Vi ska flytta!
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Vi ska flytta!

    Äntligen flyttar vi från landet lite närmare stan. Kortare pendling för min sambo och en mer lätthanterlig tomt. Pappren är påskrivna för nya huset. Nu håller vi på och städar, rensar, röjer och pratar med mäklare för vår egen husförsäljning...mycket att göra!
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Vi ska flytta! Äntligen flyttar vi från landet lite närmare stan. Kortare pendling för min sambo och en mer lätthanterlig tomt. Pappren är påskrivna för nya huset. Nu håller vi på och städar, rensar, röjer och pratar med mäklare för vår egen husförsäljning...mycket att göra!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Spännande! Vart bär det hän nu då? Själva trivs vi ute på landet. Fast iofs bor vi på bonnvichan men vi har bara 20 min in till stan. Då kan man få det bästa av allt. 1 timmes bilresa in till sthlm. Aldeles lagom alltså. Däremot bor vi lite trångt, vi kanske får se oss om efter något större om jag någonsin får fast jobb vill säga. Inte många erbjuder fast numer verkar det som.
  4. 2
    Spännande! Vart bär det hän nu då? Själva trivs vi ute på landet. Fast iofs bor vi på bonnvichan men vi har bara 20 min in till stan. Då kan man få det bästa av allt. 1 timmes bilresa in till sthlm. Aldeles lagom alltså. Däremot bor vi lite trångt, vi kanske får se oss om efter något större om jag någonsin får fast jobb vill säga. Inte många erbjuder fast numer verkar det som.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Vad kul! Vad har ni köpt för hus? När går flyttlasset?
  6. 3
    Vad kul! Vad har ni köpt för hus? När går flyttlasset?
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Det blir kedjehus med liten behändig tomt på 250 kvm (nu har vi närmare 2 000 kvm), helt inflyttningsklart (inga renoveringsbehov, puh!) och vi flyttar i augusti!
  8. 4
    Det blir kedjehus med liten behändig tomt på 250 kvm (nu har vi närmare 2 000 kvm), helt inflyttningsklart (inga renoveringsbehov, puh!) och vi flyttar i augusti!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Sambon har 2.5 - 3 tim pendlande varje dag till Stockholm då hans jobb flyttat så han var lite less på att så många timmar gick till det istället för att umgås med sin familj. Nu flyttar vi så pass nära att det blir 25 min till Sthlm med goda kommunikationer och nära till jobb och vänner! Men vi har grönområden runt knuten ändå och det känns bra, fast vårt nya kedjehus kostar ca 1,2 milj MER än vad vi får ut för vårt gamla hus...så det kommer ju märkas på ekonomin.

    Vi kommer att bo på cirka 99 kvm + biyta som kan användas som arbetsrum! Känns skönt att kunna stänga dörren till ett arbetsrum efter att ha haft skrivbordet med datorer och räkningspärmar och div pappershögar, i vardagsrummet jämt.

    Inte många erbjuder "fast tjänst" längre, de vill kalla anställningsformerna för massa annat , men de flesta anställnigar räknas ändå om man vill ta lån, såvida de inte är helt uppenbart att de tar slut ett visst datum med noll chans till förlängning...
  10. 5
    Sambon har 2.5 - 3 tim pendlande varje dag till Stockholm då hans jobb flyttat så han var lite less på att så många timmar gick till det istället för att umgås med sin familj. Nu flyttar vi så pass nära att det blir 25 min till Sthlm med goda kommunikationer och nära till jobb och vänner! Men vi har grönområden runt knuten ändå och det känns bra, fast vårt nya kedjehus kostar ca 1,2 milj MER än vad vi får ut för vårt gamla hus...så det kommer ju märkas på ekonomin.

    Vi kommer att bo på cirka 99 kvm + biyta som kan användas som arbetsrum! Känns skönt att kunna stänga dörren till ett arbetsrum efter att ha haft skrivbordet med datorer och räkningspärmar och div pappershögar, i vardagsrummet jämt.

    Inte många erbjuder "fast tjänst" längre, de vill kalla anställningsformerna för massa annat , men de flesta anställnigar räknas ändå om man vill ta lån, såvida de inte är helt uppenbart att de tar slut ett visst datum med noll chans till förlängning...
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Gravid, sjukskriven och husförsäljning...det var visst ganska jobbigt.
    Igår var mäklaren här och fotade och det var ju en hel del förberedelser: städa/rensa/flytta undan för fotona.

    Sen blir det visning, och inför den är det ännu mer att städa (dammiga fönster syns ju inte på foto, men desto mer på visning) och rensa ännu mer (så man kan stoppa in näsan i garaget och ta en titt) . Ska bli så skönt när allt är över och vi har flyttat till nya huset i aug! Sen ska jag inte flytta på tio år. Minst!

    Ha det så fint i sommarvärmen!
  12. 6
    Gravid, sjukskriven och husförsäljning...det var visst ganska jobbigt.
    Igår var mäklaren här och fotade och det var ju en hel del förberedelser: städa/rensa/flytta undan för fotona.

    Sen blir det visning, och inför den är det ännu mer att städa (dammiga fönster syns ju inte på foto, men desto mer på visning) och rensa ännu mer (så man kan stoppa in näsan i garaget och ta en titt) . Ska bli så skönt när allt är över och vi har flyttat till nya huset i aug! Sen ska jag inte flytta på tio år. Minst!

    Ha det så fint i sommarvärmen!
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Åh vad kul att

    ni fick tag på ett hus tillsist. Hoppas det blir bra där och att försäljningen av ert nuvarande går bra.
  14. 7
    Åh vad kul att ni fick tag på ett hus tillsist. Hoppas det blir bra där och att försäljningen av ert nuvarande går bra.
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Inte avundsjuk
    Usch ja gravid o sjukskriven, jag har varit förkyld o hostig av o till i 4 veckor o blev sjukskriven en vecka nu med hostmedicino pencillin (blä)
    Väntar provsvar på måndag på tester de gjorde.
    Huga att behöva flytta mitt i det....
    Men sen får ni fint o närmare minns jag att du skrev.
    Har du vänner i närheten då?
    Önskar dig all lycka till med flytt o allt.
  16. 8
    Inte avundsjuk
    Usch ja gravid o sjukskriven, jag har varit förkyld o hostig av o till i 4 veckor o blev sjukskriven en vecka nu med hostmedicino pencillin (blä)
    Väntar provsvar på måndag på tester de gjorde.
    Huga att behöva flytta mitt i det....
    Men sen får ni fint o närmare minns jag att du skrev.
    Har du vänner i närheten då?
    Önskar dig all lycka till med flytt o allt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Jo det blir bra när flytten är klar och vi kan börja förbereda för lillebrors ankomst...Min bästa kompis och sambons bästa kompis bor båda ungefär en kvart bort med bil, så det blir bra
    Vi har fått plats på dagis 200m från hemmet också!
  18. 9
    Jo det blir bra när flytten är klar och vi kan börja förbereda för lillebrors ankomst...Min bästa kompis och sambons bästa kompis bor båda ungefär en kvart bort med bil, så det blir bra
    Vi har fått plats på dagis 200m från hemmet också!
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    vad kalasbra med 200 m till dagis.
    Vi har 7 km...
    Men det är värt det att bo i skogen tycker jag hahaha
    Trist bara det där med vänner omkring som kan hjälpa till, det kan jag sakna. Lär väl sakna det än mer med en tvåa sen...
  20. 10
    vad kalasbra med 200 m till dagis.
    Vi har 7 km...
    Men det är värt det att bo i skogen tycker jag hahaha
    Trist bara det där med vänner omkring som kan hjälpa till, det kan jag sakna. Lär väl sakna det än mer med en tvåa sen...

Liknande trådar

  1. Flytta eller inte flytta - det är frågan
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 11:18
  2. Flytta eller inte flytta?!
    By ulrika_74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:20
  3. Flytta eller inte flytta
    By eljo72 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:51
  4. Om att flytta eller att inte flytta...
    By Olivia70 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-24, 00:16
  5. Flytta eller inte flytta?
    By korv in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 20:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar