Ang. skolstarten
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Ang. skolstarten

    Vilket datum börjar era 02r i skolan.
    Vi har skolstart den 11 augusti!
    Passar inte oss alls kan jag säga. Då är vi fortfarande på semester.
  2. 1
    Ang. skolstarten Vilket datum börjar era 02r i skolan.
    Vi har skolstart den 11 augusti!
    Passar inte oss alls kan jag säga. Då är vi fortfarande på semester.
  3. Åsa m A, M & Klara
    #2
    Här börjar de den 19 augusti. Blir långt sommarlov i år eftersom de slutar redan d 5 juni!!
  4. 2
    Här börjar de den 19 augusti. Blir långt sommarlov i år eftersom de slutar redan d 5 juni!!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Deb 20:e augusti börjar Emelia.
    Bi med Em nov02 & Na mars04 & Mi maj09
    Och lilla 4:an i magen bf slutet av april-12

    Bloggar om Fjärde resan på http://lindal.blogg.se/denfjarderesan/
  6. 3
    Deb 20:e augusti börjar Emelia.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    19 augusti börjar vi. 11:e låter jättetidigt! Är det inskolning innan uppropet då?
  8. 4
    19 augusti börjar vi. 11:e låter jättetidigt! Är det inskolning innan uppropet då?
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Jo, jag antar att det är inskolning. Har inte kollat så noga eftersom vi ändå inte kan börja så tidigt. Men vi ska på skolbesök imorgon så då får jag fråga.
    Kanske de som bor här i området inte åker på semester. Vad vet jag. Men jag tyckte oxå att det va tidigt. Speciellt när man får veta det så sent, när semestern redan e bokad och betald.
  10. 5
    Jo, jag antar att det är inskolning. Har inte kollat så noga eftersom vi ändå inte kan börja så tidigt. Men vi ska på skolbesök imorgon så då får jag fråga.
    Kanske de som bor här i området inte åker på semester. Vad vet jag. Men jag tyckte oxå att det va tidigt. Speciellt när man får veta det så sent, när semestern redan e bokad och betald.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    20 Augusti börjar vi....
  12. 6
    20 Augusti börjar vi....
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Skolan börjar den 18/8 men man kan börja på fritids den 13/8. Hos oss är det planeringsdagar 11-12/8 och Sofia kan gå på dagis till och med den 8/8.
  14. 7
    Skolan börjar den 18/8 men man kan börja på fritids den 13/8. Hos oss är det planeringsdagar 11-12/8 och Sofia kan gå på dagis till och med den 8/8.
  15. Åsa m A&E
    #8
    21e. 11e var tidigt. Kanske är det inskolning på fritids innan skolan börjar?

    Hos oss lägger de alltid ut nästa års skoltider på kommunenshemsida så kolla där om det är inskolning eller terminstart. Borde stå.
    Iofs så har förskoleklass barnen inte skolplikt så du måste inte ansöka om ledighet som i skolan sedan men det är ju strunt att missa upprop och den första tiden då "gruppen" formas.

    (tips oxå framöver att alltid kolla terminstiderna innan semesterplanering, inte lätt man med en grabb i 3an så har vi gjort alla misstag och lärt oss att föräldraansvaret/ att ha koll kräver sin man)
  16. 8
    21e. 11e var tidigt. Kanske är det inskolning på fritids innan skolan börjar?

    Hos oss lägger de alltid ut nästa års skoltider på kommunenshemsida så kolla där om det är inskolning eller terminstart. Borde stå.
    Iofs så har förskoleklass barnen inte skolplikt så du måste inte ansöka om ledighet som i skolan sedan men det är ju strunt att missa upprop och den första tiden då "gruppen" formas.

    (tips oxå framöver att alltid kolla terminstiderna innan semesterplanering, inte lätt man med en grabb i 3an så har vi gjort alla misstag och lärt oss att föräldraansvaret/ att ha koll kräver sin man)
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    ja, får ha koll nästa gång. Men oavsett om jag visste eller inte så hade jag inte kunnat va hemma tidigare. Det gick absolut inte. Får väll hoppas på att det blir fler eftersläntare.
  18. 9
    ja, får ha koll nästa gång. Men oavsett om jag visste eller inte så hade jag inte kunnat va hemma tidigare. Det gick absolut inte. Får väll hoppas på att det blir fler eftersläntare.
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Lååååååångt sommarlov här

    De slutar nästa vecka, på fredagen, alltså den 6/6 och börjar inte förrän den 20/8!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  20. 10
    Lååååååångt sommarlov här De slutar nästa vecka, på fredagen, alltså den 6/6 och börjar inte förrän den 20/8!
  21. Medlem sedan
    Sep 1998
    #11
    Här börjar dom den 19/8. Undrar när eran skola går på sommarlov. Våran har avslutning 10/6 i år.
  22. 11
    Här börjar dom den 19/8. Undrar när eran skola går på sommarlov. Våran har avslutning 10/6 i år.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    4 augusti!!! (lite väääl tidigt för oss)
  24. 12
    4 augusti!!! (lite väääl tidigt för oss)

Liknande trådar

  1. Hur har det gått med skolstarten?
    By Monica med 3 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 12:37
  2. 10 kg sen skolstarten:)
    By LottaJ in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 09:14
  3. Skolstarten närmar sig.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 20:23
  4. Fråga om skolstarten!
    By anonymt namn in forum Skolbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 15:02
  5. Skolstarten är över (långt !)
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar