Utsättning Sobril?
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Utsättning Sobril?

    Nin som haft svårt att sluta med Sobril? Abstinensbesvär? Hur yttrade det sig?

    Jag har helt plötsligt blivit darrig och fått svårt att sova, krypningar i kroppen osv efter att helt ha slutat med Sobril i fredags. Kan det hänga ihop, eller är det mina andra medicin (primperan) som spökar?
  2. 1
    Utsättning Sobril? Nin som haft svårt att sluta med Sobril? Abstinensbesvär? Hur yttrade det sig?

    Jag har helt plötsligt blivit darrig och fått svårt att sova, krypningar i kroppen osv efter att helt ha slutat med Sobril i fredags. Kan det hänga ihop, eller är det mina andra medicin (primperan) som spökar?
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Hej

    Bra att sluta m Sobril som lätt blir ett beroende även om det är en utmärkt medicin i kortare perioder. Avråder bestämt från ett plötsligt utsättande, trappa istället ner långsamt långsamt över flera veckor, då har du absolut störst möjliget att lyckas. Beroende på dygnsdos gör man ett schema där man minskar var tredje dag. Vet ju inte hur din dos varit eller hur länge du använt tabletterna
  4. 2
    Hej

    Bra att sluta m Sobril som lätt blir ett beroende även om det är en utmärkt medicin i kortare perioder. Avråder bestämt från ett plötsligt utsättande, trappa istället ner långsamt långsamt över flera veckor, då har du absolut störst möjliget att lyckas. Beroende på dygnsdos gör man ett schema där man minskar var tredje dag. Vet ju inte hur din dos varit eller hur länge du använt tabletterna
  5. anonymt namn
    #3

    Jag har...

    bara ätit vid behov, men på sista tiden har det kunnat bli 20-40 mg/dag (2-4 tabletter). Tror du att det kan ha att göra med mina darrningar och sömnsvårigheter?
    Tidigare har jag bara ätit nån tablett ibland, och då har det aldrig varit nåt problem...
  6. 3
    Jag har... bara ätit vid behov, men på sista tiden har det kunnat bli 20-40 mg/dag (2-4 tabletter). Tror du att det kan ha att göra med mina darrningar och sömnsvårigheter?
    Tidigare har jag bara ätit nån tablett ibland, och då har det aldrig varit nåt problem...
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Om du ätit 30 mg/dag i snitt, så börja med att gå ner till 20 i 3-4 dgr, sen 10 mg lika många, sen 5 osv. Man kan få alla möjliga utsättningssymtom:ökad ångest, darrningar, sjukdomskänsla, svettningar, sömnstörningar osv. Jag vet vad jag talar om, både som patient och sjuksköterska... Jobbigast brukar vara i början och sen såklart de sista tabletterna.
  8. 4
    Om du ätit 30 mg/dag i snitt, så börja med att gå ner till 20 i 3-4 dgr, sen 10 mg lika många, sen 5 osv. Man kan få alla möjliga utsättningssymtom:ökad ångest, darrningar, sjukdomskänsla, svettningar, sömnstörningar osv. Jag vet vad jag talar om, både som patient och sjuksköterska... Jobbigast brukar vara i början och sen såklart de sista tabletterna.

Liknande trådar

  1. utsättning
    By alfva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 19:55
  2. utsättning
    By alfva in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 07:58
  3. utsättning
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 17:41
  4. Utsättning av medicin
    By caffellatte in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 12:19
  5. Efexor - utsättning.
    By Daga in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 20:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar