Världens sämsta mamma!
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Världens sämsta mamma!

    I dag gjorde jag vad man verkligen inte får göra...jag slumrade till i soffan när jag satt med Neo i knäet. Jag kan inte ha sovit mer en en minut, max, men när jag tittade upp var Neo på väg att åla sig ur mitt grepp. Innan jag lyckades få tag på honom hade han glidit ner längs mina ben. När han kom ner på golvet föll han åt sidan och slog huvudet i soffbordet.
    I ca 30 sekunder skrek han hysteriskt i min famn, sedan tittade han upp på mig och log medan tårarna glittrade i ögonfransarna. När jag såg att allt gått bra började jag pussa honom i hela ansiktet i rena lättnaden, då började han skratta...min älskade lilla plutt!

    Nu har han ett röd-blått streck från yterkanten av högra ögat och en bra bit upp mot huvudet. Han verkar inte ha ont av det och är sitt vanliga underbara jag...men hans mamma har så dåligt samvete att det känns som om hon ska kräkas.
    Never underestimate the predictability of stupidity.
  2. 1
    Världens sämsta mamma! I dag gjorde jag vad man verkligen inte får göra...jag slumrade till i soffan när jag satt med Neo i knäet. Jag kan inte ha sovit mer en en minut, max, men när jag tittade upp var Neo på väg att åla sig ur mitt grepp. Innan jag lyckades få tag på honom hade han glidit ner längs mina ben. När han kom ner på golvet föll han åt sidan och slog huvudet i soffbordet.
    I ca 30 sekunder skrek han hysteriskt i min famn, sedan tittade han upp på mig och log medan tårarna glittrade i ögonfransarna. När jag såg att allt gått bra började jag pussa honom i hela ansiktet i rena lättnaden, då började han skratta...min älskade lilla plutt!

    Nu har han ett röd-blått streck från yterkanten av högra ögat och en bra bit upp mot huvudet. Han verkar inte ha ont av det och är sitt vanliga underbara jag...men hans mamma har så dåligt samvete att det känns som om hon ska kräkas.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Nja, jag tror inte det där ens kvalificerar dig till 10itopp för världens sämsta mamma Det är ju sååå lätt hänt. Jag har själv legat och slumrat medan mellankillen fick spela tvspel en vanlig måndag. Trött är man ju!

    vilken tur det gick bra ändå!

    KRAM
  4. 2
    Nja, jag tror inte det där ens kvalificerar dig till 10itopp för världens sämsta mamma Det är ju sååå lätt hänt. Jag har själv legat och slumrat medan mellankillen fick spela tvspel en vanlig måndag. Trött är man ju!

    vilken tur det gick bra ändå!

    KRAM
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Jag har rivit ner en tavla i huvudet på Bastian...
  6. 3
    Jag har rivit ner en tavla i huvudet på Bastian...
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Men usch, förstår att du har dåligt samvete!! Men nån dålig mamma är du INTE för det är ju så himla lätt hänt när man är så trött som man ju blir när man inte får sova ordentligt... vilken tur att det gick bra iaf, du får trösta dig med det! Kram!!
  8. 4
    Men usch, förstår att du har dåligt samvete!! Men nån dålig mamma är du INTE för det är ju så himla lätt hänt när man är så trött som man ju blir när man inte får sova ordentligt... vilken tur att det gick bra iaf, du får trösta dig med det! Kram!!
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Igår klättrade Felix ur badbaljan och slog i huvudet lätt. De gick som i slowmotion men hade jag släppt taget om de oljiga blötdjuret så hade de gått värre och fortare kan jag säga! Satt i en ställning där de inte bara var att håva in fisen.

    Tror vi alla har/nångång kommer gjort/göra saker man inte "ska" göra.

    Kramisar
  10. 5
    Igår klättrade Felix ur badbaljan och slog i huvudet lätt. De gick som i slowmotion men hade jag släppt taget om de oljiga blötdjuret så hade de gått värre och fortare kan jag säga! Satt i en ställning där de inte bara var att håva in fisen.

    Tror vi alla har/nångång kommer gjort/göra saker man inte "ska" göra.

    Kramisar
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    NEJ! Du är inte världens sämsta mamma, saker händer så himla lätt. Jag råkade smälla in Dinas huvud i dörrkarmen när jag bar henne i sjalen, vet hur du känner, men försök att bara släppa det.

    KRAM!
  12. 6
    NEJ! Du är inte världens sämsta mamma, saker händer så himla lätt. Jag råkade smälla in Dinas huvud i dörrkarmen när jag bar henne i sjalen, vet hur du känner, men försök att bara släppa det.

    KRAM!
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Tack allihop!

    Det är klart att jag vet att jag inte är den enda som råkat ut för sådana här saker, men man känner sig som en usling när det väl händer.
    Skönt att kunna skriva av sig den värsta ångesten utan att folk biter huvudet av en

    Strecket syns fortfarande men har nu antagit en ljusrosa nyans.
  14. 7
    Tack allihop!

    Det är klart att jag vet att jag inte är den enda som råkat ut för sådana här saker, men man känner sig som en usling när det väl händer.
    Skönt att kunna skriva av sig den värsta ångesten utan att folk biter huvudet av en

    Strecket syns fortfarande men har nu antagit en ljusrosa nyans.

Liknande trådar

  1. Jag är världens sämsta mamma....
    By pinja in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 13:42
  2. Jag är världens sämsta mamma
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 17:48
  3. Jag är världens sämsta mamma
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 09:34
  4. Jag är världens sämsta mamma......
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 06:02
  5. Världens sämsta mamma...
    By Wondergirl in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar