Nappflaskor
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Nappflaskor

    Lite oviktig fråga kanske men gick och funderade på hur ni rengör barnets nappflaskor.

    1. Diskar ni för hand eller i diskmaskin?
    2. Hur gör ni med själva nappen?
    3. Använder ni nappflaskställ?
  2. 1
    Nappflaskor Lite oviktig fråga kanske men gick och funderade på hur ni rengör barnets nappflaskor.

    1. Diskar ni för hand eller i diskmaskin?
    2. Hur gör ni med själva nappen?
    3. Använder ni nappflaskställ?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    1. Diskar ni för hand eller i diskmaskin? Jag diskar flaskorna i diskmasken.

    2. Hur gör ni med själva nappen? Tvättar rent under rinnande vatten med en liten klick diskmedel i. Ibland kokar jag upp dem också.

    3. Använder ni nappflaskställ? Nej, har aldrig haft det.
  4. 2
    1. Diskar ni för hand eller i diskmaskin? Jag diskar flaskorna i diskmasken.

    2. Hur gör ni med själva nappen? Tvättar rent under rinnande vatten med en liten klick diskmedel i. Ibland kokar jag upp dem också.

    3. Använder ni nappflaskställ? Nej, har aldrig haft det.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Jag diskar flaskorna för hand, napparna precis som du under rinnande vatten. Har aldrig haft nappflaskställ, men jag har överlevt ändå Kokar både flaskor och nappar nån gång ibland, när jag kokar äldre tjejens nappar
  6. 3
    Jag diskar flaskorna för hand, napparna precis som du under rinnande vatten. Har aldrig haft nappflaskställ, men jag har överlevt ändå Kokar både flaskor och nappar nån gång ibland, när jag kokar äldre tjejens nappar
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Handdiskar alltid, eftersom vi inte har någon diskmaskin. Ibland har jag inget diskmedel på nappen. Beror på hur smutsig den är. Har inget nappflaskställ, men innan vi visste så mycket om att ha bebis, köpte vi en speciell diskborste till nappflaskor, som vi aldrig använt.
  8. 4
    Handdiskar alltid, eftersom vi inte har någon diskmaskin. Ibland har jag inget diskmedel på nappen. Beror på hur smutsig den är. Har inget nappflaskställ, men innan vi visste så mycket om att ha bebis, köpte vi en speciell diskborste till nappflaskor, som vi aldrig använt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Diskar i maskinen alla delar kokar med jämna mellanrum tillsammans med nappar bitringar
  10. 5
    Diskar i maskinen alla delar kokar med jämna mellanrum tillsammans med nappar bitringar
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Jag diskar också alla delar i maskinen . Behöver man verkligen koka om man diskar i maskin?
  12. 6
    Jag diskar också alla delar i maskinen . Behöver man verkligen koka om man diskar i maskin?
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Maskinen går väl inte upp i 100 grader så vill manha det sterilt emellanåt så kan man ju koka. Jag brukiar göra det speciellt när det är sjukdom och förkylningar i huset.
    Hur blir napparna om man diskar dem i ? diskmaskinen? Håller de formen lika bra somvid handdisk?
  14. 7
    Maskinen går väl inte upp i 100 grader så vill manha det sterilt emellanåt så kan man ju koka. Jag brukiar göra det speciellt när det är sjukdom och förkylningar i huset.
    Hur blir napparna om man diskar dem i ? diskmaskinen? Håller de formen lika bra somvid handdisk?
  15. Medlem sedan
    May 2007
    #8
    ja vi diskar för hand, med en flaskborste känns som man kommer åt bättre då o nappen tar jag ur såklart o diskar den med, kokar ofta!
    nej inget flaskställ..den får stå o själv torka i disk stället...
  16. 8
    ja vi diskar för hand, med en flaskborste känns som man kommer åt bättre då o nappen tar jag ur såklart o diskar den med, kokar ofta!
    nej inget flaskställ..den får stå o själv torka i disk stället...
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9
    Vi diskar rubbet i maskinen och napparna håller formen utan problem (har bara Esska-nappar). Sen ställer vi dom i flaskstället så de torkar ur ordentligt.
  18. 9
    Vi diskar rubbet i maskinen och napparna håller formen utan problem (har bara Esska-nappar). Sen ställer vi dom i flaskstället så de torkar ur ordentligt.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Men är det inte så att saker blir sterila redan i 65 grader när man diskar i maskin? Eller är det jag som har drömt

    Vi har Dr Brown-flaska, och i alla fall dom napparna ska tåla maskindisk .
  20. 10
    Men är det inte så att saker blir sterila redan i 65 grader när man diskar i maskin? Eller är det jag som har drömt

    Vi har Dr Brown-flaska, och i alla fall dom napparna ska tåla maskindisk .
  21. Medlem sedan
    Mar 2008
    #11
    Jag diskar både nappar och flaskor för hand, sen kokar vi napparna nån gång ibland (inte så hysteriskt ofta som när hon var liten). Tror dom är gamla nog nu för att vänja sig vid lite "skit" Har ett vanligt diskställ som dom får stå upp och ner i torka och än så länge har hon inte varit sjuk.
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  22. 11
    Jag diskar både nappar och flaskor för hand, sen kokar vi napparna nån gång ibland (inte så hysteriskt ofta som när hon var liten). Tror dom är gamla nog nu för att vänja sig vid lite "skit" Har ett vanligt diskställ som dom får stå upp och ner i torka och än så länge har hon inte varit sjuk.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Diskar alla delar i diskmaskin. Kokar med jämna mellanrum. Har flaskställ som vi hänger flaskan i när Mathilda precis har ätit o vi har sköljt ur den direkt, så får den torka där.
  24. 12
    Diskar alla delar i diskmaskin. Kokar med jämna mellanrum. Har flaskställ som vi hänger flaskan i när Mathilda precis har ätit o vi har sköljt ur den direkt, så får den torka där.
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    Nä helt sterilt då är det kokpunkten som gäller. Är likadant när man tvättar kläder. Nerkräkta saker blir inte helt rena vid 60 gader. Det krävs minst 80 har jag för mig.
  26. 13
    Nä helt sterilt då är det kokpunkten som gäller. Är likadant när man tvättar kläder. Nerkräkta saker blir inte helt rena vid 60 gader. Det krävs minst 80 har jag för mig.
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14
    Nu hittade jag, så här står det om våran maskin: "Diskar du nappflaskor blir de helt bakteriefria med intensivprogrammet som diskar dem i 75 °C." Läste något liknande i någon folder på bvc också (om flaskmatning)
  28. 14
    Nu hittade jag, så här står det om våran maskin: "Diskar du nappflaskor blir de helt bakteriefria med intensivprogrammet som diskar dem i 75 °C." Läste något liknande i någon folder på bvc också (om flaskmatning)
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    1. Diskar ni för hand eller i diskmaskin?
    Har Dr.Brown flaskor så jag diskar flaskan, "pinnen" och ringen i maskin. Den gula gummidelen samt nappen diskas för hand med diskmedel och en mini-flaskborste i den gula gummidelens hål.

    2. Hur gör ni med själva nappen?
    Napparna och den gula delen kokar jag efter handdisk. Gör det en gång per dag, tycker inte de blir riktigt rena annars, men jag är ju lite knäpp när det gäller sånt..

    3. Använder ni nappflaskställ? Nej, de står bra i diskstället efter maskindisk.
  30. 15
    1. Diskar ni för hand eller i diskmaskin?
    Har Dr.Brown flaskor så jag diskar flaskan, "pinnen" och ringen i maskin. Den gula gummidelen samt nappen diskas för hand med diskmedel och en mini-flaskborste i den gula gummidelens hål.

    2. Hur gör ni med själva nappen?
    Napparna och den gula delen kokar jag efter handdisk. Gör det en gång per dag, tycker inte de blir riktigt rena annars, men jag är ju lite knäpp när det gäller sånt..

    3. Använder ni nappflaskställ? Nej, de står bra i diskstället efter maskindisk.
  31. Medlem sedan
    Jan 2007
    #16
    Vad bra!
  32. 16
    Vad bra!

Liknande trådar

  1. Nappflaskor?
    By hekr in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 19:23
  2. www.nappflaskor.se
    By MammaHbg in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 17:46
  3. nappflaskor
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 18:50
  4. nappflaskor
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 10:23
  5. nappflaskor
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 10:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar