra som han hoppas (storebror är 3 år), därav blåmärken och skrapsåren. Tydligen är det samma sak på dagis - där rapporterar de att de måste hålla ögonen på Jet supernoga när de leker ute på gården, för han springer iväg till rutschkanorna och åker ner själv - på mage med huvudet före. Full fart, alltså - men mestadels bra humör, vilket är underbart.
    kram på er!
    /Camilla
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Åh, vad skönt med

    semester för er! Hoppas ni får det riktigt bra och mysigt!

    Här läses det och läses böcker hela tiden om vi är inomhus om Miranda får välja. Ute så knatar hon iväg åt lekplatshållet. "Goda" (groda) är det senaste ordet här.

    Hon är inne i en intensvi klättringsfas, men ändå ganska försiktig, men hon har ju fått bulor och blåmärken ändå.

    Ha det gott! /kram Lima
  4. 2
    Åh, vad skönt med semester för er! Hoppas ni får det riktigt bra och mysigt!

    Här läses det och läses böcker hela tiden om vi är inomhus om Miranda får välja. Ute så knatar hon iväg åt lekplatshållet. "Goda" (groda) är det senaste ordet här.

    Hon är inne i en intensvi klättringsfas, men ändå ganska försiktig, men hon har ju fått bulor och blåmärken ändå.

    Ha det gott! /kram Lima

Liknande trådar

  1. Hälsning från Rom
    By Tilda17 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 13:45
  2. En hälsning från oss!
    By mini me in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 15:53
  3. Hälsning från HiB:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 22:55
  4. hälsning från mig
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 20:17
  5. en hälsning från mig
    By flexi in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar